Ar somu sportista Jari Mati Latvalas uzvaru noslēdzies Francijas rallija čempionāta pēdējais posms ''Rallye du Var''. Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals šajā rallijā ierindojās 40.vietā absolūti, bet N4 klasē mūsu ekipāža palika trešajā vietā.
Rallija pēdējā dienā sportistiem bija jāaizvada tikai trīs posmi, taču to kopējais garums bija 76 kilometri. Pēc otrās dienas pārliecinošs līderis bija Latvala, bet igaunis Ots Tanaks bija piektais, no trešās vietas atpaliekot par 35 sekundēm.
Šīs dienas pirmajā 11 kilometrus garajā posmā ātrākais bija Pjērs Kampans, taču Latvala un Tanaks viņam zaudēja attiecīgi 0,3 un 0,6 sekundes. 74. ātrāko rezultātu uzrādīja Andis ar Pēteri. ''Diemžēl šajā posmā sagriezāmies un nācās izmantot atpakaļgaitu. Šī iemesla dēļ zaudējām vērtīgas sekundes un uzrādījām tikai 74. rezultātu. Trase ir mānīga, jo visu laiku mainās ceļa segums - te sauss, te mitrs,'' tā pēc desmitā posma teica Dzirkals.
Foto: LMT Rallija komanda
11.posmā, kura garums bija 32,18 kilometri, ļoti ātrs bija Tanaks, kurš tuvāko sekotāju Stefanu Sarazēnu apsteidza par 6,9 sekundēm. Pēc šī lieliskā rezultāta Tanaku pirms pēdējā posma no trešās vietas šķīra tikai 2,8 sekundes. 56. vietā šajā posmā finišēja Neikšāns/Dzirkals, kas tobrīd kopvērtējumā deva 43.vietu. Pēdējā posmā ātrākais bija Latvala, bet otrais palika Tanaks. ''LMT Rallija komandas'' ekipāža ierindojās 54.vietā.
Līdz ar to kopvērtējumā pirmais Latvala, otrais Sarazēns, bet trešais - Tanaks! N4 klasē trešie palika Andis Neikšāns ar Pēteri Dzirkalu, kuri otrajai vietai zaudēja tikai 0,3 sekundes. Jāatzīmē, ka pirms pēdējā dopa otrās vietas ieguvējs Sirils Audiraks mūsu duetu apsteidza gandrīz par desmit minūtēm, taču pēdējā posmā šī ekipāža līderiem pamanījās zaudēt 14 minūtes.
''Šī rallija ātrumposmi ir ļoti sarežģīti ar ļoti daudz līkumiem. Šajā rallijā vien bija vairāk līkumu kā visā Latvijas rallija čempionātā kopā. Ceļu konfigurācija šeit nepiedod kļūdas - šeit katra kļūda nozīmē avāriju. Vēl nebijām iedomājušies, ka tas būs tik grūti arī fiziski. Asfalta riepas nodrošina tādu saķeri, ka ekipāža ir ļoti pakļauta inerces spēkiem. Mums veiksmīgi izdevās šo ralliju veikt bez lielām kļūdām un esam par to ļoti gandarīti,'' tā pēc rallija teica Pēteris Dzirkals.
Anda un Pētera nākamais starts paredzēts, iespējams, Montekarlo.
Francijas rallija rezultāti:
1. | J.M.Latvala | Ford Fiesta RS WRC | 2:22:00:7 |
2. | S.Sarrazin | Peugeot 307 WRC | +0:49:1 |
3. | O.Tanak | Ford Fiesta RS WRC | +1:15:0 |
4. | P.Campana | Mini Cooper WRC | +1:45:4 |
5. | B.Bouffier | Peugeot 207 S2000 | +2:43:3 |
6. | P.Roche | Peugeot 307 WRC | +5:28:3 |
7. | P.Sylvain | Citroën C4 WRC | +5:29:2 |
8. | J.Maurin | Ford Fiesta S2000 | +7:46:6 |
9. | L.Gal | Peugeot 207 S2000 | +7:59:7 |
... | ... | ... | ... |
10. | E.Guigou | Renault Mégane RS | +10:01:6 |
39. | C.Audirac |
Mitsubishi Lancer Evo 10 | +25:40:1 |
40. | A.Neikšāns | Mitsubishi Lancer Evo 10 | +25:40:4 |