profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šūmahers baidās no BMW

Artūrs Virbulis 30.03.2012 - 12:05 Šūmahers baidās no BMW
Ralfs Šūmahers pie sava 2012. gada „Mercedes". Publicitātes foto.

DTM jeb Vācijas salona automobiļu čempionāta popularitāte pēdējo gadu laikā arvien pieaug. Tā skaidrojama ne vien ar izbijušu F1 pilotu līdzdalību, bet arī ar trešā ražotāja ienākšanu šogad. „Audi" un „Mercedes" tagad pievienojies arī trešais lielā vācu trijnieka ražotājs, t.i. „BMW". Turpinājumā neliels 2012. gada sezonas ievadraksts, kā arī par šī gada izbijušo F1 pilotu Deivida Kultharda un Ralfa Šūmahera cerībām un mērķiem.

Pēdējos sešus gadus DTM starta rindās bija manāmi vien „Audi" un „Mercedes", kuri šajā seriālā piedalās kopš tā atjaunošanas 2000. gadā. Pirmos pāris gadus trešais ražotājs bija „Opel", tomēr finansiālu iemeslu dēļ vācu ražotājam no šī projekta nācās atteikties. Pēc sešu gadu pārtraukuma tagad atkal uz starta redzēsim trīs auto ražotājus, no kuriem visi trīs solās būt visai līdzvērtīgi.

To, ka „BMW" jau no paša sākuma būs spēcīgs konkurents, atzinis arī Mihaela Šūmahera brālis Ralfs, kurš šogad aizvadīs savu nu jau piekto pilno DTM sezonu. Izbijušais F1 pilots ar „BMW" strādājis kopā laikā posmā no 2001. līdz 2004. gadam, kad viņš brauca „Williams" un „BMW" apvienotajā F1 komandā. „Es ļoti labi atceros „BMW" komandu un tās darbiniekus. Tā noteikti kļūs par veiksmīgu komandu, un es neredzu iemeslu, kādēļ lai tas tā nebūtu," ar zināmām bailēm skaidro Ralfs Šūmahers, kurš pats DTM startē ar „Mercedes" spēkratu.


2011. gada DTM čempions Martins Tomčiks ar savu jauno „BMW M3 DTM". Publicitātes foto.

Lai arī jaunais „BMW M3" vēl nav aizvadījis nevienas sacīkstes, respekts pret šo ražotāju jau ir izveidojies. It īpaši pret „RMG" komandu, kurā startēs aizvadītā gada DTM čempions Martins Tomčiks (Martin Tomczyk). Kopumā uz starta izies seši „BMW M3 DTM", pieci „AMG Mercedes C-Coupe DTM" un astoņi „Audi A5 DTM" spēkrati. Zināšanai - visi DTM automobiļi aprīkoti ar 4,0 litru V8 benzīna dzinēju un aizmugurējo piedziņu. Dzinēju jauda svārstās no 460 līdz 500 Zs.

Par to, ka „BMW" jau no paša sākuma varētu konkurēt ar pārējiem diviem ražotājiem, liecina vairāki aspekti. Bavāriešu ražotājs drīkstēja izstrādāt pilnīgi jaunu V8 dzinēju, kamēr „Audi" un „Mercedes" jābrauc ar pagājušā gada modeļiem. Tāpat arī vairākas automašīnu detaļas ir vienotas: visu trīs ražotāju spēkrati apveltīti ar „Hankook" riepām, „Xtrac" vai „Hewland" pārnesumkārbu, „AP Racing" bremžu sistēmu, „Bosch" elektroniku un vienotu antispārnu.

Atgriežoties pie izbijušajiem F1 pilotiem DTM seriālā, jāatzīst, ka īsti neviens nav spējis uzrādīt ļoti labus rezultātus. Atjaunotajā DTM uzvaras spējuši izcīnīt vien Žans Alezī un Mika Hakinens, tomēr par čempiona titulu neviens no F1 pilotiem nav bijis spējīgs cīnīties. Ralfs Šūmahers savu labāko sezonu aizvadīja 2011. gadā, kad tika izcīnīts pirmais pjedestāls, kā arī astotā vieta kopvērtējumā.


Deivids Kulthards pie šī gada „Mercedes". Publicitātes foto.

Deivids Kulthards, tāpat kā Šūmahers, trasē dodas ar „Mercedes" markas automobili. Panākumi līdz šim izpalikuši, tomēr savā trešajā DTM sezonā skotu pilots ir apņēmības pilns. „Aizvadītajos divos gados man bija daudz jāmācās par tehniku, braukšanas stilu un DTM vispār. Es savu komandu ļoti labi pazīstu, un „Mercedes" ģimenē jau vairāk nekā pusotru gadu desmitu jūtos ļoti labi," stāsta Deivids Kulthards, piebilstot, ka „šogad jāseko labiem rezultātiem".

DTM 2012. gada kalendārs:

29.04, Hockenheimring, Vācija
06.05, Lausitzring, Vācija
20.05, Brands Hatch, Lielbritānija
03.06, Red Bull Ring Spielberg, Austrija
01.07, Norisring, Vācija
19.08, Nurburgring, Vācija
26.08, Circuit Park Zandvoort, Nīderlande
16.09, Motorsport Arena Oschersleben, Vācija
30.09, Valencia, Spānija
21.10, Hockenheimring, Vācija
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png