Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Trīskārtējais vasaras autosprinta čempions Mareks Matvejevs šogad ir nozudis no Latvijas autosporta sacensībām, tā vietā piedaloties lietuviešu organizētajās "Fastlap" sacīkstēs. Aicinājām sporta meistaru uz sarunu, lai noskaidrotu visu par šī gada gaitām, līdzšinējo autosportista karjeru un turpmākajiem plāniem.
Pastāsti, kā sākās Tavas autosportista gaitas!
Sākās viss 1998. gadā ar oficiālajiem LAF dragreisiem. Mani paaicināja aizbraukt paskatīties un tā tas viss aizgāja. Braucu ar tolaik vienu no toreiz pirmajiem "dragsteriem" - 1974. gada Opel Rekord ar 3,5 litru BMW dzinēju.
Kādi bija rezultāti?
Diezgan labi, 1999. un 2000. gadā biju vicečempions. Sacentos ar tādiem mūsdienās zināmiem braucējiem kā Jāni Vorobjovu, Džo Labuckas un Gvido Elksni. Diemžēl 2000. gadā tas viss pasākums nobeidzās.
Ko darīji tālāk?
Autosportā pāris gadus bija pauze. Tik, cik dragreiss pa Rīgas ielām visur, kur vien varēja, tai skaitā visās populārajās vietās kā pie "Scania" un citur. Pa trasēm atsāku braukāt 2003. gadā, kad ar Opel Kadett (2.0 8V) piedalījos dažādos auto klubu rīkotos kausos. Tāpat arī startēju ziemas sprintos, kur ar dažādiem golfiem un kadetiem esmu izcīnījis divas bronzas medaļas.
Un tad sākās vasaras autosprinta laiki...
Jā, burnout.lv kauss pārtapa par vasaras sprintu un 2008. gadā par vasaras autosprinta čempionātu. 2008. gadā braucu ar aizlienētu BMW M3 (E30) un sīvā cīņā izcīnīju savu pirmo čempiona titulu 2500 klasē. Nākamajā gadā braucu jau ar savu melno Opel Corsa un līdzīgā cīņā tiku pie pirmās vietas. Vienīgi pagājušais gads bija tā vienkārši, par čempionu kļuvu jau vienu posmu pirms beigām.
Kad sāki domāt par pievēršanos citai disciplīnai?
Sāku jau pagājušajā gadā domāt, ko darīt. Bija doma par šoseju, supersprintu vai time attack (Fastlap). Un tad uzradās tagadējā Lotus Elise, kuru es šoziem pārbūvēju un sagatavoju dragreisa sacensībām. Un tā sanāca, ka saimnieks - Edgars Eriņš - laipni atļāva gāzēt. Tā es ar šo auto sāku braukt "Fastlapā", bet auto īpašnieks dragreisā un vasaras autosprintā.
Kādi šogad rezultāti?
Līdz šim ir notikuši divi no četriem posmiem. Pirmajā posmā Kačerginā biju trešais savā klasē, savukārt otrajā posmā Biķerniekos savu klasi uzvarēju, līdz ar to savā A2000 ieskaitē kopvērtējumā šobrīd esmu pirmais. Vēl atlikuši divi posmi un izskatās, ka varētu tēmēt uz titulu.
Ko varam no Tevis sagaidīt nākamgad?
Plāni ir lieli, bet reāli nākamgad "Fastlapā" plānoju cīnīties ar pašiem ātrākajiem lietuviešu autošosejas braucējiem. Tādēļ tiek plānota dzinēja maiņu vai nu uz jaudīgāku atmosfēru, vai arī liksim iekšā turbo dzinēju. Viss atkarīgs no tā, kurās klasēs izlemsim beigu beigās startēt. Bet jebkurā gadījumā darīsim visu, lai auto kustētos ātrāk.
Vai ir doma startēt arī kādā citā disciplīnā?
Jā, Palangā ar Ģirta Daugaviņa auto un vienā komandā ar viņu startēšu Palangas 1000 km sacīkstē. Tāpat ir plāns braukt Rīgas 1000 km gonku, ja kopvērtējuma ziņā varēšu atļauties nebraukt pēdējo "Fastlap" posmu, kas diemžēl sakrīt ar Rīgas pasākumu. Vēl ir doma nākamgad uz kādu sacīksti izīrēt Super 1600 autošosejas mašīnu un pabraukt.
Kas notiek ar Tavu veco kaujas auto, melno Opel Corsa?
Corsa šobrīd pelnīti atpūšas un gaida, kad saimnieks par viņu atcerēsies. Jāveic auto sakārtošanas darbi, visādi sīkumi un pēc tam plānā iespējams ir jauna saimnieka meklēšana.
Ar ko nodarbojies ikdienā?
Pamatā nodarbojos ar parketa un koka grīdu likšanu, tomēr pamazam pārkvalificējos par dzinēju speciālistu. Jau pāris gadus būvēju autosportam paredzētus dzinējus un rupji rēķinot līdz šim esmu uzbūvējis 10-15 motorus.
Kam vai kādiem atbalstītājiem vēlies pateikties?
Vēlos pateikties visiem, kas mani ir atbalstījuši atbildīgos brīžos. Vislielākais paldies "Jap Factory" servisam par pieņemšanu un ļaušanu darboties pie viņiem. Pateicoties viņiem varu būvēt gan dzinējus, gan savus auto.
Sarunas laikā Mareks gatavojās gan "Fastlap", gan "Palangas Omnitel 1000 km" sacīkstēm. Intervijas tapšanas brīdī viņš jau bija veiksmīgi nostartējis "Fastlap" 3. posmā, iegūstot trešo vietu savā A2000 klasē.