profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kristaps Dambis: Motivācija atgriezties Paikspīkā būs, lai pārspētu Lēba rekordu

Mārtiņš Jankovskis 20.06.2017 - 05:27 Kristaps Dambis: Motivācija atgriezties Paikspīkā būs, lai pārspētu Lēba rekordu
Foto: alastairritchie.com

Pagājušā gada 26. jūnijā ASV norisinājās vienas no slavenākajām un senākajām autosporta sacensībām - "Pikes Peak International Hill Climb" kalnā braukšanas sacīkstēm. Šajās sacensībās startēja arī Latvijas inženiera Andra Dambja komanda, kura uz starta izgāja ar 1600 ZS jaudīgo elektrisko sacīkšu auto “PP100”. Sacensībās ar Dambja būvēto auto startēja leģendārais Rīss Milens, kurš uzstādīja laiku 8:57.118, kas ir jauns rekords elektrisko sacīkšu automašīnām. Šogad Dambja komanda šajās sacensībās nestartēs.

Pagājušajā nedēļā portāls Go4speed aprunājās ar Kristapu Dambi, lai uzzinātu jaunumus no eO komandas.

Kristap, šogad Jūsu komanda nav redzama starp dalībniekiem. Kāpēc tā?
Jā, šogad sacensībās nepiedalīsimies. Galvenais iemesls, kāpēc mēs tai lietai ķērāmies klāt (uzstādīt jaunu rekordu elektro klasē), bija, lai uzbūvētu pirmo elektrisko auto, kas uzvar absolūti, ko arī mēs veiksmīgi izdarījām. Mums kā eO šobrīd tur nav motivācija atgriezties.


Foto: alastairritchie.com

Pēc pagājušā gada sacensībām Milens bija ļoti apmierināts ar jūsu auto.
Gan mums, gan Rīsam Milenam tas pasākums ļoti patīk. Milens ļoti gribēja piedalīties šajā pasākumā arī šogad, jo viņš saskata lielu un vēl nerealizētu potenciālu. Viņš uzskata, ka ar šādu auto viņš varētu nobraukt vēl ātrāk, tāpēc viņam nagi niez.

Tad sanāk, ka Jūs vairs Paikspīkā nestartēsiet, vai tomēr ir doma pēc kāda laika atgriezties?
Doma par Paikspīku nav atmesta, jo tas ir normāli, ka vienu brīdi tev ir lielāks atbalsts, bet ir brīži, kad ir jāpaiet nedaudz malā. Milens tic mūsu kopīgajām spējām un viņš grib tās īstenot. Viņš turpina meklēt partnerus.

Ja pareizi saprotu, tad jaunā motivācija, lai atgrieztos, varētu būt tad, kad izdosies uzbūvēt auto, ar kuru var pārspēt Sebastjana Lēba absolūto rekordu (8:13.878)?
Jā, jaunā motivācija varētu būt tā, lai pārspētu Lēba rekordu. Mums jau kopš pagājušā gada sacensībām ir izstrādāts mašīnas attīstības plāns, kas sastāv no septiņiem līdz astoņiem punktiem. Tās ir būtiskas pozīcijas (aerodinamika, bremzes, stūres sistēma, elektromotora jauda, mašīnas kopējais svars), kuras var uzlabot, lai varētu likvidēt to deficītu, kas pietrūkst līdz Lēba rekordam.


Ar šo auto Lēbs uzstādīja rekordu. Foto Red Bull

Šobrīd, vadoties pēc rezultātiem, tās sanāk apmēram 44 sekundes.
Pagājušā gada sacensībās, kur bija nelielas problēmas ar riepām, mēs nobraucām 8:57.118, bet treniņos temps bija uz 8:25 – 8:30. No Lēba rekorda mēs tobrīd atpalikām no 12 – 17 sekundēm. It kā tas ir daudz, bet, ņemot vērā, ka distance ir 20 kilometri, tad sanāk mazāk nekā sekunde uz kilometra. Novēršot tos astoņus punktus, šo deficītu ir iespējams likvidēt.

Bet noteikti tam ir vajadzīgs liels budžets.
Jā, lai šo visu novērstu, ir vajadzīgs liels budžets. Cik? Nepieciešamie finanšu līdzekļi mašīnas uzlabošanai ir jaunas mašīnas vērtībā. Milens cītīgi darbojās, lai piesaistītu šo budžetu. Pusi izdevās savākt, lai vēl paspētu ar uzlaboto auto uz šī gada Paikspīkas sacensībām, bet atlikušo daļu neizdevās savākt, tāpēc šogad nestartēsim.

Ko tad Andris Dambis un eO šobrīd dara?
Mēs koncentrējamies uz eO biznesa projektiem. Ja tuvākajā laikā šie projekti sevi veiksmīgi pierādīs, tad mēs varēsim atļauties Paikspīkas jauno projektu. Varbūt pēc gada vai diviem, bet ceram, ka būsim atpakaļ. Ja tu tur esi bijis, tad to nevar tik viegli pamest. Tāpat sekojam un esam lietas kursā par visu, jo līdz tam četrus gadus mēs tur bijām klāt. Ir dīvaina sajūta, ka šogad esam mājās nevis ASV.


Foto: alastairritchie.com

Varbūt šajā laikā izdosies atrast kādu jaunu partneri.
Pēc pagājušā gada pie mums nāca jauni un nopietni partneri (strādājuši arī F1 aerodinamikas departamentā), kuri grib ar mums sadarboties pa tehnisko līniju. Viņiem tas ir interesants formāts, jo šajās sacensībās nav tehnisko ierobežojumu un viņi var izpausties pa savu līniju. Tādu veidu sadarbības piedāvājumi ienācās, tāpēc ir pamats domāt, ka mēs kopā ar šādiem augsti kvalificētiem partneriem varam kopā kaut kad nākotnē startēt un pārspēt Lēba rekordu.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png