Miko Hirvonens. Foto: Citroen Racing
Starptautiskās Automobiļu federācijas prezidents (FIA) Žans Tods jau atrodoties vizītē Latvijā atzina, ka viņš grib panākt to, lai WRC rallijā atgriežas maratonam līdzīgi ralliji. Lai arī vairums ir pret šādu ideju, Tods joprojām paliek pie sava – ir nepieciešami garāki ralliji.
Pēc Meksikas WRC rallija, kurā pilotiem bija jāveic 406 kilometri, atkal radās jautājums par šādu garu ralliju nepieciešamību. Vislielākās pretenzijas izteica astoņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Lēbs.
''Ar ralliju esmu saistīts ilgus gadus,'' iesāk Sebastjans Lēbs. ''Vienīgā lieta, kas tiešām var piespiest mani pamest ralliju, ir ceļošana, kas jau tā ir ilgstoša. Nesaku, ka tas man jau lika pieņemt lēmumu, taču jūtos mazāk motivēts. Tagad mēs ar trasi iepazīstamies pirmdienās, kas nozīmē to, ka man uz rallija norises vietu jādodas jau svētdien. Esmu pilots, tāpēc startēšu, kur man liks, taču tas man nav jauns izaicinājums. Man vairāk patīk ar trasi iepazīties trešdien no rīta, bet pabeigt to ceturtdien vakarā. Piektdien un sestdien rallijs, pēc tam balle un svētdien dodamies uz mājām.''
Sebastjans Lēbs. Foto: ewrc.cz
Lēbam piekrīt arī citi vadošie sportisti, kuru vidū ir jaunais Mads Ostbergs. ''Ja federācija tiešām pieņems lēmumu par gariem rallijiem, tas var ļoti kaitēt WRC. Ja nebūtu tādi rallija, kā Meksikas posms, tad es varētu startēt visos sezonas posmos.''
Taču pavisam citās domās ir otrs ''Citroen'' pilots Miko Hirvonens, kurš ir par šādiem rallijiem. ''Zinu, ka izmaksas šādos garajos rallijos būs daudz lielākas, taču mums pret šo jautājumu jāattiecas uzmanīgi. Uzskatu, ka vienmēr justu lielu baudu startējot garākos rallijos. Man patīk ideja aizvadīt nakts ātrumposmus (Portugāles rallijā trīs ātrumposmi būs jāaizvada pa tumsu), kā arī esmu par maratona rallijiem. Jāsaka, ka man labprāt gribētos braukt rallijā agrāk, kad daži ralliji tiešām bija gari, kā, piemēram, Safari posms.''
Tonijs Gardemeisters 2002. gada Safari rallijā. Foto: ewrc.cz
Jāatzīmē, ka 2002. gada Safari rallijā sportistiem bija jāaizvada 12 ātrumposmi, no kuriem trīs posmu garums bija virs 105 kilometriem! Kopā sportistiem bija jāveic 1010,80 kilometri jeb apmēram desmit Latvijas rallija čempionāta posmi. 2002. gadā ātrākais Safari rallijā bija Kolins Makrejs, kurš trasē pavadīja gandrīz astoņas stundas! No 48 startējušajām ekipāžām ralliju pabeidza tikai 11 ekipāžas.
Interesanti, ko sportisti teiks pēc Portugāles posma, kurā būs jāveic 434 kilometri.