Pasaules rallija čempionātā (WRC) vadošajiem braucējiem katram ir savs personīgais vecākais mehāniķis, kurš atbild par pārējo mehāniķu darbu. Šim vecākajam mehāniķim ir uzdevums rūpēties par to, lai tiktu uzklausītas un izpildītas visas pilota vēlmes.
Volkswagen Motorsport uzdeva trīs jautājumus 2013.gada WRC čempiona Sebastjana Ožjē galvenajam mehāniķim Martinam Hasenflūgam.
Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
Lai gūtu panākumus, ir jābūt pilnīgai uzticamībai starp mašīnas galveno mehāniķi un pilotu. Cik ilgs laiks pagāja, lai jūs abi varētu saprasties no pusvārda?
Īstenībā tas notika ļoti ātri, jo mēs esam viena vecuma (30 gadi). Mūsu priekšrocība bija tā, ka mēs abi varējām strādāt kopā 2012. gada sezonā (Ožjē tad brauca ar Škoda Fabia S2000). Kopš tā laika mēs varam saprasties, pat neredzot vienam otru. Starp mums valda pilnīga harmonija un mēs lieliski spējam saprasties. Šāds uzticamības līmenis dod savu labumu nemierīgās sacensību nedēļas nogalēs.
Jūs esat strādājis ar daudziem pilotiem. Saki lūdzu, kas Ožjē padara īpašu un kas viņam ļauj būt pārākam par citiem pilotiem?
Ožjē ir noskaņots visu laiku uzvarēt. Protams, visi braucēji jau parasti noskaņojas cīnīties par uzvaru, taču Ožjē gadījumā šī noskaņošanās ir ļoti ekstremāla (smejas). Kad sākas rallijs un Ožjē ir uzdevuma priekšā – visu vai neko, tad viņš pārslēdzas uzvarētāja režīmā un tad viņam labāk nestāties ceļā.
Ožjē automašīna servisa parkā. Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
Jūs ar savu komandu Ožjē mašīnu apsekojiet vairākas reizes dienā. Vai varat atcerēties, kad pēdējo reizi sievai mazgājāt mašīnu?
Diemžēl tas notiek ļoti reti. Ik pa laikam es aizvedu mašīnu uz automazgātuvi vai iebraucu to iztīrīt degvielas uzpildes stacijā. Un tas arī viss. Taču, lai kā arī būtu, līdz šim brīdim nav nācies uzklausīt pārmetumus, ka es vairāk tīru un rūpējos par Ožjē mašīnu, nevis viņas. Tas ir mans darbs, kamēr automašīna ir viņas privātā darīšana. Tās ir divas dažādas situācijas.