Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Vasaras autosprinta sezona iesākusies ar čempiona Andra Slavas uzvaru ātrākajā pilnpiedziņas klasē, kurš gan tikai knapi spēja pieveikt šīs disciplīnas debitantu Mareku Žukuru. Aizmugures piedziņas ieskaitē par pārsteigumu parūpējās Jānis Skujiņš, kurš pārspēja pagājušā gada čempionu Imantu Firstu, savukārt priekšpiedziņas klasē pārliecinoši pirmais Modris Žentiņš.
Uz starta ne pārāk siltajā svētdienā izgāja 27 dalībnieki, kas ir teju divreiz mazāk nekā pagājušā gada sezonas pirmajā posmā. Visvairāk braucēju - 11 - bija redzams pilnpiedziņas (AWD) ieskaitē. Nelielais braucēju skaits, iespējams, skaidrojams ar to, ka vasaras autosprints pārklājās ar Talsu ralliju, tomēr par to varēs spriest otrajā posmā, kas notiks 17. jūnijā turpat Biķerniekos.
Šogad pamainīts ne vien sacensību formāts, bet arī uzvarētāju noteikšanas metode. Ja agrāk uzvarētājs tika noteikts saskaitot divu braucienu laikus, tad šogad braucējiem jāveic divi parastie braucieni pa kartingu trasi (vasaras aplis) un divi slaloma braucieni. Par katru braucienu, izejot no izcīnītās pozīcijas, tiek piešķirti punkti, un beigās uzvar tas, kuram četru braucienu summā visvairāk punktu.
Priekšpiedziņu klasē pārliecinoši pirmais, uzvarot trijos no četriem braucieniem, 2011. gada 1800 klases vicečempions Modris Žentiņš. Viņš konkurentus atsevišķos braucienos apsteidza pat par vairāk nekā 12 sekundēm. Jāatzīmē gan, ka uz starta FWD ieskaitē izgāja vien pieci piloti, kuru starpā nebija manāmi pagājušajos gados spēcīgie Sandis Laukšteins, Vilnis Haferbergs un Ģirts Vītiņš.
Jānis Skujiņš savu tituliem bagāto „BMW 318iS" izlicis pārdošanā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
RWD ieskaitē atgriešanos pirmajā vietā svinēja 2008. un 2010. gada čempions Jānis Skujiņš, kurš sīvā cīņā apsteidza pagājušajā gadā ātrāko Imantu Firstu. Skujiņš bija ātrākais tikai vienā no četriem braucieniem, tomēr pārējos braucienos viņam stabils sniegums, ierindojoties otrajās un trešajās pozīcijās. Jāizceļ Edgars Burakēvičs, kurš savās autosporta debijas sacensībās spēja izcīnīt trešo pozīciju.
Pirms sacensībām liela daļa domāja, ka pēc Daniela Baltā aiziešanas no vasaras autosprinta, neviens nespēs sagādāt pienācīgu konkurenci divkārtējam čempionam Andrim Slavam. Par laimi, šāds uzskats bija maldīgs, jo teju visos braucienos Slavam uz papēžiem mina Mareks Žukurs, kurš vienā no vasaras apļa braucieniem pat bija ātrāks nekā 4WD klases favorīts. Beigās gan punktu ziņā pārliecinoša uzvara Slavam, jo Žukuram abos slaloma braucienos par konusa aizskaršanu un izbraukšanu no trases tika piešķirtas pa desmit soda sekundēm.
Soda sekundes mocīja arī citādi ātro Juri Jevhutu, kurš tāpat kā Andris Slava, Mareks Žukurs un Ilmārs Vējiņš brauca ar „Mitsubishi Lancer Evo" automobili. Šiem četriem pilotiem kopīga ir ne vien auto, bet arī riepu un amortizatoru izvēle, par ko visi četri pirms sezonas līdzīgāku rezultātu vārdā vienojās. Un rezultāti arī bija līdzīgi - Slavas, Žukura un Jevhutas vasaras apļu laiki bija divu, trīs sekunžu ietvaros. Jevhuta gan līdz pjedestālam netika, jo slaloma braucienos iegūto soda sekunžu dēļ viņam garām aiztraucās Ilmārs Vējiņš.
Vai Andrim Slavam izdosies izcīnīt trešo čempiona titulu pēc kārtas? Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
„Pēc tik lielas pauzes bija grūti sakoncentrēties, un kā jau teicu, aizvadīju tikai vienu treniņu. Mans braukšanas stils ir precīzs, bez agresivitātes, un pirmais brauciens varbūt bija par piesardzīgu, otrajā gan viss atkal bija kārtībā," tā 4WD uzvarētājs Andris Slava. Pēc sacensībām sākās asas diskusijas par slaloma trases konfigurāciju un tās nepieciešamību vispār. Liela daļa braucēju atzina, ka trase bija par šauru un konfigurācija par sarežģītu, savukārt „Mitsubishi Lancer Evo" īpašnieki sūdzējās par tālākā konusa apgriešanās vietu, kuru normāli neesot bijis iespējams izņemt.
„Jau pēc iepazīšanās video apskatīšanās domājām, ka ar pilnpiedziņu būs to vietu grūti izņemt, un tā arī bija. Pirmajā braucienā apstājos un pat ieliku atpakaļgaitā, lai apgrieztos," slaloma trasi komentē Slava, piebilstot, ka „savā veidā interesanta disciplīna, un arī šeit būs interesantas cīņas". Starpgadījumi šajā apgriešanās vietā arī Žukuram, kurš pirmajā braucienā auto apakšu uzsita uz apmales, bet otrajā ar visiem četriem riteņiem izbrauca no trases, saņemot desmit sekunžu sodu. Tāds pats sods par tādu pašu „pārkāpumu" Jurim Jevhutam.
Rezultāti:
FWD
1. Modris Žentiņš, Honda Crx, 191 punkts
2. Rolands Naudiņš, Ford Fiesta, 177 punkti
3. Ivo Eltermanis, Opel Corsa, 176 punkti
RWD
1. Jānis Skujiņš, BMW 318iS, 182 punkti
2. Imants Firsts, Toyota Corolla, 178 punkti
3. Edgars Burakēvičs, Opel Speedster, 176 punkti
4WD
1. Andris Slava, Mitsubishi Lancer Evo, 196 punkti
2. Mareks Žukurs, Mitsubishi Lancer Evo, 179 punkti
3. Ilmārs Vējiņš, Mitsubishi Lancer Evo, 162 punkti
Open
1. Agris Štikāns, Mitsubishi Lancer Evo, 196 punkti
2. Oto Patmalnieks, Subaru Impreza, 188 punkti
3. Aigars Bajārs, Subaru Impreza, 175 punkti