Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Pagājušajā nedēļas nogalē noslēdzās 2012. gada ziemas autosprinta čempionāts, tādēļ sazinājāmies ar vairākiem vadošajiem šīs sezonas braucējiem, lai uzzinātu viņu viedokli par pēdējo fināla posmu un čempionātu kopumā. Visi uzrunātie aizvadīto sezonu novērtēja pozitīvi, tomēr, protams, tika minētas arī vairākas lietas, ar kurām braucēji nav mierā.
2011. gada supersprinta FWD 1600 klases uzvarētājs Modris Žentiņš visas ziemas autosprinta sezonas garumā uzrādīja labus rezultātus un gan centra, gan Kurzemes reģionā regulāri ierindojās 2WD klases pirmajā trijniekā. Uz finālu viņš devās kā viens no favorītiem, bet beigās nācās samierināties vien ar ceturto pozīciju.
„Pēc pirmā brauciena uzvaras vajadzēja mainīt riepas. Citi, piemēram, Laukšteini nomainīja un viņiem aizgāja. Riepu izvēle man nebija pareizā, jo nevarēju iedomāties, ka būs vajadzīgas riepas, ar kurām braucu supersprintā," savu neveiksmi komentē Modris Žentiņš. Neraugoties uz to, viņš par finālu izsakās pozitīvi: „Īstenībā man viss patika, varēja izbraukāties uz nebēdu, kur nu vēl labāk."
Modris Žentiņš ar savu „Honda CRX". Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Vienīgie iebildumi Žentiņam ir pret Kurzemē notiekošo. „Tā Kurzeme šogad tāda samocīta sanāca, divi čempionāti un abos jābrauc, jo čempionātā jāņem konkurentiem nost punkti, bet KTSK jau ir tradīcija. Pirms tam vēl nobraucu arī centra reģionu, līdz ar to sanāca baigi daudz nobraukt. Vēl pa vidu tam visam tehniskas likstas...smaga tā sezona iznāca, varbūt pat bišķiņ par traku," ziemas autosprinta sezonu rezumē Žentiņš.
Aizmugures piedziņas klasē savu čempiona titulu spēja aizstāvēt Kristaps Daģis, kurš Vidzemes reģionā bija pārliecinošs līderis, bet centra reģionā piekāpās vien Aigaram Tīdmanim. Uz finālu viņš devās kā kopvērtējuma līderis un galvenais favorīts uz uzvaru, ko viņš arī spēja attaisnot, uzvarot trijos no četriem fināla braucieniem.
„Pateicoties veiksmei sanāca uzvarēt, jo pārsvars pār pārējiem bija niecīgs. Lai arī pēdējais brauciens man neko vairs neizšķīra, ar atlaistu gāzi nebraucu, tādēļ uzslava Gundaram Tīdmanim par labo rezultātu. Man ar trases segumu problēmas nebija, tomēr pilnpiedziņas klases mazjaudīgo „Audi Quattro" īpašnieki varētu būt arī neapmierināti," tā par ziemas autosprinta finālu Kristaps Daģis.
Kristaps Daģis ar savu „Volvo 240". Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
„Nebija ne vainas arī vecajam (ne reģionu) formātam, tomēr par to jālemj vairākumam. Ja paliek tāpat kā ir, tad, lai Vidzemes reģions nav tikai Smiltene (red.piez. s/k „Teperis"), bet centrs ne tikai „333" trase," savus iebildumus izklāsts Daģis. Vasarā ziemas čempions malā nesēdēs, jo ir plāns piedalīties supersprintā. „Jāgatavo auto un jācenšas būt gatavam uz pirmo posmu," tā sarunas noslēgumā Kristaps.
2011. gada ziemas autosprinta 4WD klases vicečempions Jānis Slišāns uz finālu „Brīvkalnu" trasē devās ar mērķi iegūt čempiona titulu, tomēr viss izvērtās pavisam citādāk. Sniega un ledus vietā uz trases bija grunts un dubļi, kas nav Slišāna specialitāte. Galu galā posmā viņam astotā vieta, un kopvērtējumā arī tālu no pirmā trijnieka.
„Cerēju uz ledu, bet trasē bija dubļi, kas deva priekšrocības tiem, kas braukuši supersprintā. Vēl varētu vainot riepas, jo es braucu ar „Michelin", bet ātrākajiem pilotiem bija „Good Year" virsū, kā arī bija jūtams jaudas trūkums attiecībā pret uzvarētājiem. Sākot ar trešo braucienu mazliet biedēja arī ātrums, jo neesmu baigi lielā ātruma piekritējs," tā savu neveiksmīgo sezonas noslēgumu komentē Jānis Slišāns.
Jānis Slišāns ar savu „Subaru Impreza". Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Par pašu čempionātu Slišāns min, ka „sezona bija interesanta. Pats sākums pa asfaltu ne pārāk patika, pārējais līdz finālam bija pozitīvi. Finālā segums nebija piemērots ziemas daudzcīņai. Ja skatāmies uz nākamo gadu, tad tehniskos noteikumus varētu pietuvināt standartam, lai, piemēram, viss salons būtu vietā un tamlīdzīgi".
2011. gada supersprinta 4WD ieskaites uzvarētājs Edgars Avens uz finālu devās kā devītais kopvērtējumā, tomēr fināls viņam izvērtās tik veiksmīgs, ka rezultātā trešā vieta gan posmā, gan kopvērtējumā. „Fināls bija ļoti labs! Ļāva mums kārtīgi izbraukāties, bija ātrumi un pēc brauciena nobrauc malā un esi nosvīdis. Beigās vēl pjedestāls, pavisam eleganti," tā par savu sniegumu un trasi Edgars Avens.
Edgars Avens ar no „707.lv" aizlienēto „Subaru Impreza". Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Tomēr, neraugoties uz pozitīvo rezultātu, Avens neskopojas ar kritiku: „Teorētiski nolikums ir viens, bet praksē notiek pavisam citādi. Ja noteikumi ir vienādi, tad visiem tie jāievēro un jāsoda visi, jābūt konsekvencei. Grīva mistiski vizinājās starp braucieniem, kādam kāds arī blakus sēdēja, un tāpat kāds kādu apdzina, bet sodi ne visiem sekoja. Pagaidām ir patvaļa, tādēļ arī kādā no gaidāmajām sapulcē uzdošu jautājumu, par to, vai braucam pēc nolikuma, vai nē."
2012. gada ziemas autosprinta čempionāta kopvērtējums:
2WD
1. Sandis Laukšteins, VW Golf III
2. Aivo Gailītis, VW Golf II
3. Ivars Cīrulnieks, Opel Corsa
RWD
1. Kristaps Daģis, Volvo 240
2. Gundars Tīdmanis, BMW 325
3. Jānis Visockis, BMW 325
4WD
1. Kārlis Nebars, Subaru Impreza
2. Kristaps Feldmanis, Subaru Impreza
3. Edgars Avens, Subaru Impreza