Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pirms nedaudz vairāk nekā divām nedēļām noslēdzās šī gada Vasaras autosprinta čempionāts, tāpēc "Go4speed" nolēma sazināties ar visiem trim šī seriāla čempioniem, lai atskatītos uz 2011. gada sezonu un noskaidrotu viņu domas par savu sniegumu, nākotnes plāniem un čempionātu kopumā.
Imants Firsts, Toyota Corolla, 1800 klases čempions
„Skatoties uz rezultātu, viss ir labi, jo pirmā vieta ir pirmā vieta. Mašīna bija labi sagatavota, arī trasē tā uzvedās labi un, protams, bija pareiza riepu izvēle.
Jau no paša sākuma mēs (Firsts un Andris Slišāns) braucām ar Kumho KU36, kuras uzliekot ātrs kļuva arī Modris Žentiņš" tā par savām priekšrocībām izsakās Firsts.
Viņš turpinot atzīst, ka „nepriecēja dalībnieku daudzums. Mazajā klasē braucēju skaits bija ok, bet kopumā gan maz. Domāju, ka braukšanas vēlme atduras pret finansēm, tomēr Kalvem (Vasaras autosprinta organizatoram) nevar pārmest, ka pasākums būtu par dārgu". Par nākamo gadu Firstam skaidrības līdz galam vēl neesot, tomēr plāns ir braukt un aizstāvēt savu čempiona titulu.
Imants Firsts. Foto: Artūrs Igaveņš/Go4speed
Jānis Ivanovskis, BMW 3. sērija (E36), 2500 klases čempions
„Īstenībā kopumā esmu apmierināts, nebija izcili, bet slikti arī nē. Ar auto, protams, ka biju apmierināts, jo, kā varu būt neapmierināts, ja auto nebija mans," smejot atzīst Ivanovskis.
Kā savu lielāko priekšrocību Jānis min stabilitāti, jo „ātrums man nebija baigi pārliecinošāks. Bija sacensības, kurās mēs ar Aigaru (Tīdmani) braucām vienā sekundē". Par pašu čempionātu 2500 klases uzvarētājs ar humoru saka, ka „mūsu ziemas sprinti Kuldīgas pusē ir kārtīgāks čempionāts, jo dalībnieku ir vairāk. Par pašu organizāciju gan nevienu sliktu vārdu nevaru pateikt."
Nākotnes plāni Ivanovskim vēl nav skaidri, jo „supersprints pēdējos gados nav pilnveidojies un nezinu, vai atkal tur braukšu. Jāskatās, kādas izmaiņas piedzīvos vasaras autosprints un tad jau redzēs". Ivanoviskis sarunas noslēgumā smejot piebilst, ka „rallijs mums nav padomā, jo lielais sponsors vēl nav pieteicies".
Jānis Ivanovskis. Foto: Artūrs Igaveņš/Go4speed
Andris Slava, Mitsubishi Lancer Evo 9, 2500+ klases čempions
„Ar savu sniegumu līdz galam neesmu apmierināts, jo vairāk jātrenējas. Tomēr mans trumpis bija stabilitāte - nebija tā, ka vienā posmā bija labi, bet otrā slikti.
Par čempionātu runājot, pietrūka braukšanas, varēja būt trīs iebraucieni, lai dabūtu vairāk pabraukt un būtu aizpildīta visa diena," stāsta Slava, piebilstot, ka „pietrūka arī tas cīņasspars, tā uzvaras garša, jo cīņa risinājās vien starp mani un Balto, bet pārējie bija ļoti tālu".
Runājot par organizāciju, Andrim nav skaidrs Vasaras autosprinta koncepts - ja paredzēts, ka piedalās standarta auto, tad pie tā arī vajadzētu pieturēties. „Konkurentiem bija lielāka jauda, ko izteikti varēja redzēt ātrajos Biķernieku posmos. Ja standarta auto, tad standarta auto, lai visi varētu cīnīties par pirmajām vietām," tā savu viedokli komentē 2500+ klases čempions.
„Par nākamo gadu esmu domājis, bet skaidrības vēl nav. Jāskatās, ko pa ziemu izdomās LAF un Vasaras autosprints, lai būtu interesantāk un konkurence lielāka. Piedalījos „1000 km Grand Prix Riga" un man ļoti patika, tomēr šosejai nepieciešams daudz lielāks budžets," tā par nākamo sezonu un iespējamo dalību autošosejā izsakās Slava.
Andris Slava. Foto: Kalvis Zaļaiskalns/Go4speed