Valdis Zāgeuss/Go4speed
Veiksmīgi un bez īpašiem starpgadījumiem svētdien Biķerniekos noslēdzies Vasaras autosprinta 2. posms. Vissīvākā cīņa risinājās 2500+ klasē, kurā divu braucienu kopsummā Daniels Baltais par 0,52 sekundēm pārspēja pirmā posma uzvarētāju Andri Slavu.
Tāpat kā pirmajā posmā s/k „333", arī šoreiz laiks bija silts. No braucēju viedokļa pat pārāk silts, jo gandrīz 30 grādu temperatūrā vairākiem auto radās problēmas ar dzesēšanas sistēmām. Arī pati sacensību norise līdzīga pirmajai - viss risinājās raiti un labāko apbalvošana notika stundu ātrāk nekā plānots.
Mazāk priecēja dalībnieku un līdzjutēju skaits - uz starta piecās klasēs izgāja vien 35 dalībnieki, no kuriem vairāki brauca vairākās klasēs, līdz ar to unikālo braucēju skaits bija vēl mazāks. Pirmajā posmā bija līdzīgs dalībnieku skaits, tomēr vairāki faktori, t.sk. pirms sacensību treniņu apmeklējumi, liecināja par to, ka braucēju rindas šajā reizē varētu būt kuplākas.
Neraugoties uz to, pašas sacensības bija aizraujošas, jo nevienā no klasēm nebija izteikta līdera. Pēc pirmā brauciena visu piecu klašu otrās vietas no pirmās atpalika vien par 1-3 sekundēm, kas ir maz, ņemot vērā gandrīz četru minūšu ilgo distanci. Līderi pēc pirmā brauciena čempionāta klasēs bija Imants Firsts (1800), Jānis Ivanovskis (2500) un Andris Slava (2500+).
Ar nepacietību tika gaidīts otrais brauciens, kurā pirmajiem bija jāatkārto veiksmīgie braucieni, savukārt iedzinējiem jāriskē un jāparāda, ka ir spējīgi braukt ātrāk. Ja Firsts un Ivanovskis atkārtoja savu sniegumu un palielināja pārsvaru pār konkurentiem, tad 2500+ klasē notika negaidīts pavērsiens. Pēc pirmā brauciena Slavam bija komfortabls 2,64 sekunžu pārsvars pār Danielu Balto, tomēr Baltais otrajā braucienā uzrādīja teicamu sniegumu un nobrauca par 3 sekundēm ātrāk nekā Slava. Rezultātā Baltajam pirmā vieta, apsteidzot Slavu par nieka 0,52 sekundēm.
„Pirmajā braucienā pirms starta sanervozējos un bija grūti pabraukt, tādēļ sliktais laiks. Otrajā braucienā gāju ar domu vienkārši kvalitatīvi nobraukt, nemaz necerot atvinnēt tās gandrīz trīs sekundes, tomēr beigās izdevās," tā par saviem 2500+ klases braucieniem Daniels Baltais. Viņš atzīst, ka jaunais sacensību auto - „Mitsubishi Lancer Evo 9" - vēl nav pilnā kaujas gatavībā, jo dienu pirms sacensībām treniņos s/k 333 salūza turbīna. Operatīvajai nomaiņai bija pieejama tikai Evo 8 standarta turbīna, līdz ar to sacensībās nācās braukt ar mazāku jaudu nekā plānots. Bez turbīnas uz nākamajiem posmiem plānoti vēl vairāki uzlabojumi, līdz ar to Baltais bilst, ka auto būs vēl labāks.
2500 Open klasē savā starpā ar vienu un to pašu auto - „Renault Clio Sport" - sacentās Ģirts Vītiņš un Valters Liepiņš. Virsroku guva Vītiņš, kurš savu komandas biedru apsteidza par gandrīz piecām sekundēm. 2500+ Open ieskaitē savu otro uzvaru varēja izcīnīt Baltais, tomēr piecu sekunžu soda dēļ viņš atkrita uz otro pozīciju. Pirmā vieta līdz ar to Aivaram Ezeriņam ar atraktīvo „Subaru Impreza".
1800 klases līderis Imants Firsts, kurš uzvarējis jau otro posmu pēc kārtas, skaidro, ka uzvara nenāca tik viegli kā izskatījās: „Gāja raibi. Pirmajā treniņā bija problēmas ar dzesēšanu, savukārt šīs nedēļas treniņā sāka slīdēt sajūgs. Abas problēmas novērsām un cerējām, ka sacensībās viss būs ok. Viss bija kārtībā un auto uzvedās labi." Par trasi gan Imantam ir divējādas sajūtas, jo no vienas puses ir lielāki ātrumi, bet no otras puses nedaudz garlaicīgi, jo ir tikai taisnes ar roteriem. „Pietrūkst parastie līkumi," rezumē 1800 klases uzvarētājs.
2500 ieskaites uzvarētājs Jānis Ivanovskis pozitīvi vērtēja trases lielos ātrumus un dažas interesantās vietas. Par pašu sacensību viņš bilst, ka „nobraucu stabili, ar mašīnu viss ok. Žēl tikai, ka tik maz dalībnieku. Ja būtu vairāk, būtu lielāka konkurence un interesantāka braukšana". Viņš uzsver, ka, lai arī ir uzvarējis pirmos divus posmus, nekas vēl nav beidzies un cīņas turpināsies.
Nākamais Vasaras autosprinta posms notiks 10. jūlijā Jelgavā, kartingu trasē „Rullītis". Tās intrigas ziņā solās būt tikpat aizraujošas, jo visu klašu līderiem ir tikai viens mērķis - iegūt čempiona titulu.
Rezultāti:
1800
1. Imants Firsts, Toyota Corolla
2. Jānis Skujiņš, BMW 318iS
3. Modris Žentiņš, Honda CRX
2500
1. Jānis Ivanovskis, BMW 323ti
2. Vilnis Haferbergs, Honda Civic
3. Aigars Tīdmanis, BMW 323ti
2500+
1. Daniels Baltais, Mitsubishi Lancer Evo 9
2. Andris Slava, Mitsubishi Lancer Evo 9
3. Ainārs Šusts, Mitsubishi Lancer Evo 9
2500 Open
1. Ģirts Vītiņš, Renault Clio
2. Valters Liepiņš, Renault Clio
2500+ Open
1. Aivars Ezeriņš, Subaru Impreza
2. Daniels Baltais, Mitsubishi Lancer Evo 9
3. Ainārs Šusts, Mitsubishi Lancer Evo 9