Foto: Monika Petzold
Augusta beigās Vācijā, Eurospeedway Lausitz trasē, 60 000 skatītāju klātbūtnē norisinājās autošosejas sacensības vairākās klasēs - Tourenwagen Classics, Audi R8 kauss, Haigo seriāls ar A2 grupai atbilstošiem šosejas auto, kā arī formulām. Starp visiem dalībniekiem uz starta izgāja arī divi latviešu sportisti – Matīss Mežaks (ar žigulīti startēja Haigo seriālā) un Andris Griķis, kurš brauca ar formulu. Jāpiebilst, ka sacensības bija ļoti smagas, jo gaisa temperatūra bija virs 30 grādiem, bet auto salonā – ap 50 grādiem.
Foto: No sportista personīgā arhīva
Andris Griķis un Matīss Mežaks. Foto: Viesturs Kundziņš
Jautāts par šīs klases automašīnām, Mežaks zināja teikt, ka “Atšķirība ir tā, ka viņu auto ir par apmēram 100 - 120 kilogramiem vieglāki, kā arī tiem auto ir citi būtiski uzlabojumi, kas, salīdzinot ar mūsu auto, viņiem dod lielākas priekšrocības. Viņiem tas ir FIA atbalstīts seriāls, tāpēc tie auto tiek gatavoti ļoti nopietni.''
Foto: No sportista personīgā arhīva
Mežaks atklāja, ka viņš darīs visu, lai šāda klase būtu arī Latvijā. “Man gribētos to klasi, kas atbilstu arī viņu noteikumiem (A1300 grupai), ieviest Latvijā, jo tad uz Latviju būtu interese atbraukt daudziem spēcīgiem un ātriem braucējiem, kas sacensības padarītu daudz interesantākas un aizraujošākas. Tas dotu iespēju arī latviešu braucējiem doties uz kādām viņu sacensībām ārpus Baltijas. Noteikti mēģināšu pacīnīties, lai nākamsezon mums būtu tāda klase, kas ļautu sadarboties un, kā rezultātā, augtu sportiskais līmenis.''
Foto: HAIGO - ADAC Historic Cup
''Lai brauktu šajā klasē, tad lielos vilcienos būtu jāatvieglina mašīnas, jāļauj braukt ar plastmasas logiem, kulaciņu ātrumkārbu un diviem karburatoriem. Nekādi milzīgie darbi nebūtu jāveic, lai pārveidotu auto uz A1300 grupai atbilstošu automašīnu.”
Drīzumā piedāvāsim arī Andra Griķa komentāru par aizvadītajām sacīkstēm.