profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vasaras autosprintā izmaiņas. Ko par tām domā braucēji?

Artūrs Virbulis 28.11.2011 - 20:37 Vasaras autosprintā izmaiņas. Ko par tām domā braucēji?
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Nākamgad vasaras autosprintā gaidāmas pamatīgas pārmaiņas, tādēļ aicinājām uz sarunu organizatoru Eduardu Kalvi, lai noskaidrotu visu par 2012. gada sezonu. Tāpat aicinājām pēdējo gadu vadošos braucējus - Imantu Firstu, Jāni Skujiņu, Jāni Ivanovski un Danielu Balto - paust savu viedokli par paredzamajām izmaiņām.

Galvenais jaunums ir pats pasākuma formāts - divu klasisko braucienu vietā būs vien parastais iebrauciens un viens veiklības brauciens. Veiklības braucienu trasi veidos gan piloni, gan riepas, tāpat plānots ieviest Gymkhanas elementus. „Neviens iepriekš nezinās veiklības brauciena trasi, nebūs arī treniņi, ar trasi varēs iepazīties vienīgi uz vietas un to izstaigājot ar kājām," tā par jauno sacensību sastāvdaļu Eduards Kalve.

Kā visu posmu norises vieta nākamgad plānots Biķernieku sporta komplekss, kas atbilst jaunajam formātam. „Tā ir vienīgā vieta, kurā iespējams vienlaicīgi noorganizēt gan klasiskos, gan veiklības braucienus. Bija doma arī par Smilteni, bet attālums tomēr daudzus attur no piedalīšanās," trases izvēli komentē organizators.

Vēl viens jaunums saistās ar klašu sadalījumu: ja līdz šim automašīnas dalīja pēc dzinēja tilpuma, tad tagad tās tiks sadalītas pēc piedziņām. Čempionāta titulus izcīnīs priekšpiedziņas (FWD), aizmugures piedziņas (RWD) un pilnpiedziņas (AWD) klasēs, savukārt apvienotajā OPEN ieskaitē risināsies kausa izcīņa.


Eduards Kalve. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed

Vairākas no izmaiņām tendētas uz izmaksu samazināšanu, un viena no tām ir tāda, ka turpmāk katrā posmā varēs izmantot tikai vienu riepu komplektu. Kalve atzīst, ka „izmaiņas nepieciešamas, jo esošais formāts, iespējams, sevi jau ir izsmēlis. Pastāvēs, kas mainīsies".

Šī gada 1800 klases čempions Imants Firsts gaidāmās izmaiņas vērtē neitrāli. „Grūti pateikt, vai visas izmaiņas ir pozitīvas, vai negatīvas, to grūti pagaidām vērtēt. Lai arī Biķerniekos man parasti ne pārāk veicas, labi vismaz, ka tuvu," smejot atzīst Imants. Par jauno klašu sadalījumu viņš saka, ka „RWD klasē jaudīgākie 2,5 litru BMW trasē būs ātrāki, bet to, iespējams, varēs atvinnēt veiklības braucienā".

2500 klases uzvarētājs Jānis Ivanovskis saka, ka „ar klasiku (aizmugurējo piedziņu) varētu būt interesantāk, par priekšējo piedziņu īsti nezinu, jāredz kāda būs trase". Uz to, ka visi posmi notiks Biķerniekos gan viņš raugās skeptiski. „Pirmo gadu varbūt vēl būs ok, bet ilgtermiņā jādomā citas vietas. Pozitīvi gan tas, ka sanāk visiem pa vidu un nav, piemēram, no Kurzemes uz Smilteni jābrauc," tā par lokācijas vietu Jānis.

Vasaras autosprinta veterāns Jānis Skujiņš izmaiņas komentē šādi: „Būs interesantāk. Patika arī vecais formāts, tomēr ja tas piesaistīs jaunus dalībniekus, tad uz priekšu. Interesanti arī, ka var pamainīties spēku samērs." Savukārt šī gada 2500+ klases vicečempions Daniels Baltais atzīst, ka „neko īsti komentēt nevaru, jo man šis formāts nav interesants. Manuprāt, vajadzēja iet minišosejas virzienā."
Komentāri
Not_Verified 29.11.2011 16:38
Tas džeks bildē gadījumā nav Jablonskis?
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png