profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: Lai būtu augšā, jāzina, kā ir būt apakšā

Mārtiņš Jankovskis 06.10.2015 - 06:11 Šlēgelmilhs: Lai būtu augšā, jāzina, kā ir būt apakšā
Foto: Harald Schlegelmilch racing

Septembra beigās oficiāli kļuva zināms, ka Latvijas ātrākais autošosejas braucējs Haralds Šlēgelmilhs ar komandas „Artline Engineering” jauno Formula 3 modeli ''ArtTech P315'' startēs FIA F3 Eiropas čempionāta priekšpēdējā posmā Nurburgringas trasē. 

''Pēdējo mēnešu laikā Gruzijā ar komandu esam rūpīgi strādājuši pie formulas tehniskās sagatavošanas, un testu braucienu rezultāti ir iepriecinoši. Esam izmēģinājuši dažādus tehniskos regulējumus, lai atrastu man piemērotākos. Taču, tā kā šai formulai Nurburgringa būs debijas sacensības, esam piesardzīgi prognozēt precīzus rezultātus,'' pirms sacensību starta atzina Haralds.


Foto: https://artlineracing.com/

Un šoreiz piesardzībai bija pamats, jo komanda pirmajā posmā nespēja konkurēt ar pārējiem braucējiem. Pēc sacīkstēm portāls Go4speed aprunājās ar Haraldu Šlēgelmilhu, kurš pastāstīja daudz interesantu lietu par un ap šo jauno formulu. Sarunas laikā no Haralda varēja just, ka "dodiet tikai laiku, un visam jābūt kārtībā". Arī apņēmība gan komandai, gan pašam braucējam ir liela. "Neesam nosprauduši to vieglāko ceļu, bet ir ļoti interesanti. Motivācija ir augusi, un tas ir galvenais."

Harald, aizvadīta viena no tavas karjeras smagākajām nedēļas nogalēm.
Gan pašam, gan komandai uzrādītie rezultāti Nurburgringas trasē bija kā auksta duša... Lai arī pirmais posms bija pārbaudījums mūsu jaunajai formulai, šoreiz ambīcijas bija nedaudz par lielu. Bija mērķis ne tikai veiksmīgi debitēt, bet arī cīnīties par rezultātu. Šoreiz tas diemžēl nesanāca.

Kas, tavuprāt, bija tā galvenā lieta, kāpēc netikāt līdzi konkurentiem?
Tā bija vairāku apstākļu kopsakarība. Viens no galvenajiem iemesliem, iespējams, bija tas, ka testu programma norisinājās atšķirīgos apstākļos nekā sacensības – ar zemu saķeri, augstāku temperatūru. Tik ierobežotā laikā mēs nevarējām atrast šādiem laikapstākļiem piemērotus regulējumus. Tas ir viens no iemesliem, taču bija vēl vairākas nianses, kuras bija viena ar otru saistītas. Visu sasummējot kopā, šoreiz mēs nebijām konkurētspējīgi.


Šī posma uzvarētājs. Foto: www.fiaf3europe.com

Pēc apļa laikiem izskatās, ka uz beigām jau kļuvāt ātrāki. 
Aplūkojot rezultātus, otrajā un trešajā braucienā uzrādītais rezultāts nebija īsti objektīvs. Tur vairākas reizes trasē devās drošības mašīna, bet mums viena no problēmām bija tieši uzsildīt riepas, lai vēlāk saķere būtu labāka. Piemēram, otrajā braucienā man priekšā brauca grupiņa, kura par mums bija ātrāka par apmēram pussekundi aplī. Otrajā un trešajā sektorā mēs viņiem varējām turēt līdzi, kas arī bija tāda kā gaisma tuneļa galā. 2,7 sekundes mūs šķīra no ātrākajiem apļa laikiem, bet sekundi atpalikām no Top 20. Mēs esam optimistiski noskaņoti un pārliecināti, ka mašīnai ir potenciāls būt konkurētspējīgai. Ir tikai jāstrādā, lai arī tas nav viegli.

Šo vienu sekundi, piemēram, uz nākamo posmu jau var atrast?
Sekundi noteikti var atrast. Es pat domāju, ka var atrast vēl vairāk, bet, kā būs patiesībā, to redzēsim nākamajā posmā. Ir tikai jāstrādā.

Tu saki jāstrādā. Ko tagad komanda, atgriežoties bāzē, darīs? Mainīs kaut kādas detaļas, programmas?
Tur ir daudz visādu nianšu. Protams, galvenais darbs būs bāzē, bet noteikti vēl būs testi, lai mēs varētu nonākt pie kaut kādām atbildēm. Ļoti iespējams, ka jau nākamajā posmā mēs uz starta iziesim ar divām mašīnām, lai mēs uz priekšu varētu tikt divreiz ātrāk un lai mums būtu divreiz vairāk informācijas. Braucot ar divām formulām, mēs varēsim izmēģināt vairākas lietas, kas ir ļoti svarīgi, lai virzītos uz priekšu. Ja šī dalība šajā posmā bija vairāk tāda kā eksperimentāla, tad pēdējā posmā mēs jau zinām, kā rakt, kur rakt un ko meklēt. Mēs zinām, kur ir problēma, tāpēc strādāsim pie tās, lai to novērstu. 


Foto: Harald Schlegelmilch racing

Kāds ir F3 čempionāta līmenis?
Kā atzina eksperti, kuri tiešām zina visu formulas virtuvi, tad šobrīd šis ir spēcīgākais formula čempionāts, kur dažreiz 30 sportisti iebrauc vienā sekundē. Šeit ir ļoti augsts līmenis, kur katram sīkumam ir sava nozīmē.

Cik tev pašam viegli ir braukt, kad redzi, ka formula neiet, kā gribētos un vēl tevi apdzen pa apli. Nav tā, ka gribas visam atmest ar roku?
Šī pilnīgi noteikti bija smagākā nedēļas nogale manā karjerā. Pirmo reizi mani apdzina pa apli. Pirmo reizi startēju no pēdējās pozīcijas. Mēs bijām uzmanības centrā un lielā mērā izgāzāmies. Teikšu godīgi, bija smagi, jo neesmu radis tādām situācijām, taču man ir uzticēta liela atbildība, tāpēc, lai arī cik smagi mums gāja, nevienā brīdī rokas neesmu nolaidis. Lai arī cik mēs konkurētspējīgi bijām vai nebijām, no pirmā līdz pēdējam aplim mana atdeve bija uz 100%.

Taču, ja skatāmies no pozitīvās puses, tad jūs nobraucāt visus apļus un ne reizi neizstājāties.
Jā, mēs, piemēram, visus treniņus, kvalifikāciju un sacīkstes nobraucām līdz galam, kas nav mazsvarīgi. Tas nozīmē, ka viss strādā un tagad tik jāmeklē pareizie regulējumi. Ja atceries, kā šogad un pagājušogad sāka dažas F1 komandas, tad viņas testos pat vienu apli nevarēja nobraukt līdz galam.


Foto: www.fiaf3europe.com

Manuprāt, psiholoģiski tas ir ļoti grūti, kad vēlies cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem, bet nevari to izdarīt.
Jā, tas ir grūti, bet man ir interesanti. Pateikšu tev godīgi, ka šobrīd mana motivācija ir augusi. Es kaut kur esmu noticējis šim projektam un ar lielāko prieku gribu palīdzēt, lai tas izdodas.

Kā tu pats raksturotu savu sniegumu?
Domāju, ka 2/3 no trūkstošā laika, lai būtu priekšgalā, ir tas, kas mums jāatrods mašīnas regulējumos, bet 1/3 ir mana braukšana, kad tu jau sāc domāt vienīgi par un ap to, kur un kā uzlabot savu sniegumu trasē. Kur bremzēt vēlāk, kādas trajektorijas labāk izvēlēties u.t.t.

Komanda ar tavu sniegumu bija apmierināta?
Jā, viņi redz un saprot to, ko es viņiem stāstu par šo formulu, par to, kas un kā jāmaina vai jāuzlabo. Mēs kopā esam labi sastrādājušies. Ja viņi man neuzticētos, tad droši vien es šobrīd nepiedalītos šajā projektā, jo, kā jau tev teicu, tad ir daudz braucēju, kuri gribētu būt manā vietā. Viens otru uzmundrinām un ejam uz priekšu.

Pēc balss jūtu, ka esi priecīgs atgriezties Formula čempionātā, lai arī, protams, pašam noteikti gribas cīnīties par augstvērtīgiem rezultātiem.
Jā, man ir interesanti. Ja citas komandas ir nopirkušas gatavu produktu (formulu), tad mēs esam vienīgie, kuri uzbūvējuši paši savu formulu. Mums tas ir interesantāk un unikālāk. Tas nav viegli.


Foto: www.fiaf3europe.com

Cik saprotu, tad pārējie sportisti brauc ar Dallara formulām. 
Jā, šī Dallaras formulas aktuālā versija apritē ir jau četrus gadus. Šīs ir sezonas beigas, kur visām vienībām jau viss ir atstrādāts uz maksimumu un visi iet augstāko rezultātu. Tikmēr mēs šajā kompānijā esam tikai iesācēji.

Laikam šobrīd tu vari stādīties priekšā tam, kā ir, piemēram, F1 braukt ar lēnāko formulu.
Jā, tieši tā. Lai arī, protams, F1 tur apgrozās pavisam citas summas, es tagad pilnībā saprotu, kā ir cīnīties tādai Manor komandai, kad tu nonāc čempionātā, kur tev visi apkārt šādā čempionātā startē gadiem ilgi. Tas nav vienkārši, bet tas ir ļoti interesanti.

Protams, visi grib uzreiz nonākt tādā komandā, kas uzreiz cīnās par pirmajām vietām. Bet, manuprāt, ir arī interesanti, kad tu aizcīnies līdz pirmajai vietai no pašas apakšas.
Tā tas ir. Mans krustdēliņš, kurš seko līdzi manām gaitām, man jautā: ''Kā tā, ka esmu pieradis, ka tu visus apdzen, bet tagad tu esi pašā apakšā?” Un tad es viņam saku, ka, lai būtu augšā, ir jāzina, kā ir būt apakšā. Tā kā tu saki – tas ir interesanti un ļoti motivējoši.

Vismaz prieks, ka neesat nolaiduši rokas un zināt, ko darīt.
Tieši tā. Rokas mēs būtu nolaiduši tad, ja mēs nezinātu iemeslus, kāpēc zaudējam. Neesam nosprauduši to vieglāko ceļu, bet ir ļoti interesanti. Motivācija ir augusi, un tas ir labi. Augsti mērķi motivē.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png