Andris Dambis un Māris Saukāns šķērsojot starta estakādi. Foto: www.flickr.com/photos/driveeo
Dakāras rallijs ir 2012. gada pirmās nopietnās sacensības. Šis jau būs ceturtais gads, kad Dakāras rallijs norisināsies Dienvidamerikā. Ja parasti šis rallijs sākās un beidzās Buenosairesā, tad šogad tas startēs Argentīnas pilsētā Mar del Platā, bet finišu tas sasniegs Peru pilsētā Limā. Katru gadu šis rallijs pulcē kuplu dalībnieku skaitu, un arī šogad šis nebūs izņēmums, jo uz starta stāsies vairāk nekā 450 dalībnieku. Viskuplāk tiks pārstāvēta motociklu klasē, kurā startēs vairāk nekā 180 motociklu.
Motociklu klasē uz stata diemžēl neredzēsim brāļus Vinterus, taču uz starta izies abi galvenie šī rallija favorīti - Marks Koma un Sirils Desprē. ''Man ir labas priekšnojautas,'' iesāk Marks Koma. ''Esmu labā fiziskā formā. Mūs atkal sagaida smags rallijs, kurā noteikti lielu lomu spēlēs pieredze. Nejūtu spiedienu, tāpēc uz starta iziešu spēka pilns. Vēl viena uzvara noteikti būs lieliska balva. Bez šiem diviem braucējiem uz uzvaru kopvērtējumā noteikti var pretendēt Helders Rodrigezs, Deivids Kastē, Fransisko Lopezs un Pals-Anderss Ūlevalseters.
Automašīnu klasē šogad Dakāras rallijā neredzēsim ''Volkswagen'' rūpnīcas komandu, kura nolēmusi visas savas pūles veltīt WRC rallijam, taču uz starta izies divi bijušie ''Volkswagen'' komandas piloti - pagājušā gada uzvarētājs Nasers Al-Atija (''Hummer'') un Žinils de Viljērs (''Toyota''). Noteikti viens no favorītiem uz uzvaru būs Stefans Peteransels, kurš līdz šim izcīnījis deviņus titulus (seši tituli ar motociklu, trīs - ar vieglo automašīnu).
''Esam gatavi Dakāras rallijam,'' iesāk Peteransels. ''Mašīna gatava, ekipāža gatava - viss gatavs. Ceru, ka cīņa būs sīva un beigas būs laimīgas. Protams, centīsimies uzvarēt. Līdz šim vēl neesmu bijis Peru, tāpēc grūti spriest par tiem ceļiem, taču sākumā vēl līdz turienei mums ir jātiek. Nasers Al-Atija? Viņš ir spēcīgs braucējs, kurš noteikti cīnīsies par uzvaru. Arī mašīna viņam būs laba.''
Arī šajā klasē uz uzvaru pretendē vairāki sportisti. Patīkami, ka uz starta šogad redzēsim Latvijā būvēto elektroautomobīli ''OsCar eO'', ar kuru brauks Andris Dambis un Māris Saukāns. Kopā ar krievu pilotu Antonu Grigorovu brauks Ainārs Princis. Tāpat uz starta izies četras Latvijā uzņēmumā ''RE Autoclub" sagatavotas automašīnas.
Ainārs Princis, Antons Grigorovs, Andris Dambis un Māris Saukāns pie starta estakādes. Foto: www.flickr.com/photos/driveeo
Interesantas cīņas sagaidāmas smago automašīnu klasē, kur, iespējams, daudziem sportistiem par prieku, nebrauks septiņkārtējais Dakāras rallija uzvarētājs krievs Vladimirs Čagins. Kā atzīst viens no favorītiem Aless Loprais, tad pēc viņa domām uz uzvaru smago automašīnu klasē var pretendēt 12 ekipāžas.
Šogad sportistiem kopā būs jāveic 14 ātrumposmi. Motocikliem tikai ātrumposmos (bez pārbraucieniem) būs jāveic 4 406 kilometri, vieglajām automašīnām 4 191 km, bet smagajām automašīnām kopā būs jāveic 4 151.
Pirmais posms paredzēts 1.janvārī. Pēc 763 kilometrus gara pārbrauciena sportistiem būs jāveic 57 kilometrus garš posms.
Ar visiem Dakāras rallija dalībniekiem var iepzīties Šeit