profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vēbers no F1 atvadās ar noteikumu pārkāpumu (FOTO)

Artūrs Virbulis 26.11.2013 - 10:56 Vēbers no F1 atvadās ar noteikumu pārkāpumu (FOTO)
Vēbers atvadīšanās apļa laikā. Foto: AP

Svētdien Brazīlijā tika aizvadīts pēdējais šīs sezonas F1 posms, kurā ar īpašām emocijām devās divi piloti - F1 karjeru beidzošais Marks Vēbers un Felipe Masa, kurš pēdējo reizi startēja zem „Ferrari" karoga. Vēberam izdevās karjeru noslēgt ar otro vietu, bet Masam piešķirta soda dēļ nācās samierināties ar septīto vietu.

„Šīs bija labas beigas manai karjerai. Man bija skaistas divcīņas ar puišiem, ar kuriem es lielu daļu manas karjeras esmu cīnījies - Sebu (Fetelu), Fernando (Alonso), Luisu (Hamiltonu), Niko (Rosbergu). Tie ir tie puiši, kas pēdējos piecos, sešos gados ir bijuši ap mani," par savām pēdējām F1 sacīkstēm stāsta Marks Vēbers. Nu jau 37 gadus vecais austrālietis pirmajā formulā debitēja 2002. gadā un kopš tā laika kopskaitā ir aizvadījis 215 sacīkstes, tajās izcīnot deviņas uzvaras un 42 pjedestālus. Nākamgad Marks startēs jaunajā „Porsche" autošosejas programmā.

Turpinot Vēbers stāsta, ka „es vēlos pateikties komandai. Pēdējos apļus es patiešām izbaudīju. Skaists veids kā pabeigt karjeru. Tāpat vēlos pateikties visiem Austrālijā. Ja es pašā sākumā nebūtu saņēmis tādu atbalstu, es šodien šeit nebūtu. Savu karjeru esmu pilnībā izbaudījis. Lielisks ceļojums, par to esmu lepns".


Vēbers pēc pēdējām F1 sacīkstēm. Foto: Getty

Pēdējā aplī, kas jāveic no finiša līdz boksiem, F1 karjeru beigušais austrālietis novilka ķiveri, lai atvadītos no skatītājiem. Uz pjedestāla Vēbera acīs varēja manīt asaras, tomēr tās esot sariesušās no vēja. „Jā, tas bija vējš. Nav tik vienkārši, lai „HANS" sistēmu atdalītu no ķiveres. Man vajadzēja pusapli, lai atbrīvotu kreiso pusi, tomēr man tas izdevās. Bez ķiveres auto ir mežonīgi skaļs, es jūtu arī dažādas vibrācijas. Tas bija labi noņemt ķiveri, trases darbinieki un fani mani varēja redzēt. Šajā sporta veidā nav tik vienkārši parādīt cilvēku aiz stūres, jo mums vienmēr ir galvā ķiveres," tā par savu akciju pēc finiša izsakās Vēbers.

Jāatzīmē, ka par šo ķiveres novilkšanu viņam varētu piespriest sodu, tomēr visdrīzākais, ka viņš to ar prieku samaksās. Taujāts par to, kas viņam visvairāk pietrūks, austrāliešu pilots atbild, ka „es domāju, ka ir dažas īpašas trases, kurās mēs esam braukuši. Suzuka, Spa, Montekarlo, Silverstouna. Zināmā mērā arī Interlagos (Brazīlija). Dažas trases ir patiešām skaistas, ja ar auto var braukt uz robežas. It īpaši kvalifikācijā".


Felipe Masa ar "Ferrari" vadītāju Stefano Domenikali. Foto: Studio Colombo

Emocijām bagātas bija arī Felipe Masas „Ferrari" atvadīšanās sacensības. Pēc astoņiem gadiem itāļu vienībā 32 gadus vecais brazīlietis nākamgad karjeru turpinās „Williams" komandā. Startējot no devītās vietas, Masa ātri vien spēja pakāpties par pāris pozīcijām un tēmēja jau uz ceturto vietu, tomēr sacensību komisāri viņam par boksu izejas līnijas šķērsošanu piešķīra sodu - izbraukšanu cauri boksiem. Ņemot vērā, ka trešajā vietā finišējušais Fernando Alonso pēc sacīkstēm atzina, ka būtu Masu sev palaidis garām, šis sods ir īpaši sāpīgs.

„Viņi domā, ka viņi var visu atļauties. Patiesībā ir tā, ka viņi bieži vien pieņem nepareizus lēmumus. Kauns, jo es šodien varēju būt ceturtais, iespējams pat trešais. Kādēļ es saņēmu šo sodu? Es esmu drošs, ka nebiju vienīgais, kas pārbrauca pāri šai līnijai. Tomēr es biju vienīgais, kas par to tika sodīts. Es neizdarīju neko nepareizu, neapdzinu nevienu ārpus trases vai tamlīdzīgi," ar sakāpinātām emocijām Felipe Masa pēc sacīkstēm skaidroja savu redzējumu uz viņaprāt nepamatoto sodu.

Jāatzīmē gan, ka „Ferrari" jau bija saņēmuši brīdinājumu par šādu pārkāpumu iepriekš, līdz ar to sods bija loģisks un pamatots. Turpinot gan viņš pievēršas pēdējo „Ferrari" sacensību tematikai: „Komandai šī ir ļoti emocionāla lieta. Tās šodien bija manas pēdējās sacīkstes „Ferrari" krāsās. Pie jaunajām krāsām man vēl noteikti vajadzēs pierast. Es vēlos pateikties visiem, ar kuriem esmu kopā strādājies, visiem, kas man ir devuši iespēju braukt „Ferrari" un, protams, visiem inženieriem un mehāniķiem. Liels paldies Jums visiem!"


Masa pēc 2008. gada zaudētā fināla. Foto: P.Clein

Felipe Masa savu karjeru sāka „Sauber" vienībā, tomēr pēc trijiem tur pavadītiem gadiem, kuru starpā bija arī viens gads kā „Ferrari" testa pilotam, itāļi jauno brazīlieti uz 2006. gadu pārvilināja pie sevis. Pirmos divus gadus viņš bija Mihaela Šūmahera un Kimi Raikonena ēnās, tomēr 2008. gadā Masa demonstrēja lielisku sniegumu un ļoti dramatiskā čempiona titula cīņas finālā Brazīlijā par vienu punktu piekāpās Luisam Hamiltonam.

2009. gada sezonas vidū Ungārijas lielās balvas izcīņas kvalifikācijā „Ferrari" pilota ķiveri skāra lidojoša atspere, pēc kuras viņš piedzīvoja avāriju. Masam galvas savainojumu dēļ nācās izlaist visu atlikušo sezonu. 2010. gadā par brazīlieša komandas biedru kļuva Fernando Alonso un kopš tā laika ir bijis viņa ēnā, pēdējos četros gados neizcīnot nevienu uzvaru. Savos pirmajos trīs „Ferrari" gados Masa izcīnīja 11 uzvaras.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png