profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Iepazīstieties - minirallijs jeb rallija sagatavošanās skola

Mārtiņš Jankovskis 21.03.2013 - 06:45 Iepazīstieties - minirallijs jeb rallija sagatavošanās skola
Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Pagājušā gada nogalē Igaunijā norisinājās Rahvaralli sacensības, kurās uz starta starp 80 ekipāžām (17 pilnpiedziņas) izgāja trīs latviešu ekipāžas - Mārtiņš Dzenītis/Oskars Kaņeps - Kalniņš, Eduards Kalve/Voldemārs Kalve un Raivo Ozoliņš/Dairis Ozoliņš.

''Šis mūsu valodā sakot bija tautas rallijs, kurā varēja piedalīties tikai ar standartautomašīnu, kas nav aprīkota ar drošības karkasu. Kopā bija astoņi ātrumposmi, kas sastādīja 21,80 kilometru. Šis tiešām ir labs veids, kā jauniešiem iepazīt, kas ir rallijs, tāpēc šādu pasākumu pavisam noteikti vajadzētu Latvijā,'' toreiz pēc sacensībām portālam stāstīja Mārtiņš Dzenītis, kurš kopā ar Oskaru finišēja otrajā vietā.


Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Pirms pāris dienām LAF Standarta automobiļu komisijas sēdē tika paziņots, ka šogad šādas sacensības notiks arī Latvijā, kas sauksies Minirallijs. Lai uzzinātu, kas tās ir par sacensībām, ar kādām mašīnām tur varēs braukt un kāda būs šī posma dalības maksa, portāls Go4speed sazinājās ar Standarta automobiļu komisijas padomes vadītāju Juri Mūrnieku, kurš nedaudz pavēra priekškaru, solot, ka vairāk informācija būs tad, kad būs pieejams Minirallija nolikums.

"Kopā šajā Minirallijā plānojas vismaz pieci posmi pa visu Latviju. Ideja ir tāda, ka vienā posmā sportistiem būs jāveic pa trīs ātrumposmiem divās vai trīs sekcijās. Viss būs tāpat kā rallijā, kur svarīgākais ir būt ātriem, precīziem un vadīties pēc laika,'' saka Juris Mūrnieks. ''Šie ātrumposmi pārsvarā notiks slēgtās trasēs. Kopējais ātrumposmu garums būs ap 20 kilometriem, bet, ieskaitot pārbraucienus, dalībniekiem kopā būs jāveic ap 150 kilometriem.''


Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Uz jautājumu, kāda varētu būt minirallija misija, Juris teica: ''Minirallija misija un uzdevums būs sagatavoties rallijsprintam un rallijam, iemācīties braukt ne tikai pa trasi, bet arī ievērot regularitāti. Tā būs tāda kā rallija sagatavošanās skola vai akadēmija, sauciet kā gribiet.''

Tāpat Mūrnieks nedaudz pastāstīja par to, ar kādām mašīnām varēs braukt un cik maksās dalības maksa. ''Sacensībās varēs piedalīties ar jebkuru automašīnu, kurai būs izieta tehniskā apskate. Sporta Open mašīnas šajā rallijā netiks pielaistas. Šajā minirallijā varēs braukt tikai standartmašīnas bez drošības karkasa. Dalības maksa ekipāžai plānojas 50 lati, bet tiem braucējiem, kas startēs Supersprintā, iespējams, tiks piemērota atlaide. Gan dalības maksu, gan apdrošināšanu un vienreizējo licenci varēs nokārtot uz vietas. No ekipāžas mēs obligāti prasīsim (to mēs nenodrošināsim) mašīnu, izietu tehnisko apskati un ķiveri, kurai arī, stājoties uz starta, būs obligāti jābūt.'' 


Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Ja rallijā un rallijsprintā sportisti pirms sacensībām var iepazīties ar trasi, tad šeit tādas iespējas nebūs. ''Tev pirms starta iedos leģendu, pēc kuras būs arī jābrauc. Atbraucot pie ātrumposma, tev iedos stenogrammu, pēc kuras tu arī to attiecīgo ātrumposmu veiksi. Un tā arī nākamajos posmos, bet, kā jau teicu, visam pa vidu būs laika kontrole, kas tiks ņemta vērā un kas ietekmēs gala rezultātu.''

''Sacensību segums vairāk būs cietā tipa, bet, ja būs normāla grants, tad arī tur kāds posms varēt tikt aizvadīts. Pārbraucieni notiks gan pa granti, gan pa asfaltu, tāpēc nevaru teikt, ka sacensībās būs tikai tāds vai tāds segums. Bet visam par pamatu būs tas, lai segums un trase būtu droša,'' turpina Juris, kurš atzīmēja, ka būs divas ieskaišu klases - vientilta un pilnpiedziņas.


Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Zināms, ka pirmais posms kopā ar Supersprintu notiks 11. maijā. ''Runājot par pirmo posmu, tad tajā vispirms trasē dosies Supersprinta braucēji, bet aiz viņiem sacensības uzsāks Minirallija braucēji.'' Vai šāda prakse, kad posmi būs apvienoti, notiks arī citos posmos, Juris vēl īsti nezināja teikt.

Lai arī sākumā izskanēja runas, ka šo posmu varētu rīkot Eduards Kalve, Juris atklāja, ka tās tomēr rīkos LAF. "Šobrīd neko nezinu par Kalves plāniem. Nesen viņš Standartu komisijā iesniedza atlūgumu un mēs ar viņu šobrīd vairs nesadarbojamies. Pagaidām viņš nav mūs informējis par saviem plāniem,'' tā Juris.


Foto: Gints Bērzinš, Go4speed

Tāpat portāls sazinājās ar Eduardu Kalvi, kurš, kā izrādās, arī grasās rīkot sacensības. ''Minirallijs un Tautas rallijs ir pilnīgi divas dažādas lietas. Pagaidām neko vairāk nevaru pastāstīt, bet jau šīs nedēļas beigās mēs nāksim klajā ar savu pasākumu,'' noslēpumaini teica Kalve.
Komentāri
kaspers 21.03.2013 20:59
Viss būs atkarīgs arī no dalības maksas.Ja veidoja jaunu formātu ,tad vajag stipri piedomāt pie summas ko maksās sportisti.Iesākumā jau summu varēja uzlikt mazāku,lai vairāk piesaistīt braucējus.Bet,dzīvosim redzēsim cik dzīvotspējīgs būs šis Minirallijs.
Archuks 21.03.2013 10:27
Un atkal nespējam vienoties par vienu pasākumu, kas nozīmē, ka viens no abiem nebūs ilgs dzīvotājs. Bet nu vismaz konkurence starp organizatoriem! Dalībniekiem interesantākais formāts gūs priekšroku :)
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png