Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
Sestdien, 4. februārī, Tukumā, stindzinoša aukstuma pavadīts, risinājās ziemas autosprinta čempionāta Kurzemes reģiona otrais posms. Uz starta pilnpiedziņas klasēs izgāja gan drifteri Gatis Lapāns un Jānis Lamberts, gan arī rallists Ralfs Sirmacis. Tomēr viņiem visiem vietu ierādīja autosporta vecmeistars Ainārs Eikerts, kurš svinēja pārliecinošu uzvaru abās pilnpiedziņas klasēs.
Sacīkstēs startēja 35 dalībnieki, no kuriem gan vairāki brauca vairākās klasēs, līdz ar to rezultātu sarakstos pa visām klasēm figurē 40 braucēji. Bez iepriekš minētajiem starta sarakstā bija redzami arī dragreisa čempions Ilmārs Zausajevs un sprintos tradicionāli ātrie brāļi Laukšteini, Modris Žentiņš un Aigars Tīdmanis. Aigaram sacīkstes diemžēl beidzās īsti nesākušās - pirmā brauciena laikā no stiprinājumiem tika izlauzts reduktors.
Tehniskas likstas piemeklēja arī Modri Žentiņu, kurš pirmā brauciena laikā bija spiests izstāties. Salūzušās "Opel Corsa" vietā Žentiņš uz trešo braucienu ieradās ar savu vasaras spēkratu "Honda Crx", un uzreiz arī uzstādīja pēdējā brauciena trešo labāko rezultātu. Ar to, protams, nepietika, lai uzvarētu, tādēļ šoreiz par uzvaru savā starpā cīnījās Sandis, Mairis Laukšteini un Aivo Gailītis. Ja pirmajā posmā Gailītim nācās piekāpties, tad šoreiz viņš brāļus apsteidza un svinēja uzvaru 2WD klasē.
2WD klases uzvarētājs Aivo Gailītis. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed
RWD ieskaitē, pēc Tīdmaņa izstāšanās, goda pjedestālu savā starpā sadalīja Modris Cīrulis, Jānis Grīnbergs un Jānis Strazdiņš. Kas Grīnbergam neizdevās RWD klasē, tas viņam sanāca RWD-R - braucot ar radžotām riepām viņš izdevās apsteigt gan Jāni Strazdiņu, gan Jāni Turku. Protams, skatāmākie un ātrākie braucieni tika aizvadīti 4WD un OPEN klasēs, kurās pārliecinoši un bez ierunām triumfēja Ainārs Eikerts.
„Uz pirmo posmu nebijām, jo automašīnai bija salūzis dzinējs. Un uz šo arī tikai knapi paspējām, jo iepriekšējā naktī tikai pabeidzām remontdarbus," tā par gatavošanos posmam Ainārs Eikerts. Trasei viņš velta labus vārdus, sakot, ka „trase bija ātra, man patika. Vienīgi bedres varēja būt nedaudz mazāk". Konkurence šoreiz gan nekāda īpašā neesot bijusi, jo uz starta nebija viņa galvenie Kurzemes konkurenti - brāļi Ivanovski -, ar kuriem Eikerts cīnās „KTSK" kausā.
Sašutumu autosporta vecmeistars pauž par to, ka čempionāta finālā nedrīkstēs startēt ar nišpām. „Kurzemes reģiona etapos ar tām var startēt, bet finālā nevarēs. Uz kāda pamata var neļaut? Es ar nišpām tehnisko apskati varu iziet, ikdienā ar viņām braukt varu, pie kam tās ir samērā lētas. Speciāli uz finālu pirkt dārgas parastās riepas?" kritiku par LAF gada nolikumu izsaka Eikerts, piebilstot, ka „Kuldīgas (KTSK) kausā organizācija ir labāka, dalībnieku skaits ar 70-100 braucējiem ievērojami lielāks".
Otrais gan 4WD, gan OPEN klasēs palika Eikerta māceklis Māris Bunka. 4WD klasē aiz viņiem ierindojās drifteris Jānis Lamberts un rallija pilots Ralfs Sirmacis, kuri sacīkstēs abi piedalījās ar Lamberta Subaru markas automašīnu. Savukārt OPEN ieskaitē aiz Eikerta un Bunkas ierindojās vēl viens populārs latviešu drifteris - Gatis Lapāns.
Rezultāti:
2WD
1. Aivo Gailītis, VW Golf II
2. Sandis Laukšteins, VW Golf III
3. Mairis Laukšteins, VW Golf III
RWD
1. Modris Cīrulis
2. Jānis Grīnbergs, BMW 3. sērija
3. Jānis Strazdiņš, BMW 3. sērija
4WD
1. Ainārs Eikerts, Mitsubishi Lancer Evo VIII
2. Māris Bunka, Mitsubishi Lancer Evo VIII
3. Jānis Lamberts, Subaru Impreza
OPEN
1. Ainārs Eikerts, Mitsubishi Lancer Evo VIII
2. Māris Bunka, Mitsubishi Lancer Evo VIII
3. Gatis Lapāns, Audi 80 Quattro