Džerards Kvins un Malkolms Vilsons. Foto: nextgen-auto.com
Tuvojoties WRC rallija sezonas izskaņai, spēkā pieņemas runas, ka „Ford" drīzumā varētu pamest WRC. Tāpat daži ziņu portāli vēsta, ka naudas problēmas esot „Mini" vienībai.
Pēdējos gados WRC rallija čempionātā ražotāju kausā toni noteica un par uzvarām cīnījās tikai divas vienības - „Citroen" un „Ford". Šogad šīm abām komandām dažos posmos pievienojās „Mini", bet 2013. gadā to pašu plāno darīt arī „VW". Pēdējos četrus gadus WRC rallijā ražotāju ieskaitē triumfējusi tikai viena komanda un viens aktieris - „Citroen" un Sebastjans Lēbs. Protams, „Ford" vadības pacietības mēram arī ir savas robežas, tāpēc arī izskan neapmierinātība no lielajiem bosiem. Jā, otrā vieta nav slikta, taču, ja par titulu cīnās tikai divas rūpnīcas komandas, tad ir nedaudz jāaizdomājas.
„Pirmkārt, strādāju pie tā, lai „Ford" turpinātu dalību WRC rallija čempionātā," pirms kāda laika diezgan noraizējies atzina „Ford" komandas vadītājs Malkolms Vilsons. Lai arī sākotnēji tika teikts, ka lielāka skaidrība par „Ford" nākotnes plāniem varētu būt oktobra beigās pēc Spānijas rallija, šobrīd nekas vairāk par baumām un „viena tante teica" nav dzirdēts. Nesen eļļu ugunī pielēja „British Touring Car" komanda „Arena", kura paziņoja, ka tā gaidot „Ford" komandas lēmumu. Ja „Ford" paziņos, ka tā pamet WRC, tad šī vienība plāno jau nākamgad ar „Ford S2000" automašīnām startēt "World Touring Car Championship" čempionātā.
„Tiklīdz mums būs kaut kas sakāms šajā sakarā, mēs par to jums paziņosim," uz jautājumu, vai „Ford" būs redzams WRC rallijā arī nākamgad, atbildēja „Ford of Europe" sporta nodaļas vadītājs Džerards Kvins. Jāatzīmē, ka nesen tas pats Kvins diezgan optimistiski izteicās par komandas nākotni, kur teica, ka, visticamāk, ar „Ford" tiks noslēgts daudzgadu līgums. Taču, ņemot vērā pēdējā laikā izskanējušās baumas un noslēpumainību no „Ford" puses, tik gludi acīmredzot viss gan neiet.
Diemžēl satraukuma zvani pienāk arī no „Mini WRC" komandas. „Prodrive" un „BMW", kas sadarbojas ar „Mini", esot nopietnas finansiālas problēmas. Kā ziņo portāls rallye-magazin.de, tad „BMW" nav īsti apmierināts ar „Prodrive". Ja „BMW" bija uzdevums izgatavot un attīstīt dzinēju, ko arī tā veiksmīgi izdarīja, tad „Prodrive" uzdevums bija meklēt lielos sponsorus, taču ar meklēšanu neiet tik gludi, kā gribētos.
Šobrīd atliek tikai vienīgi gaidīt, taču skaidrs ir viens, ja „Ford" aizies no WRC, tas būs milzīgs zaudējums, jo tieši pēdējos gados, atgriežoties vairākiem auto ražotājiem, WRC rallijs drīzumā atkal varētu kļūt tikpat interesants un aizraujošs, kā agrāk, kad WRC rallijā par ražotāju kausu cīnījās vairākas komandas.