Foto: F1india.org
8. maijā „Ferrari" testa trasē Fiorano notika leģendārā F1 pilota Žila Vilnēva nāves atceres pasākums. Vilnēvs vecākais gāja bojā 1982. gada 8. maijā, kad Beļģijas lielās balvas izcīņas kvalifikācijas laikā 200 km/h lielā ātrumā sadūrās ar priekšā braucošo Johena Māsu (Jochen Mass). Atceres pasākumu apmeklēja arī aktuālais „Ferrari" komandas pirmais pilots Fernando Alonso, kurš, salīdzinot mūsdienas ar septiņdesmitajiem gadiem, kritiski izteicās par mūsdienu pilotiem.
Žila Vilnēva lielākais sasniegums bija 1979. gada vicečempiona tituls, kuru viņš izcīnīja ar „Ferrari" komandu. Jāatzīmē, ka Vilnēvs savā nepilnus sešus gadus ilgajā F1 karjerā piecus no tiem aizvadīja tieši tradīcijām bagātajā itāļu komandā. Žils Vilnēvs popularitāti iemantoja ar savu agresīvo braukšanas stilu un aizraujošajām divcīņām, no kurām par visspilgtāko uzskata pēdējo apļu cīņu 1979. gada Francijas lielās balvas izcīņā ar Renē Arno (Rene Arnoux). Tieši šo cīņu vislabāk atceras arī 2005. un 2006. gada čempions Fernando Alonso.
Žils Vilnēvs („Ferrari") pret Renē Arno („Renault"). Foto inet.hr
„Visu, ko es par Vilnēvu zinu, es zinu no filmām, un vislabāk es atceros dueli, kas viņam bija ar Arno Dižonas trasē," savu sajūsmu par vairākus apļus garo cīņu starp Vilnēvu un Arno neslēpj Fernando Alonso. Viņš gan ir pārliecināts, ka šādi manevri ir palikuši pagātnē un mūsdienu pirmajā formulā nekas tāds vairs nav iespējams. „Diemžēl mēs šodien vairs neredzam šādas divcīņas, jo mums nākas saskarties ar dažādām grūtībām, piemēram, aerodinamiku, kas šāda veida apdzīšanas padara neiespējamas," skaidro „Ferrari" pilots.
Tomēr divkārtējais pasaules čempions atzīst, ka problēma slēpjas ne tikai automobiļos: „Agrāk starp braucējiem valdīja lielāka cieņa, daļēji arī tādēļ, ka viņi zināja, ka braucot šajos automobiļos, viņi riskē ar savu dzīvību. Es negribu teikt, ka mūsdienās viss ir nepareizi, tomēr domāju, ka cieņa vienam pret otru, kāda bija toreiz, mūsdienās vairs neeksistē, vismaz ne katrā braucējā."
Problēmas cēlonis esot meklējamas jauno autosportistu audzināšanā. „Problēmas nāk no jauniešu seriāliem. Protams, ka katrs cīnās pret katru, tomēr ir būtiski ievērot noteikumus. Man bija tā lielā laime, ka man Spānijā bija sacīkšu vadītāji, kas bija ļoti stingri, un iedzina cieņu pret pārējiem braucējiem," savus jaunības gadus atminas Alonso, piebilstot, ka „tā tam būtu jānotiek gan kartingā, gan pārējos jauniešu seriālos. Ja pārkāp noteikumus, melnais karogs un diskvalifikācija uz nedēļas nogali".