Andris Dambis/Māris Saukāns. Foto: www.flickr.com/photos/driveeo
Laikapstākļu dēļ, īsi pirms piektā Dakāras rallija posma starta rallijreida organizatori šīs dienas maršrutā ieviesuši nelielas korekcijas.
Kā atzina Kaspars Dambis, tad vakardienas posms esot bijis visgrūtākais, kāds šogad braukts. Taču arī šodienas piektais posms nebūs nekāda medusmaize. Sākotnēji bija plānots, ka vieglajām un smagajām automašīnām kopā būs jāveic 177 kilometri, taču, ņemot vērā, ka šajā apgabalā nolija spēcīgs lietus, automašīnu starts tika pārcelts par 24 kilometriem, tādējādi saīsinot distanci.
Pēdējā jaunākā informācija liecina to, ka arī motocikliem un kvadricikliem būs jāveic īsāka distance. Ja sākotnēji finišs bija paredzēts pie 265 kilometru atzīmes, tad tagad tas ir pārcelts uz 186 kilometriem.
''Sportisti un mehāniķi ir gaidās, kad varēsim doties uz Čīli. Piektais posms (būs jāpārvar baltās smiltis) būs ļoti grūts. Par tā sarežģītību liecina tas, ka divas reizes tieši šajā posmā izstājās Karloss Sainss. Ar Dambja/Saukāna automašīnu viss ir kārtībā - nekādu problēmu,'' tā sarunā ar radio SWH šodien teica Dambja komandas preses sekretārs Normunds Avotiņš, kurš sarunas nobeigumā atzina to, ka, ja šajā posmā ies labi, tad uz nākamajiem posmiem, kuri būs vēl sarežģītāki, būs lielāka pārliecība, kas šobrīd ir arī vajadzīga.
Kā atzina Dambis, tad, ņemot vērā šīs mašīnas specifiku, tai labāk padodas tie posmi, kuros ir vairāk smiltis, jo tas braukšanu šai elektromašīnai padara mīkstāku, kas esot tieši vajadzīgs. Cietie posmi šai mašīnai nav piemēroti.
Nelielas problēmas ar elektroniku vakar radās ''RE Autoclub" komandas ekipāžai Aleksandrs Terentjevs/Aleksandrs Terentjevs juniors (''Toyota Landcruiser"). ''Ceturtajā posmā rallijreida dalībniekiem nācās izbaudīt tuksneša kāpas, kā arī lielu distances daļu veikt pa upes gultni, pārvarot dažādus ūdens šķēršļus, kā arī mēģinot izvairīties no daudzajiem akmeņiem," pēc finiša pastāstīja ''RE Autoclub" menedžeris Raimonds Elbakjans. ''Prieks, ka ''RE Autoclub" ekipāžām izdevās ne tikai pārvarēt šīs dabas radītās grūtības, bet arī sasniegt distancē lielu ātrumu. Iļjas Kuzņecova un Antona Meļņikova rezultāti mums pat kļuva par pārsteigumu. Aleksandra Terentjeva ''Toyota" mašīnai radās problēmas ar elektroniku, taču līdz piektā posma sākumam tās atrisināsim. Rallijreidā veikti tikai četri no 14 posmiem. Viegli nav un nebūs nevienam. Pat pavadošajām mašīnām, kuras ceļu no pilsētas līdz pilsētai veic pa it kā koplietošanas ceļiem, nācās šķērsot kalnu grēdu, izbaudot ļoti minimāli aprīkotu kalnu ceļu pārsteigumus."
Dakāras rallijs ''RE Autoclub'' acīm