profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Dzirkals: Nebūtu forši nopirkt SWRC mašīnu un turēt to garāžā (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 28.03.2012 - 09:50 Dzirkals: Nebūtu forši nopirkt SWRC mašīnu un turēt to garāžā (FOTO)
Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Šodien ar kvalifikācijas braucieniem startēs Portugāles WRC posms. Patīkami, ka šajā rallijā uz starta izies arī latviešu ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, kuri ar ''Subaru Impreza'' startēs jaunizveidotajā Rally Class ietvaros.

LMT rallija komandas ekipāža par pievienošanos Rally Class paziņoja 17. janvārī. Jāatzīst, ka daudziem šāda izvēle bija neliels pārsteigums, jo vairums bija pārliecināti, ka ekipāža paziņos par startēšanu PWRC, bet daži optimisti cerēja, ka ekipāža šogad startēs SWRC čempionātā.

Lai uzzinātu, kāpēc ekipāža nolēma startēt Rally Class, portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Neikšāna stūrmani Pēteri Dzirkalu. ''Sākumā it kā bija doma startēt PWRC čempionāta ieskaitē, taču, kad parādījās Rally Class, tad šī bija ļoti nopietna alternatīva PWRC. Nebija tā, ka uzreiz nolēmām startēt šajā jaunajā klasē. Sākām rēķināt un detalizēti likt budžetus. Uzreiz jāpiemin tas, ka PWRC vismaz viens posms būtu jābrauc pāri okeānam, kas ļoti sadārdzina izmaksas. Saliekot visu par un pret, apmēram saskaitot loģistikas izdevumus, sapratām, ka starts PWRC ir daudz dārgāks nekā Rally Class," galvenos iemeslus startam Rally Class ieskicē Pēteris Dzirkals.


Ar šo automašīnu jau šajā nedēļas nogalē pirmo reizi uz starta izies Neikšāns/Dzirkals. Foto: LMT Rallija komanda

Salīdzinot ar PWRC, kur uzvarētājs sezonas beigās tiek pie kausa, Rally Class balvu fonds ir daudz taustāmāks. ''Papildus visām izmaksām liela motivācija startēt Rally Class mums bija saistībā ar galveno balvu - pieciem pilnībā apmaksātiem posmiem 2013. gadā ar "Subaru R4" automašīnu (otrā vieta tiks pie diviem rallijiem ar N grupas automašīnu, bet trešās vietas ieguvējs varēs piedalīties vienas dienas testos ar ''Subaru Impreza R4''). Ja izdosies uzvarēt, tad arī nākamajā gadā mums sanāks startēt pasaules čempionātā," turpina Dzirkals.

Uz jautājumu, vai ekipāža nedomāja šogad startēt SWRC čempionātā, Pēteris turpina. ''SWRC būtu vairāk kā uz pusi dārgāks, salīdzinot ar šo Rally Class (Dalības maksa ''Rally Class'' seriālā ir 260 000 eiro). Noteikti jāsaprot tas, ka, lai startētu SWRC, vispirms vajadzīga pirmā investīcija - mašīna, kas varētu būt apmēram viss mūsu sezonas budžets. Nedomāju, ka tas būtu forši nopirkt tādu mašīnu un turēt visu gadu garāžā. Protams, ka tālākie mērķi varētu būt saistīti ar SWRC. Ja tā padomājam, tad varbūt pareizākais no sportiskā viedokļa būtu bijis jau pirms diviem gadiem iegādāties šādu auto, taču viss atdūrās pret naudu, kas nav maza."


Pirms došanās uz Portugāli, LMT ekipāža Liepājas pusē aizvadīja testus. Foto: LMT Rallija komanda

Lai arī cik tu ātrs esi, bez konkurētspējīgas tehnikas uzvarēt rallijā ir grūti. Piemērs tālu nav jāmeklē - Peters Solbergs, kurš bieži vien pagājušajā un aizpagājušajā gadā atzina, ka par uzvaru viņš nevar cīnīties, jo nespēj konkurēt ar rūpnīcas komandu mašīnām. Taču Rally Class ietvaros visas četras ekipāžas būs vienādos apstākļos. ''Vienmēr esmu bijis par to, ka uzvarētājs jānoskaidro vienādos apstākļos. Jā, kad paši dodamies uz pasaules posmiem ar savu auto, uzskatu, ka no regulējuma viedokļa mēs atpaliekam no citiem. Taču šeit visiem mūsu tiešajiem konkurentiem būs vienāda tehnika un apstākļi, tāpēc visu izšķirs sniegums trasē. Man tas ļoti patīk. Uzskatu, ka šī ir mūsu ekipāžas priekšrocība," saka Dzirkals.

Pēteris atzīst, ka pirmajā rallijā svarīgākais uzdevums būs pierast pie ''Subaru'' automašīnas. ''Galvenais sākumā ātri aprast ar šo auto. Pastāv iespēja, ka kaut kādā ekstremālā brīdī Andis instinktīvi noreaģēs tā, kā to būtu darījis ar Evo, tāpēc nedomāju, ka sākumā mēs ļoti trakosim. Taču, protams, to visu skatīsimies uz vietas. Ja būs labas sajūtas, brauksim ātri."

Sarunas nobeigumā Pēteris atzīst, ka nedomā, ka rezultātu varētu ietekmēt automašīnas maiņa. ''Nedomāju, ka rezultāts būs atkarīgs tikai no mašīnas. Jā, mēs esam pieraduši pie ''Mitsubishi'', taču daudzos rallijos esam sapratuši, ka vietās, kur ir daudz asu līkumu, kā tas ir pasaules čempionāta posmos, ātrāk var pabraukt tieši ar ''Subaru''. Domāju, ka vis būs kārtībā.''

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png