Valdis Zāgeuss/Go4speed
Jau šo svētdien, 12. jūnijā, Biķernieku sporta kompleksā notiks Vasaras autosprinta otrais posms. Adrenalīnu sola jaunā, ļoti ātrā trases konfigurācija, savukārt par intrigu gādās favorītu cīņas visās trīs čempionāta klasēs.
Ievērojamākais jaunums uz šo posmu ir Biķernieku trases konfigurācija. Lai arī braucēji pagājušajos gados jau ir izbaudījuši daļu no lielās trases, gaidāmajā posmā organizatori gan pilotus, gan skatītājus iepriecinājuši ar pilnvērtīgu lielās trases konfigurāciju - ovālu. Drošības labad gan uz garajām taisnēm izvietoti ātruma slāpētāji, tomēr vidējais ātrums tāpat esot liels.
Sacensību organizators Eduards Kalve portālam „Go4speed" skaidro, ka "bija vēlme braucējiem dot iespēju pabraukt vēl ātrāk", piebilstot, ka "sportisti ir sajūsmā un apmierināti ar trasi". Publiskajās diskusijās braucēji gan apšauba viena otra ātruma slāpētāju formu un novietojumu, tomēr bez šādām diskusijām neiztikt nekad.
Abi divi oficiālie pirms sacensību treniņi jau veiksmīgi notikuši un ātrāko laiku uzstādījis pilots, kas šajās sacīkstēs nemaz nepiedalīsies - trīskārtējais autosprinta čempions Mareks Matvejevs. Viņš treniņā brauca ar Lotus Elise automobīli un aiz sevis atstāja gan Subaru Impreza, gan Mitsubishi Evo. "Atbraucām pabraukāties, patrenēties," tā savu uzstāšanos komentē pats Mareks.
Šajā mirklī jāatgādina: ja nav izdevies apmeklēt nevienu no diviem oficiālajiem treniņiem, tāpat pastāv iespēja svētdien piedalīties sacensībās, jo svētdienas rītā pirms sacīkstēm visiem braukt gribētājiem tiks dotas iespēja patrenēties speciālā rīta treniņā. Uz doto brīdi internetā reģistrējušies 38 dalībnieki, tomēr, zinot līdzšinējo pieredzi, to skaits līdz svētdienai varētu pieaugt līdz aptuveni 50 braucējiem.
Viens no pirmā posma veiksmīgākajiem pilotiem - Daniels Baltais - treniņus aizvadījis ar diviem dažādiem auto, bet pašās sacīkstēs uz starta redzēsim iespējams vēl trešo. "Pirmajā treniņā braucām ar mūsu jauno 2500+ klases auto (Mitsubishi Lancer) Evo 9, otro aizvadījām ar Evo X, kurā es Aināram (Šustam) vairāk mācīju trajektorijas, nekā pats braucu," tā Daniels. Par sacensībām viņš saka, ka "plānojam braukt ar minēto Evo 9, bet 2500+ Open iespējams ar "Coolrace" Subaru Impreza. Abi auto vēl nav īsti gatavi, tā kā tad vēl redzēs".
Intriga gaidāma visās trīs čempionāta klasēs - 1800 savā starpā cīnīsies Imants Firsts un Jānis Skujiņš, 2500 gaidāms Jāņa Ivanovska un Viļņa Haferberga duelis, savukārt 2500+ sīva sacīkste gaidāma starp pagājušā gada čempionu Andri Slavu un Danielu Balto. Ātru braucēju, protams, ir vēl vairāk, līdz ar to pārsteigumi garantēti.
Sacensību starts svētdien paredzēts plkst. 12:00, bet pasākuma beigas un apbalvošana tiek lēsta ap plkst. 17:30. Atgādināsim, ka pirmajā posmā sacensības ritēja raiti un to noslēgums un apbalvošana notika pusotru stundu agrāk nekā paredzēts.
Čempionāta kopvērtējumi pēc pirmā posma:
1800
1. Imants Firsts, Toyota Corolla
2. Jānis Skujiņš, BMW 318iS (E30)
3. Andris Slišāns, Toyota Corolla
2500
1. Jānis Ivanovskis, BMW 323ti
2. Vilnis Haferbergs, Honda Civic
3. Aigars Tīdmanis, BMW323ti
2500+
1. Andris Slava, Mitsubishi Lancer Evo 9
2. Daniels Baltais, Subaru Impreza / Mitsubishi Lancer Evo 9
3. Zintis Dāvidsons, Mitsubishi Lancer Evo 6