profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Huans Pablo Montoija: F1 ir joks

Artūrs Virbulis 08.03.2012 - 17:30 Huans Pablo Montoija: F1 ir joks
Foto: thefinallap.com

Bijušais F1 pilots Huans Pablo Montoija, kurš savas F1 karjeras laikā izcīnījis septiņas uzvaras, kopš 2006. gada startē amerikāņu nacionālajās Nascar sacīkstēs. Lai arī lielie panākumi līdz šim izpalikuši, kolumbiešu pilots savu aiziešanu no F1 nenožēlo. Tomēr uzmanību Montoija saistībā ar F1 sev pievērsis, jo nesen ļoti kritiski izsakoties par mūsdienu formulām.

Montoija nesenā intervijā atzinis, ka visā šajā laika posmā kopš 2006. gada pat ne uz sekundi nav nožēlojis savu aiziešanu no pirmās formulas. „Protams, man ir palikušas atmiņas no tiem laikiem, bet pašas F1 sacīkstes nepietrūkst. Man pietrūkst vienīgi pāris tur satiktie cilvēki, bet pati braukšana nepavisam," kategorisks ir nu jau 36 gadus vecais Montoija, kurš savas F1 karjeras laikā pārstāvēja „Williams" un „McLaren" vienības.

Montoija atzīst, ka ik pa laikam televizorā noskatās kādas sacensības, tomēr kopumā viņa interese esot ļoti maza. „F1 ir joks. Ir bēdīgi, ka viņi var būvēt šādas automašīnas, paskatieties vien uz jaunajiem priekšgaliem," kritisks ir bijušais pirmās formulas pilots. Tomēr kritika jāspēj uztvert arī viņam, jo septiņu gadu laikā viņš no 182 aizvadītajām Nascar sacīkstēm spējis uzvarēt vien divās.

Neraugoties uz to, Montoija savu motivāciju nav zaudējis. Tieši otrādi - viņam šīs grūtības sagādā prieku. „Kad skaties sacīkstes televizorā, braukšana pa ovālu izskatās pavisam vienkārša, tomēr tā tas nepavisam nav. Automašīna visu laiku iet sānslīdē, līdz ar to sanāk arī sānslīdes pie 300 km/h," skaidro karstasinīgais kolumbiešu braucējs, piebilstot, ka „konkurence ir liela, teju visas sacīkstes tu pavadi cīnoties ar kādu, un tas man sagādā patiesu prieku".


Foto: thefinallap.com

Uz starta katrās sacīkstēs iziet vairāk nekā 40 braucēji, tomēr sezonas beigās kopvērtējuma tabulā parasti ierindojas vairāk nekā 80 piloti. Savu sešu pilno sezonu laikā Montoijas labākais sniegums bija 2009. gadā, kad viņš kopvērtējumā ierindojās kā astotais no 85 dalībniekiem. Nascar līderu ātrums slēpjas pieredzē, jo ļoti liela nozīme ir automašīnas regulējumam.

„Pirmajā formulā ir telemetrija, un inženieri precīzi zina, kad tu bremzē un kā tu stūrē. Šeit nekā tāda nav, un telemetrija esmu es. Man komandas vadībai jāsaka, ko un kā es vēlo izmainīt," vēl vienu Nascar specifiku skaidro Montoija. Tieši arī ir iemesls tam, kādēļ tādiem pasaulē atzītiem pilotiem kā F1 čempionam Žakam Vilnēvam, trīskārtējam IndyCar čempionam Dario Frankiti un arī Huanam Pablo Montoijam tik grūti klājas Nascar seriālā.

Tomēr Montoija nepadodas, un pirms šīs sezonas nomainīja praktiski visu komandas tehnisko sastāvu, to starpā arī viņa ekipāžas vadītāju, kurš turpmāk būs Kriss Heroijs. Tas gan nav nekāds pārsteigums, jo sešu gadu laikā Heroijs jau ir piektais Montoijas ekipāžas vadītājs. Pēc 2012. gada sezonas pirmajiem diviem posmiem kolumbiešu braucējs šobrīd ierindojas 23. vietā, tieši vienu vietu aiz Nascar leģendas - Džefa Gordona.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png