profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

A.Neikšāns: "Šis rallijs būs interesants piedzīvojums"

Go4speed 21.11.2011 - 10:07 A.Neikšāns: "Šis rallijs būs interesants piedzīvojums"

Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Svētdien, 20. novembrī, uz Franciju devusies ''LMT Rallija komandas" ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, lai jau šīs nedēļas nogalē piedalītos Francijas rallija čempionāta pēdējā posmā - rallijā ''Rallye du Var''.

Portāls jau vēstīja, ka Neikšāns/Dzirkals nolēma nepiedalīties Velsas WRC rallija posmā, bet gan tā vietā braukt Francijas rallija pēdējā posmā. Tas tiek darīts tāpēc, ka ekipāžai ir ļoti optimistiski un tālejoši plāni saistībā ar nākamo gadu, kas ietver arī asfalta rallijus.

Šobrīd rallija mājas lapā informācija par gaidāmo posmu ir ļoti skopa (daudz kas arī pieejams tikai franču valodā). To arī portālam ''Go4speed" īsi pirms došanās uz Franciju apliecināja Andis Neikšāns.

''Šobrīd neko vairāk par to, kas pieejams mājas lapā, nevaru pastāstīt, jo šis būs interesants piedzīvojums - pagaidām nav ne informācijas, ne dokumentu angļu valodā. Tik, cik tu redzi, tik redzam arī mēs," iesāk Andis Neikšāns. ''Šis mums būs pirmais asfalta rallijs, tāpēc arī ar tādu uzstādījumu, ka tas ir pirmais, mēs arī braucam. Nekādu mērķu par vietām šajā rallijā nebūs. Mēs braucam iepazīt, kas ir asfalts. Vēlāk jau vadīsimies pēc situācijas."

Jautāts par treniņiem pirms šī rallija, pilots atbild, ka šis būs treniņš nākamajam gadam. ''Mēs īpaši negatavojamies šim rallijam, bet šis rallijs mums būs gatavošanās asfalta braukšanai. Rallija sākumā noteikti brauksim pavisam uzmanīgi, bet vēlāk jau vadīsimies pēc apstākļiem un, iespējams, kāpināsim tempu."

Apskatot pieteikumu, jāsecina, ka šim rallijam pieteikušās ļoti daudz priekšpiedziņas automašīnas, N4 klasē pieteikušās tikai 14 ekipāžas. Arī mūsu ātrākais braucējs ir pārsteigts par šādu parādību. ''Jā, tas gan mūs izbrīna, ka pieteikumā ir ļoti daudz priekšpiedziņas mašīnu, bet maz N4. Pieļauju, ka pa tiem serpentīnu ceļiem tās priekšpiedziņas varētu būt labākas un ātrākas par Evo, jo viņi ar tādām mašīnām ir pieraduši braukt. Taču šobrīd man grūti teikt, kā būs - varbūt beigās Evo būs ātrāks."

Lai arī Latvijā dažos rallijos ir jāaizvada pilsētas asfalta ātrumposmi, sportists atzīst, ka šādus posmus, kādi tiek braukti Latvijā, nevar salīdzināt ar to, kas komandu sagaida Francijā. ''Jā, pilsētas asfalta posmi man patīk, bet Latvijā, cik rallijos sanācis pabraukt pa asfaltu, tas ne tuvu būs tam, kas mūs sagaida šajā rallijā. Latvijā nav tādu ceļu, tāpēc par sajūtām šobrīd kaut ko teikt grūti, jo tas būs kaut kas jauns mums visiem."

Protams, arī mašīna šim rallijam jāgatavo pilnīgi savādāk. Sarunas nobeigumā Andis atzīst, ka mašīna uz šo ralliju piedzīvojusi ekstremālas pārvērtības. ''Uz šo posmu mašīna ir gandrīz pilnībā pārbūvēta - nomainīta bremžu sistēma, uzlikti īpaši un speciāli bremžu kluči, 18 collu šosejas diski, amortizatori pilnīgi citi (tos komanda izīrē uz šo posmu), kā arī stabilizatori, piekare. Man šobrīd nav ne jausmas, kas notiks ar starpdiferenciāļiem, transmisiju, bloķētājiem, leņķiem, spriegumiem u.t.t, jo šobrīd viss pārlikts uz asfalta regulējumiem. Ir liels darbs paveikts, lai sagatavotos šim rallijam. Protams, tādu gabalu braucot, paņemam vairāk rezerves daļu līdz, taču mēs uz katru posmu gatavojamies atbildīgi.''

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png