Ar šādu līdzīgu auto uz starta Lemānā izies Calko. Foto: No sportista personīgā arhīva
Latviešu autosportists Konstantīns Calko pirmo reizi karjerā startēs leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs, kļūstot par pirmo Baltijas sportistu, kurš tajās piedalīsies.
Lemānas 24 stundu autosacīkstes, kas šogad notiks 17. un 18. jūnijā, tiek uzskatītas par vienām no prestižākajām pasaulē. Šobrīd zināms, ka Calko brauks "ARC Bratislava" komandas sastāvā, kur bez mūsu braucēja komandā brauks arī Miro Konopka un vēl viens sportists, kuru paziņos vēlāk. LMP2 klasē uz starta izies gandrīz 30 mašīnas. Tikmēr spēcīgākajā LMP1 klasē uz starta stāsies tikai seši spēkrati, kur ''ByKolles Racing'' komandā brauks bijušais F1 un WRC pilots Roberts Kubica.
Sazvanot Calko, lai par gaidāmajām sacīkstēm uzzinātu vairāk, sportists atzina, ka šobrīd viņš ir ļoti laimīgs, jo šis bija viņa sapnis.
Konstantīn, vai tā ir tiesa, ka tu startēsi prestižajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs?
Jā, skan neticami, taču es startēšu Lemānas 24 stundu sacīkstēs, kur braukšu ar LMP2 klases prototipu. Šīs ir augsta mēroga sacīkstes – kaut kas līdzīgs F1.
Kādā komandā Tu brauksi?
Braukšu ar to pašu komandu, ar kuru braucu Āzijas Lemānas sacīkstēs. Sastāvā bez manis brauks komandas boss Miro Konopka, bet trešais braucējs vēl ir uz jautājumu zīmes.
Tas var būt gan profesionālis, gan tāds, kurš gatavs maksāt par savu vietu?
Jā. Vai nu labs braucējs, vai arī džentelmenis, kurš maksā par savu vietu (smaida). Mums būs jāizvēlas. Konopka savas karjeras laikā braucis vairāk nekā 30 gadus, tai skaitā divas reizes viņš ir startējis Lemānā. Sacensību laikā viņam būs 55 gadi, taču, neskatoties uz to, viņš ir stabils un ātrs braucējs, kas ir ļoti labi.
Foto: Asian Le Mans
Ar kādiem auto jūs brauksiet? Tie būs vienādi vai katra komanda var taisīt, ko grib?
Mums ir trīs ražotāji, kas veido šos prototipus. Zinu, ka visiem būs vienāds motors Gibson. It kā mēs būsim vienādā līmenī, bet tālāk jau katrs var izpausties. Tāpat zinu, ka daudzi izvēlējušies Dunlop riepas, bet mums būs Michelin.
Atceros, ka pirms dažiem gadiem Tu man vienā no intervijām teici, ka tavs dzīves sapnis ir startēt Lemānas sacīkstēs.
Jā, tā ir. Esmu ļoti priecīgs. Pirmās četras dienas, kad uzzināju, ka brauksim Lemānā, staigāju un uzdevu sev vienu jautājumu – vai tiešām? Tas nav sapnis?
Būsi pirmais latvietis, kas to būs izdarījis.
Precizēšu – ne tikai latvietis, bet arī baltietis.
Kā Tu līdz tam nonāci? Tu izteici piedāvājumu vai komanda tev?
Tas bija piedāvājums no komandas puses, jo mēs ļoti labi nobraucām Āzijas Lemānas seriālu, neskatoties uz pēdējo posmu, ko nobraucām slikti.
Kā var nokļūt šajā Lemānā? Tur skatās sasniegumus vai kuram biezāks maciņš?
Ja būtu uzvarējuši čempionātā, tad mums būtu nodrošināts bezmaksas starts Lemānā (komanda būtu atbrīvota no dalības maksas). Lai arī mēs neuzvarējām, mums palika iespēja, ka kāds var atteikties, un tad mums būtu priekšrocība. Piereģistrējāmies un gaidījām 2.februāri, kad tiks publicēts oficiālais dalībnieku saraksts. Šeit nevar startēt tie, kuriem vairāk naudas. Šeit skatās sportistu sasniegumus, tāpēc Lemānā startē tādas komandas, kuru braucēji var cīnīties par uzvaru. Beigās sanāca tā, ka mēs izcīnījām šo vietu.
Foto: No sportista personīgā arhīva
Kā jūs gatavosieties šai Lemānas 24 stundu sacīkstei?
Man jau sāp galva (smaida). No 2.februāra visu laiku sazvanāmies, sarakstāmies un darām daudzas lietas, jo ir liels darbs, kas jāizdara. Es komandā neesmu kā vienkāršs pilots – esmu kā treneris, pilots, palīgs u.t.t. Daru visu, lai tikai palīdzētu komandai. Jāatzīmē, ka mums visiem braucējiem būs obligāti jāiziet oficiālie testi, kas būs simulatorā. Ja mēs neiziesim šos testus, tad mums neiedos superlicenci, lai varētu braukt, taču zinu, ka viss būs kārtībā, jo tā ir formalitāte, kas ir jāizpilda. Pēc šiem obligātajiem testiem, kas plānojas 27.martā, brauksim uz braukšanas testiem Itālijā. Tāpat arī pirms pašas sacīkstes plānojam aizvadīt testus.
Cik kopā mašīnas startēs Lemānas sacīkstēs?
Kopā būs ap 60 auto, bet mūsu klasē ap 27 spēkratiem.
Un kāds būs jūsu mērķis?
Teikšu tā, ka visas komandas, kas startē Lemānā, vienmēr uz jautājumu, ko jūs gribat sasniegt, atzīst, ka visi grib finišēt un redzēt finiša karogu. Šīs sacīkstes ir ļoti profesionālas, tāpēc galvenais mūsu mērķis ir sasniegt finišu un tad jau tālāk domāsim par vietām.