Audi svin dubultuzvaru. Foto: 24h-lemans
Aizvadītajā nedēļas nogalē Francijā norisinājās vienas no, ja ne pašas slavenākās autosporta sacensības - Lemānas 24 stundu sacīkstes. Toyota izcilās formas un Porsche debijas dēļ 82. Lemānas sacīkstes tika gaidītas jo īpaši, tomēr beigās viss noslēdzās ar klasisku Audi rūpnīcas komandu dubultuzvaru.
Dramatisks gan bija Audi ceļš līdz uzvarai, jo ilgu laiku izskatījās, ka savu pirmo uzvaru Lemānā varētu svinēt Toyota vienība. No pirmās starta pozīcijas startējušie Vurcs/Sarazēns/Nakažima pirmajā sacensību pusē, līdz pat 14 stundu atzīmei bija teju visu laiku vadībā, tomēr viņu cerības par uzvaru izbeidzās piecos no rīta, kad Nakažima palika bez jaudas un vairs nespēja tikt atpakaļ līdz boksiem.
Toyota līderi aiz Chevrolet. Foto: 24h-lemans
Iemesls esot bijis elektrisks defekts vados, kas pielika punktu līdz tam dominējošajai komandai. Tādējādi vadību 14 stundā pārņēma Audi ar otro starta numuru, kuru pilotēja Feslers/Loterers/Trelujē. Tomēr tas nebija uz ilgu, jo pēc 16 stundu atzīmes Fesleram nācās pēkšņi doties boksos, jo problēmas radīja turbīna. Pēc tās nomaiņas, kas aizņēma vien 23 minūtes, Loterers kā trešais devās trasē un ar jauno turbīnu 317. aplī uzstādīja sacensību ātrāko apļa laiku.
Tikmēr pirmo vietu biju pārņēmusi Audi vienība ar pirmo starta numuru, kurā startēja di Grasi/Kristensens/Ženē. Nākamajās četrās stundās viņi spēja palielināt pārsvaru pār tobrīd otrajā vietā esošo Bernharda/Vēbera/Hartlija pilotēto Porsche ar 20. numuru, tomēr pēc 20 stundu atzīmes šis suverēnais Audi pārsvars saruka, jo Kristensens apstājās trases malā. Atšķirībā no Nakažimas (Toyota) dāņu pilots spēja savu auto piedabūt atpakaļ pie dzīvības un aizbraukt līdz boksiem.
Audi ekipāža ar pirmo nr - di Grasi/Kristensens/Ženē. Foto: 24h-lemans
Audi mehāniķi gan uzreiz nespēja konstatēt defektu un Kristensens atkal devās trasē, tomēr pēc viena apļa viņš atkal bija boksos un lielā ātrumā - 18 minūtēs - tāpat kā otrai Audi vienībai tika nomainīta turbīna. Pie stūres sēdās di Grasi un, iznākot trasē kā trešais, uzsāka pakaļdzīšanos priekšā esošajām Porsche un Audi vienībām.
Līdz ar to jau otro reizi sacensību laikā vadību pārņēma Bernharda/Vēbera/Hartlija Porsche ekipāža. Cīnoties ar bremžu problēmām, Porsche otrajā vietā esošajai Audi vienībai (Feslers/Loterers/Trelujē) zaudēja vairākas sekundes uz apli, tādēļ Audi spēja tikt garām Marka Vēbera pilotētajam Porsche. Vēbera uzdevums gan bija nosargāt otro vietu, tomēr tieši divas stundas pirms sacensību beigām arī viņu piemeklēja tehnisks defekts.
Vēbera Porsche ekipāža boksos. Foto: 24h-lemans
Bijušais F1 pilots gan lēnām spēja tikt līdz boksiem, tomēr bija skaidrs, ka problēma ir liela un 346. aplī sacīkstes Bernharda/Vēbera/Hartlija ekipāžai eļļas sūkņa defekta dēļ bija beigušās. Jāatzīmē, ka arī otra Porsche vienība (Dumas/Jani/Lībs) cīnījās ar dažādiem tehniskiem defektiem un finišēja 11. pozīcijā. Tādējādi pēc 24 stundām Audi atkal varēja svinēt, jo pēc dramatiskajiem notikumiem tika izcīnīta nozīmīga dubultuzvara - Feslers/Loterers/Trelujē pirms di Grasi/Kristensena/Ženē. Šī pēdējo 15 gadu laikā ir jau 13. Audi komandas uzvara.
Vienīgā iespaidīgā avārija tika piedzīvota jau pēc nepilnām divām stundām, kad stipra lietus laikā savā starpā sadūrās Audi ar trešo starta numuru un Toyota ar astoto starta numuru. Lapjēra (Toyota) un Bonanomi (Audi) avārijā bija iesaistīti arī Ferrari pilots Birds un Porsche pilots Blēkemolens. Ja Toyota ekipāža ar Deividsonu/Lapjēru/Buemi pie stūres sacīkstes pēc 50 minūšu pavadīšanas boksos varēja turpināt un beigās vēl izcīnīt trešo vietu, tad Audi vienībai Alberkeke/Bonanomi/Jarvis Lemānas 24 stundas bija beigušās jau otrajā stundā.
Toyota un Audi ekipāžas pēc avārijas. Foto: response
Interesanti, ka GTE-Pro klasē uzvaru ar Ferrari 458 Italia svinēja vienība, kuras sastāvā bez Džanmarias Bruni un Tonija Vilandera bija arī slavenais, bijušais F1 pilots Džankarlo Fizikella.
Lemānas 24 stundu sacensību rezultāti:
1. Feslers/Loterers/Trelujē (2. starta numurs), Audi R18 e-tron quattro, 379 apļi
2. di Grasi/Kristensens/Ženē (1. starta nr.), Audi R18 e-tron quattro, +3 apļi
3. Deividsons/Lapjērs/Buemi (8. starta nr.), Toyota TS 040 - Hybrid, +5 apļi
4. Prosts/Haidfelds/Beše (12. starta nr.), Rebellion R-One - Toyota, +19 apļi
5. Dolans/Tinknels/Turvejs (38. starta nr.), Zytek Z11 SN - Nissan, +23 apļi
Audi un Toyota ekipāžu avārija lietus laikā: