Īsi pirms pēdējā Velsas WRC posma, kurā uz starta izies arī WRC Akadēmijas braucēji, portāls ''Go4speed" uz nelielu sarunu aicināja šī brīža WRC Akadēmijas līderi Egonu Kauru.
Kaurs WRC Akadēmiju iesāka nevainojami - trīs uzvaras trijos rallijos. Taču nākamajos divos asfalta posmos igauņu braucējs vairs nebija tik ātrs - Vācijā astotā vieta, bet Francijā sekoja izstāšanās. Taču, neskatoties uz pēdējo posmu bālajiem rezultātiem, Kaurs pirms izšķirošā posma saglabā pirmo vietu un tuvāko sekotāju Kreigu Brīnu apsteidz par 20 punktiem.
Kā un kāpēc šogad nolēmi braukt WRC Akadēmijā nevis, piemēram, SWRC čempionātā?
Šis mums bija vienīgais iespējamais variants šim gadam. Pagājušajā gadā izcīnījām Igaunijas čempiontitulu, tāpēc šogad bija jāsper solis uz priekšu. PWRC un SWRC čempionāti bija pārāk dārgi. Nolēmām startēt WRC Akadēmijā, kur, ja tā paskatās, konkurence ir lielāka. Protams, liela loma bija balvu fondam (WRC Akadēmijas uzvarētājs iegūs 500 000 eiro), tāpēc tas arī bija viens no svarīgākajiem lēmumiem, kāpēc izvēlējāmies startēt šajā ieskaitē.
Iesāki lieliski - trīs uzvaras pēc kārtas, taču pēc tam sekoja astotā vieta un izstāšanās. Vai var teikt, ka asfalts nav tavs mīļākais segums?
Drīzāk teiktu, ka asfalts uz šo brīdi man nav tik tuvs. Taču ar lielāku pieredzi varēšu braukt arī pa asfaltu pietiekami ātri.
Pastāsti, lūdzu, cik viegli vai grūti uzvarēt trīs WRC posmos pēc kārtas?
Uzvarēt nekad nav viegli. Ceļš uz panākumiem vienmēr ir daudz grūtāks nekā tas izskatās no malas.
Egons Kaurs uzvar Somijas WRC rallijā. Foto: Kaur Motorsport
Vai viegli pārkāpt no Baltijas ceļiem uz WRC, kuri ir garāki un daudz sarežģītāki?
Šī brīža situācija rāda, ka igauņu braucēji ir ātri WRC ceļos. Pat bez pieredzes igauņi spēj uzrādīt labus rezultātus. Igaunijā uz maksimumu jāsāk braukt jau no pirmā kilometra, taču bieži vien tas situāciju var padarīt grūtāku. Visu laiku, braucot uz maksimumu, samazinās iespēju sasniegt finišu garākos rallijos.
Kas ir pats svarīgākais, lai WRC rallijā būtu ātrs - mašīna, pieredze?
Ir jābūt visam kopā. Tu vari būt ātrs arī bez pieredzes, taču svarīgākais, lai finišā būtu labs rezultāts - tas ir pats svarīgākais.
Kāda būs tava stratēģija pēdējā Velsas posmā - brauksi uz pilnu vai piesardzīgi?
Pirms tam Velsas rallijā esmu braucis trīs reizes, taču nekad līdz šim vēl neesmu sasniedzis finišu. Tas man uz šo posmu liek raudzīties piesardzīgi, tāpēc brauksim ļoti uzmanīgi un piesardzīgi. Esmu pārliecināts, ka manam galvenajam konkurentam Brīnam būs citi plāni, tāpēc, iespējams, mums kādā brīdī būs jāsāk braukt ātrāk.
Egons Kaurs. Foto: ewrc.cz
Ko vari teikt par saviem konkurentiem? Kā tev liekas, vai no šiem pilotiem ir kāds braucējs, kurš kādu dienu varētu braukt WRC?
Esmu pārliecināts, ka Brīnam ir labas iespējas braukt WRC, jo viņš jau aizvadījis vairākus rallijus ar S2000 mašīnu. Arī citiem braucējiem ir liels potenciāls. Ja paveiksies un viņi īstajā laikā būs īstajā vietā - viss ir iespējams.
Vai pazīsti kādus jaunos Latvijas braucējus? Redzi kādu pilotu, kurš varētu braukt WRC Akadēmijā?
Diemžēl neesmu lietas kursā par jūsu jaunajiem braucējiem. Taču, ja mēs uz nelielu brīdi noliekam malā WRC Akadēmiju, tad uzskatu, ka Andis Neikšāns, ja viņam būtu tāda iespēja, varētu uzrādīt labus rezultātus PWRC/ SWRC čempionātos.
Ja uzvarēsi, ko arī novēlam, ko darīsi nākamgad? Brauksi SWRC čempionātā?
Jā, gribētu spert soli uz priekšu un pārkāpt SWRC.
Egons Kaurs. Foto: wrc.com
Ko tu, startējot šajā projektā, esi ieguvis?
Ļoti lielu pieredzi, daudz draugu, paziņas un zināšanas, kā startēt un braukt visaugstākajā līmenī.
Vai var apgalvot, ka WRC Akadēmija ir labākais veids, kā apgrozīties un iekrist kādam acīs?
Protams, šis ir vislabākais veids, kā no nacionālā čempionāta pārkāpt uz augstāku līmeni. Te ir lieliskas sacensības un laba balva, tāpēc, ja smagi strādāsi, sezonu ar tukšām rokām nepabeigsi.
WRC Akadēmijas kopvērtējums:
1. | E.Kaur | 92 |
2. | C.Breen | 72 |
3. | Y.Lemes | 56 |
4. | A.Fisher | 46 |
5. | B.Reeves | 36 |