profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs kļūst par formulas komandas menedžeri un domā par ralliju

Mārtiņš Jankovskis 13.12.2013 - 14:35 Šlēgelmilhs kļūst par formulas komandas menedžeri un domā par ralliju
Haralds Šlēgelmilhs. Foto: No Šlēgelmilha privātā arhīva

2013.gada autosporta sezona Latvijā praktiski ir beigusies. Arī sportistiem šis ir laiks, kad var atvilkt elpu un lēnām sākt gatavoties jaunajai sezonai. Viens no latviešu ātrākajiem autosportistiem Haralds Šlēgelmilhs, kurš šosezon debitēja rallijā, nesen atgriezās no Ekspedīcijas ceļojuma, kur kopā ar Andi Neikšānu un Ivaru Trautmani bija devušies uz Kambodžu. 

Taču, atgriezies mājās, Haralds ātri vien atkal pameta Latviju, lai darba darīšanās dotos uz Austriju. Bet nu jau Haralds ir Dubaijā. Īsi pirms došanās uz Dubaiju šo rindu autors aprunājās ar Haraldu, lai kopā atskatītos uz šo sezonu un ielūkotos nākamās sezonas plānos. 

Šosezon debitēji rallijā. Pēc tā tu man atzini, ka labprāt kādu dienu vēl izbrauktu rallijā. Kādas nākamsezon ir tavas iespējamās attiecības ar ralliju?
Pastāv iespējamība, ka nākamgad būs vairākas aktivitātes, kas saistītas ar ralliju. Ja tas notiks, tad, visticamāk, mani varēs redzēt vairākos rallija posmos. Neko konkrētāk šobrīd pateikt nevaru, bet sarunas par startēšanu rallijā ir.

Manuprāt, šogad ar savu piedalīšanos rallijā guvi diezgan lielu rezonansi?
Jā, kā jau redzējām, tad manai dalībai šajā rallijā bija liela rezonanse. Arī no atbalstītāju puses šobrīd viss izskatās pozitīvi. Bet kopumā tā bija fantastiska pieredze. Gribētos vēl pabraukt rallijā.


Šlēgelmilhs Talsu rallijā. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Cik saprotu, tad rallijs ir viens no variantiem, jo noteikti pats gribi vairāk startēt šosejas sacensībās?
Jā. Pats vairāk dodu priekšrocību tam, kas ir mana specialitāte – asfalts, bet rallijs ir viens no variantiem, kurš ir dienas kārtībā.

Uz ko vairāk skaties? Uz formulām?
Formulas ir tikai ļoti teorētiskā plāksnē, jo tur tās iespējas ir ierobežotākas. Ir vairākas opcijas, taču pagaidām neko konkrētu nevaru pateikt.

Ir kaut kāds termiņš, kad tev jāpaziņo, kur un ar ko brauksi?
Nav. Ja rallijā daudz kas atkarīgs no atbalstītāju puses, tad šosejā šobrīd vairāk ir atkarīgs ne no manis. Ir jāgaida un jāskatās, kā tas viss sakārtosies. Šobrīd esmu aizņemts ar citām lietām, tāpēc, ja sakārtosies mana braukšana kādās sacensībās, tad būs labi, ja nē, tad arī nekas slikts nebūs noticis.

Tad Tu pieļauj, ka nākamgad varētu arī nestartēt nevienās sacensībās?
Es tā negribu pieļaut, jo kaut ko gribu braukt. Kaut vai testus, kā šogad. Tikai tāpēc, lai sevi uzturētu formā.

Ko tad bez braukšanas vēl esi nolēmis darīt, ja tā šobrīd tev ir sekundāra?
Šobrīd esmu iesaistījies komandas vadīšanā. Ar šo jauno komandu mums ir plāns startēt Vācijas Formula Master čempionātā un, iespējams, ar divām mašīnām startēsim Formula 3 čempionātā.

Kādi būs tavi galvenie pienākumi šajā komandā?
Mani uzdevumu lielā mērā būs braucēju pārrunas, sponsoru pārrunas, dažādas plānošanas un, iespējams, trenēšana trasē.

Tas tāds vienas sezonas pasākums vai ar skatu nākotnē?
Nākotnes plānos mums ietilpst to visu paplašināt arī citos čempionātos.


Šlēgelmilhs 333 trasē pie Porsche stūres. Foto: Sporta kompleks 333

Kas tā ir par komandu, kurā strādāsi?
Tā ir komanda, ar kuru man ir ilgas un ļoti labas attiecības. Šīs HS Engineering komandas sastāvā arī pats savulaik esmu piedalījies sacensībās. Ar šo komandu man būs sadarbība arī manai kartinga komandai.

Kas šobrīd notiek ar tavu kartinga komandu?
Tur viss notiek un attīstās. Izskatās, ka nākamgad šīs komandas sastāvā būs ne tikai latviešu braucēji, bet arī sportisti no citām valstīm. Sadarbībā ar šo HS Engineering komandu manā rīcībā būs Formula Master formula, kas būs domāta jauno braucēju apmācībai.

Atceros, ka Tu šogad diviem kartinga braucējiem devi iespēju aizvadīt testus ar īstu formulu.
Jā, un šie abi braucēji mani ļoti patīkami pārsteidza. Viņi tiešām bija labi. Tas man arī vēl vairāk lika aizdomāties par šādas platformas izveidošanu, lai ir tas atspēriena dēlītis, kas var novest pie tālākām un jau daudz nopietnākām aktivitātēm.

Kādi ir tavi mērķi ar šo kartinga komandu?
Šo komandu gribu izveidot ļoti nopietnu, lai pie veiksmīgas sakritības kādam no braucējiem būtu iespēja aizvadīt vai nu testus, vai arī piedalīties kādā no šīm augstāk minētajām formula sacensībām.

Kas un cik daudz brauks ar to Formulu, kas būs tavā rīcībā?
Lai būtu pavisam droši kādu braucēju no šīs kartingu komandas laist tālāk, mēs vispirms ar šo formulu izbrauksim tepat uz vietas 333 trasē. Pēc tam varētu sekot nākamie testi Pērnavas trasē un tad jau ietu vēl tālāk.

Tad sanāk, ka ar šo formulu brauks tikai tie braucēji, kuri pēc tavām domām ir spējīgi varbūt pēc pāris gadiem nokļūt kādā no Formula čempionātiem, ja?
Jā, apmēram tā doma ir tāda. Sāks ar pašiem pamatiem un tad jau manīs tālāk, vai ir interese un vai tur kaut kas var sanākt.


Šlēgelmilhs ar savu kartinga komandu formulas testos. Foto: Jānis Saļms

Sanāk, ka Tu esi tāds kā vidus posms no sākuma līdz jau kaut kādām sacensībām?
Jā, jo no savas pieredzes esmu pārliecinājies, ka tieši šis punkts (pāreja no kartinga uz kaut ko nopietnāku) ir bieži vien visnozīmīgākais. Esmu redzējis, ka daudziem braucējiem tieši šajā fāzē viss beidzas. Šobrīd ar savu padomu un iespējam gribas iesaistīties šajā procesā un palīdzēt.

Izklausās laba ideja
Jā. Ideja ir tāda, ka pāris gadu laikā gribas izveidot spēcīgu platformu, no kuras ir spēcīga kartinga komanda, kas var aizvadīt testus un veiksmīgu apstākļu rezultātā startēt kādā no Formula čempionātiem.

Noteikti, ka darbu netrūkst arī saistībā ar 333 trasi un tā poligonu?
Arī šeit esmu iesaistījies un cenšos palīdzēt, cik vien varu. Tur viss aug un attīstās, taču darba ir daudz. Nākotnē gribam uzlabot un attīstīt infrastruktūru, kā arī, iespējams, būvēt lielāku trasi. Patīkami ir redzēt, ka sabiedrībā arvien vairāk vairojas izpratne par drošas braukšanas nodarbību nozīmīgumu! Īpaši tagad pirms ziemas redzam, ka cilvēki apzinās, ka labas braukšanas prasmes tomēr ir svarīgākais aspekts, lai justos droši uz ceļa.

Kādi ir tie pēdējie lielākie darbi, saistībā ar šo 333 trasi?
Esam pabeiguši 4x4 trasi, kur nesen notika liels Porsche pasākums. Kā vēlāk viņi atzina, tad šī esot bijusi viena no labākajām 4x4 trase, kādā viņi jebkad ir bijuši. Patīkams atzinums.

Izskatās, ka darba un ideju Jums netrūkst?
Darba tiešām ir daudz. Rīt (trešdien) vēl dodos uz Dubaiju vienam braucējam pamācīt braukt ar Porsche.


H.Šlēgelmilha skolnieks izcīna uzvaru Dubajas sacensībās. Foto: No Šlēgelmilha privātā arhīva

Pats jauns, kad vēl varētu braukt un braukt, bet jau šobrīd daudz savas zināšanas nodod citiem.
Jā, tā ir viena no atziņām. Ir daudz zināšanu, tāpēc varbūt jau ir laiks tās sākt likt lietā. To arī šobrīd esmu sācis darīt, lai arī, protams, braukt gribas arī pašam.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png