Vai šādi turpmāk izskatīsies Nirburgringas boksi? Foto: Nurburgring
Pagājušonedēļ leģendārās „Nirburgringas" īpašnieks, Vācijas Reinlandes-Pfalcas pavalsts, paziņoja par trases maksātnespējas procesa uzsākšanu. Nelabvēlīgo finansiālo situāciju izraisījis vērienīgais atpūtas, biznesa un izklaides centrs „Nirburgringa 2009", kas Vācijas nodokļu maksātājiem izmaksājis 350 miljonus eiro.
Šobrīd „Nirburgringas" parāds „ISB" bankā sasniedzis 413 miljonus eiro, un trase šobrīd vairs nespēj veikt regulāros kredīta maksājumus. Tādējādi par trasi jāatbild trases īpašniekam, t.i. Reinlandes-Pfalcas pavalstij ar tās ministru prezidentu Kurtu Beku priekšgalā. Beks cerēja uz Eiropas Savienības atbalstu 13 miljonu apmērā, tomēr tie „Nirburgringas" īslaicīgajai glābšanai netika piešķirti. Tādējādi trases darbību drīzumā pārraudzīs maksātnespējas administrators.
Līdz ar maksātnespējas procesa uzsākšanu, autosporta aprindās pacēlies jautājums par to, vai un kā leģendārajā trasē turpmāk risināsies autosporta notikumi, to starpā F1 un DTM sacīkstes. Beks atzinis, ka jau šī gada rudenī viņa vadītā pavalsts atkal varētu pārraudzīt trasi un tās apkārtni, tomēr līdz tam jau būs jābūt apstiprinātam starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) sacensību kalendāram.
Tādēļ šaubas šobrīd ir par iepriekš plānoto F1 sacensību norisi „Nirburgringā", jo, iespējams, ka maksātnespējas administratoram varētu dalīties domas ar tagadējo trases apsaimniekotāju „Nurburgring Automotive GmbH". Pēdējie gan apgalvo, ka viņiem ir teju gatavs līgums ar F1 vadītāju Bērniju Eklstonu, kurā paredzēts, ka Eklstons no „Nirburgringas" neprasīs ierasto dalības maksu, kā arī viņa kompānija uzņemtos posma organizāciju.
Šūmahers un Fetels joko par grūtībās nonākušās trases pirkšanu. Foto: f1fanatic.co.uk
Skeptiskāk noskaņots ir DTM seriāla organizators, kompānijas „ITR" vadītājs Hans Verners Aufrehts: „Pavisam vienkārši sakot: tas, kas tur notiek, ir milzīga katastrofa. Ja tiek radītas tādas izmaksas, un nezina, kā tās atgūt, tad tā ir tiešām katastrofa. Ja raugāmies no līguma situācijas, tad nekādām sekām nevajadzētu būt. Tomēr šādās situācijās ne vienmēr ir kontrolējamas." Jāatzīmē, ka līgums paredz, ka DTM „Nirburgringā" notiks gan 2012., gan 2013. gadā.
Tikmēr F1 piloti, it sevišķi vācu braucēji, ir satraukti par radušos situāciju ap Vācijas otro F1 trasi. „Mēs ceram uz to, ka tiks atrasts risinājums," tā kopīgā intervijā atzina vācu rekordists Mihaels Šūmahers. Vācijas F1 leģendai gan pašam ienāca prātā risinājums - uzrunājot blakus sēdošo Sebastianu Fetelu, Šūmahers savam tautietim ar smaidu sejā teica, ka „tu varētu trasi nopirkt".
Sebastians Fetels gan nebija uz mutes kritis un atbildēja, ka „jā, tu to varētu izdarīt, tavs naudas maks ir lielāks nekā manējais". „Nirburgringas" trases nozīmi Fetels skaidroja ar to, ka tās pazušana no kalendāra būtu tas pats, kas, ja itāļiem atņemtu sacīkstes Monzā. „Go4speed" sekos līdzi notikumiem Vācijā, un cerēs, ka galu galā tiks atrasts risinājums, lai 1927. gadā atklātais trases komplekss turpinātu pilnvērtīgi funkcionēt.