Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Sniegputeņa un stipra vēja pavadīts, noslēdzies 2012. gada ziemas autosprinta čempionāts. „Brīvkalnu" trasē notiekošajās sacensībās tika noskaidroti gan piektā (fināla) posma uzvarētāji, gan arī visas sezonas čempioni. Sagadīšanās, vai nē, bet visi trīs 2011. gada čempioni - Sandis Laukšteins (2WD), Kristaps Daģis (RWD) un Kārlis Nebars (4WD) - spējuši nosargāt savu titulu un pierādījuši, ka ir labākie arī 2012. gadā.
Lai arī gaisa temperatūra bija vien nedaudz zem nulles, par nepatīkamiem laika apstākļiem parūpējās konstanti stiprais vējš un ik pa laikam putinošais sniegs. Par laimi priecēja dalībnieku skaits, kas šoreiz pārsniedza 50 braucēju atzīmi. To starpā bija ne vien ierastie līderi, bet arī labi zināmais rallists Aleksandrs Grīva, kas sacīkstēs piedalījās ar savu „Mitsubishi Lancer Evo" rallija automašīnu.
Korekcijas sacensību rezultātos ieviesa trases segums, kas par „ziemai raksturīgiem apstākļiem" nebūt nebija saucams. Sniega un ledus vietā dubļi un grants, līdz ar to trasē redzamie ātrumi vairāk līdzinājās supersprinta sacensībām. Jāuzslavē gan seguma kvalitāte, jo arī pēc četriem braucieniem īpašas bedres nebija izveidojušās.
Dubļi darīja savu un pa visu dienu organizatoriem vairākiem pilotiem bija jāpalīdz izkulties no kupenām. Sirmus matus sacensību organizatoriem sagādāja Aigars Tīdmanis, kurš pēdējā brauciena laikā starta un finiša taisnē izslīdēja ārpus trases un teju notrieca laika ņemšanas iekārtu, apstājoties vien pāris metru pirms tās.
2WD klases čempions Sandis Laukšteins. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
2WD klasē bija sagaidāms, ka par čempiona titulu savā starpā cīnīsies Sandis Laukšteins, Aivo Gailītis un brāļi Cīrulnieki. Tomēr pēc pirmajiem diviem braucieniem jau likās, ka Sandis Laukšteins no šī saraksta svītrojams, jo pēc trešās vietas pirmajā braucienā sekoja vien astotā pozīcija otrajā braucienā. Pēdējos divos braucienos gan uzvara un līdz ar to arī pirmā vieta gan posmā, gan visā čempionātā.
„Pirmajos braucienos ne pārāk labi rezultāti, jo eksperimentējām ar riepām. Pirmajā braucienā līdz ar pirmo starta numuru nācās „tīrīt trajektorijas", pāris reizes iebraucu dziļos dubļos. Otrajā braucienā uzlikām tādas riepas, kā pārējiem līderiem, tomēr mūsējās nebija tik mīkstas kā citiem un baigi zaudējām. Uz pēdējo uzlikām trešo komplektu, un tas izrādījās veiksmīgs. Trase bija ātra, man patika, bet tā īsti ziemas sprintam neatbilda," finālu komentē 2WD čempions Sandis Laukšteins, piebilstot, ka „visi trīs noturējām čempiona titulus. Tagad jācīnās par sporta meistara titulu".
RWD ieskaitē galvenā intriga bija sagaidāma starp Kristapu Daģi un Aigaru Tīdmani. Aigars bija noskaņojies kareivīgi, tomēr iespējams pat pārāk kareivīgi, jo braukšana nevedās visas dienas garumā. Ar trīs ceturtajām vietām un izstāšanos pēdējā braucienā, sapnis par titulu bija izsapņots. Tomēr viņa vietā Tīdmaņu vārdu aizstāvēja brālis Gundars, kurš, neraugoties uz dažādiem sarežģījumiem, galu galā izcīnīja otro vietu. Pārliecinoši pirmais gan posmā, gan čempionātā Kristaps Daģis, kuram uzvaras trijos no četriem braucieniem.
RWD klases čempions Kristaps Daģis. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Ātrākajā pilnpiedziņas klasē atkārtojās 2011. gada supersprinta sezonas scenārijs - brauc kā braukdams, bet beigās vienmēr uzvar Nebars. Tā arī šoreiz Kārlim Nebaram uzvara, lai arī pirmais viņš tikai divos no četriem braucieniem. Aiz viņa par vietām cīnījās Edgars Avens, Aigars Bajārs, Vigo Rubenis un Kristaps Feldmanis. Ātrākais no viņiem beigās jaunais Feldmanis, kurš ar uzvaru pēdējā braucienā garantēju sev otro vietu posmā un vicečempiona titulu 4WD klasē. Ātrā seguma dēļ par augstām vietām nespēja cīnīties vairāki līdzšinējie ziemas līderi, to starpā arī aizvadītā gada vicečempions Jānis Slišāns.
„Manas priekšrocības šoreiz bija trases segums un labā saķere. Uz ledus būtu gājis daudz grūtāk, šoreiz bija kā supersprintā. Vispār šosezon nebiju domājis piedalīties ziemas sprintā, bet nu uz pirmo posmu aizbraucu testēt Vigo (red.piez. Rubeņa) automašīnu, sanāca labi, un tad mani pozitīvā nozīmē tēvs piespieda braukt arī atlikušos posmus. Kā var redzēt atmaksājās," smej 4WD čempions Kārlis Nebars, piebilstot, ka „šodienas pirmajos braucienos man pašam bija lielas acis par ātrumu, bet pēdējā braucienā, kad viss jau bija skaidrs, neiespringu un padzīvojos pa kupenām".
Lai arī segums Kārlim spēlēja par labu, viņš atzīst, ka „diezgan negodīgas sacīkstes seguma dēļ. Neturbo „Audi Quattro" bija bezspēcīgi pret mums, tādēļ organizatoriem būtu par to varbūt jāpiedomā uz priekšdienām". „Paldies" Kārlis vēlas teikt savam palīgam Andrim un „Susurs Racing", kuri pēc avārijas svētdienas Vidzemes reģiona posmā četru dienu laikā palīdzēja auto atkal salikta kopā. Zinot, cik kaprīzs parasti ir Nebara auto, bija jābrīnās, ka šoreiz nekādu problēmu nebija.
Fināla jeb 5. posma rezultāti:
2WD
1. Sandis Laukšteins, VW Golf III
2. Ivars Cīrulnieks, Opel Corsa
3. Aivo Gailītis, VW Golf II
RWD
1. Kristaps Daģis, Volvo 240
2. Gundars Tīdmanis, BMW 325
3. Jānis Visockis, BMW 325
4WD
1. Kārlis Nebars, Subaru Impreza
2. Kristaps Feldmanis, Subaru Impreza
3. Edgars Avens, Subaru Impreza