profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nākamgad iespaidīgas izmaiņas Latvijas standartauto sacensībās

Go4speed 06.12.2012 - 18:34 Nākamgad iespaidīgas izmaiņas Latvijas standartauto sacensībās
Nākamgad rallija supersprinta sacīkstēs būs gan ziemas, gan vasaras asfalta posmi. Foto: Gints Bērziņš, Go4speed

Latvijas automobiļu federācija (LAF) nākusi klajā ar plašām izmaiņām standartauto sacensībās, likvidējot vairākus līdzšinējos čempionātus un pievienojot pavisam jaunu autosporta disciplīnu - tautas ralliju. Kā atzīst Standartauto komisijas (SAK) vadītājs Juris Mūrnieks, tad šīs ir pēdējo gadu lielākās pārmaiņas standartauto sacīkstēs.

Likvidēts ziemas autosprinta čempionāts, turpmāk tikai klubu pasākumi
Juris Mūrnieks: „Ar Latvijas ziemas autosprinta čempionātu nonācām situācijā, ka, lai to organizētu pēc nepieciešamajām drošības prasībām un atbilstoši nosacījumiem, pārāk ievērojami auga sacensību organizatoru izdevumi. Savukārt pēdējo gadu tendences lika samazināties dalībnieku skaitam un, attiecīgi, rīkotāju ienākumiem.

Līdz ar to LAF SAK padome pieņēma lēmumu no nākamā gada Latvijas čempionātu šajā disciplīnā nerīkot. Turpmāk ziemas sprinta formāta sacensības paliks tikai klubu sacensību līmenī. Tomēr nav izslēgts, ka nākotnē čempionāts tiks atjaunots. Ja mainīsies situācija, sportisti vēlēsies sasniegt nopietnākus titulus, SAK vienmēr būs atvērta ideju apspriešanai."


Turpmāk bez ziemas autosprtinta čempionāta. Foto: Artūrs Igaveņš

Supersprints turpmāk arī ziemā, vairākās klasēs ieviests čempionāta statuss

Tomēr ziemas sezonā SAK sacensības notiks, turklāt arī ar Latvijas čempionāta statusu: „Lai mūsu sportisti nepaliktu bez ziemas braukšanas, līdz šim zināmajam rallija supersprintam paredzēti posmi arī ziemā. Klasiskajiem pieciem vasaras posmiem pievienosies trīs ziemas sacīkstes, veidojot nopietnu astoņu posmu seriālu visa gada garumā. Tāpēc tie, kuri skumst pēc ziemas sprinta, noteikti var gatavoties vismaz trim ziemas sacīkstēm, vai pat plānot aizvadīt visu supersprinta sezonu.

Galvenais jaunums - atsevišķas supersprinta klases ieguvušas Latvijas čempionāta statusu! Standartauto klases FWD 1600, FWD 1600+, RWD un VAZ Historic Open klašu uzvarētāji rudenī kļūs par Latvijas supersprinta čempioniem. Atlikušajām klasēm 4WD, 4WD+, 2WD Open un 4WD Open tiek saglabāts supersprinta kausa statuss.

Lai attīstītu junioru kustību vienas ass piedziņas virzienā, turpmāk jauniešu U18 kausa izcīņas rezultātus veidos tikai vienas ass piedziņas automašīnu klases.

Supersprinta tehniskie nosacījumu standartautomašīnu klasēm (ne 2WD Open un 4WD Open) - automašīnai sacensību dienā jābūt pielaidei ceļu satiksmē, atbilstoši CSDD nosacījumiem. Automašīnas salonam jābūt pilnībā nokomplektētam, aizliegti ievērojami atvieglinājumi (plastikāta stikli, utt). Kategoriski aizliegti sporta sēdekļi un siksnas. Automašīnām bez drošības karkasiem šis komplekts ir bīstams, jo iespējamās apgāšanās gadījumā neļauj sportistam izvairīties no traumām noliecoties. Supersprinta čempionāta un kausa izcīņas pirmais posms paredzēts 26. janvārī."

Vasaras autosprints likvidēts, sportistiem būs asfalta supersprinta posmi
2012. gadā tika izdarīts viss, lai Latvijas vasaras autosprinta čempionāts izpildītu LAF čempionāta statusa normatīvus. Tomēr ir skairs, ka seriālu piemeklēja ievērojama dalībnieku krīze, nelīdzēja arī 2012. gadā pieņemtais jaunais sacensību formāts.

Juris Mūrnieks komentē: „Tā kā nebija dalībnieku, nebija arī iespējams sarīkot posmus un šogad vairāki tika pārcelti vai atcelti. Tāpēc SAK padome nolēma Latvijas vasaras autosprinta čempionātu vairs nerīkot. Tomēr, tāpat kā ziemas braucēju gadījumā, asfalta speciālisti bez cīņām nepaliks, jo sezonas laikā rallija supersprinta ietvaros būs vairāk asfalta sacensību."

Rallijsprints bez Road klases
Bez kardinālām izmaiņām paredzēts Latvijas rallijsprinta čempionāts. Tas paredzēts septiņos posmos, no kuriem jaunums būs rallijsprints „Viduslatvija 2013", pārējās sacīkstes jau vēsturiski zināmas. „Precīzs Latvijas rallijsprinta čempionāta kalendārs būs zināms, plānojam, decembra vidū, tas ir atkarīgs arī no Latvijas rallija čempionāta plāniem.

Rallijsprinta galvenais jaunums - Latvijas čempionātā vairs nebūs regularitātes braukšanas Road klase. Šīs klases dalībnieku skaits un nepieciešamais posmu rīkotāju ieguldījums padarīja to finansiāli sarežģītu. Tomēr Road sacīkšu princips netiek aizliegts - ja atsevišķi rīkotāji šīs sacīkstes vēlēsies organizēt, to drīkstēs darīt."

Jaunums! Tautas rallijs
Rallijsprinta Road klases likvidēšana liek satraukties potenciālajiem rallijsprinta debitantiem, jo Road bija kā treniņa un pārbaudes klase pirms debijas pilna ātruma klasēs. Tomēr šim nolūkam, kā arī standartauto rallija kustības atjaunošanai SAK izveidojusi jaunu sacensību formātu.

„Pašlaik tam vēl nav nosaukuma - vai tas būs minirallijs, tautas rallijs, vai kas cits, tomēr tā formāts ir skaidrs. Sacensību pamatdoma - rallija principa sacensības ar ceļu satiksmei atbilstošām, pilnīga standarta automašīnām. Ātrumposmu kopgarums paredzēts ap 15 kilometriem, visas sacensības kopgarums - ap 150 kilometriem. Sacensības notiks, galvenokārt, lidlaukos, bijušo autotransporta saimniecību teritorijās un līdzīgās vietās. Nav izslēgta arī grants ceļu ātrumposmu izvēle, tomēr šādas trases tiks izmantotas tikai pēc stingras SAK drošības speciālistu izvērtēšanas. Šādiem ceļiem jābūt īpaši interesantiem un ar ļoti kontrolētiem ātrumiem. Automašīnu klases - priekšpiedziņa, aizmugures piedziņa, pilnpiedziņa (FWD, RWD, 4WD). Tikai standarta automašīnas, bez Open sporta mašīnu klasēm.

Ātrumi tiks kontrolēti ar dažādiem atklātiem un slēptiem paņēmieniem - grafiku ievērošana, slēptās laika un ātruma kontroles. Izmantojamas tikai un vienīgi ceļu satiksmē izmantojamas riepas. Šo projektu esam vairākus gadus klātienē vērojuši Igaunijā, līdz, redzot kaimiņvalsts dalībnieku progresu šajā disciplīnā, esam nolēmuši to atgriezt arī pie mums. Igaunijas posmos ekipāžu skaits sasniedz pat 90. Pirmajā gadā mēs plānojam sacīkstes ar 20-30 ekipāžām - gan bijušajiem Road braucējiem, gan tiem, kuri vēlas par salīdzinoši zemām izmaksām ienākt rallija tipa sporta veidā.

Līdz šim starp supersprintu un rallijsprintu bija ievērojama atšķirība, šis formāts būs labs pakāpiens no slēgto trašu sporta uz ralliju. Patīkami, ka posmu organizatori jau ir kaujas gatavībā šīs sacīkstes rīkot. Tāpat uz šo formātu pārnests nosacījums par divu posmu finišēšanu jaunajiem braucējiem, lai nokļūtu rallijsprinta ātrajās klasēs, kas līdz šim tika izmantots Road klasē," noslēdz Juris Mūrnieks.

LAF SAK 2013. gada sacensību nolikumi un to projekti atrodami www.laf.lv SAK sporta disciplīnu sadaļās.
Komentāri
nezaaliitis 10.12.2012 13:22
Manas domas - asfalts ir GARLAICĪGS ...

Un tā arī īsti nesaprotu, kapēc SAK likvidēja ZS autosprintā? Nebija organizatora? Vai kā tur patiesībā īsti ir?
Varbūt pašā SAK vajag pārmaiņas?!







marexQuattro 10.12.2012 09:24
Uzlabojumi ir vajadzīgi arī uz grants, vnk lielākai daļa ir pielāgojušies grantij, līdz ar to arī uzreiz tādas antipātijas pret asflatu!
dubultm 09.12.2012 14:57
asfalts nepatīk jo pa ziemu un pa granti nav vajadzīgi baigie auto uzlabojumi, bet lai cīnītos pa pirmajām 5 vietām uz asfalta, vajadzīga gan jauda gan ievērojami piekares pārveidojumi.
protams piekrītu ka pa asfaltu tomēr ir jāmāk braukt.
Krazs 09.12.2012 11:45
Atlikušajām klasēm 4WD, 4WD+, 2WD Open un 4WD Open tiek saglabāts supersprinta kausa statuss. Kas tas par murgu.Par OPENiem vel var saprast maz dalībnieku u.t.t, bet atlikūšās divas klases izlozes kārtā atsijāja no LČ izcīņas, vai SAK darbinieki visi braukā ar FWD, VAZ un RWD un pēc "blata (mums īsāks)" principa atsijāja 4WD un 4WD+.
Emis 09.12.2012 01:41
Domaju BEZ šipiem :)
danis5000 08.12.2012 00:38
Ziemu,ar kadam ripam vares braukt?
spilka 07.12.2012 15:34
tautas rallijs:) - ja vissarī tik smuki un vienkārši būs, tad arī braucēji būs! galvenais lai finansiālā ziņā arī tas būtu TAUTAS RALLIJS!
marexQuattro 07.12.2012 09:15
Jebkurš normāls rallija čempionāts sastāv no ziemas posmiem, asfalta posmiem, grants posmiem, supersprintu tapēc arī veido, lai pēc tam būtu izaugsme uz ralliju, vai tad tiešām visi ir tādi līkroči un baidās braukt pa tīru asfaltu???
aix 06.12.2012 23:43
nezaaliitis: ne jau dēļ asfalta seguma VS palika tik nepopulārs, tas vairāk skaidrojams ar pārāk "skarbiem" tehniskajiem noteikumiem, kurs pieņēma pirms pāris gadiem.. un tagad tos pieņems arī RSS, redzēsim kas notiks ar šo seriālu..
nezaaliitis 06.12.2012 23:15
* LČ ziemas sprintā - likvidēts (
* Vasaras autosprints (asfalta segums) nebija "populārs" - likvidēts
* Nahu.j RSS vajag sad.rst ar to asfaltu. Lai nākamgad arī to likvidētu?

RSS vajag max grants segumu ..... jo vairāk, jo labāk



gintc 06.12.2012 22:49
Pilnīgs sviests!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png