Pēc divām Eiropas rallija čempionāta (ERČ) Šveices posma dienām rallija līderis bija jaunais somu talants Esapeka Lapi, bet augstajā ceturtajā vietā tobrīd atradās latviešu SRT komandas pilots Vasīlijs Grjazins.
Foto: flickr.com/photos/bestofrallylive
Rallija pēdējā diena bija ļoti grūta, jo sportistiem bija jāveic astoņi posmi pa sarežģītiem un viltīgiem Šveices ceļiem. Ātri pirmos četrus posmus veica īrs Kreigs Brīns, kas viņam kopvērtējumā ļāva pacelties uz ceturto vietu. Jāatzīmē, ka 14. posmā avarēja tobrīd otrajā vietā esošais Andreas Aigners, kas tādējādi uz trešo vietu ļāva pacelties Vasīlijam Grjazinam.
Foto: flickr.com/photos/bestofrallylive
Taču pēc servisa parka 15. posma sākumā Grjazins nenoturējās uz ceļa un piedzīvoja avāriju. ''Posmā, kurā avarējām, nebijām pietiekami uzsildījuši riepas, kā rezultātā mašīna noslīdēja no ceļa jau pirmajā lēnajā līkumā. Ļoti žēl, ka izstājāmies šādā veidā. Protams, jāskatās no pozitīvās puses, jo guvu vērtīgu pieredzi šajā grūtajā un interesantajā trasē. Šī sezona ir beigusies, taču jau drīz sāksim gatavoties jaunajai sezonai,'' tā Vasīlijs Grjazins.
Foto: flickr.com/photos/bestofrallylive
Atlikušajos posmos soms Lapi palielināja pārsvaru un beigās izcīnīja pārliecinošu uzvaru. Otrais palika mājinieks Olivers Buri, bet trešais - Kreigs Brīns, kurš pēc pirmās dienas kopvērtējumā bija tikai 16.vietā. 40. vietā absolūti un 12. vietā klasē (klases uzvarētājam tika zaudēts +25:19.6) finišēja Bulgārijas sportiste Jekaterina Stratjeva, kura šajā rallijā startēja pateicoties fanu un draugu saziedotajiem līdzekļiem.
Vasīlijs Grjazins. Foto: flickr.com/photos/bestofrallylive
''Patīkamas sajūtas uzvarēt divus rallijus sešās dienās,'' iesāk Esapeka Lapi, kurš pirms pāris dienām palika nepārspēts Ķīnas rallijā. ''Šobrīd esmu ļoti noguris. Uzvarai sāku ticēt pēc tam, kad problēmas piemeklēja abus Peugeot braucējus. Pēc tam cīnījos ar Aigneru, kurš brauca ar Subaru. Zināju, ka tā mašīna nav tik spēcīga kā S2000, tāpēc mums bija priekšrocības. Pēcpusdienā izvēlējos cietā sastāva riepas, kas man deva labāku saķeri un lielākas priekšrocības.''
Foto: flickr.com/photos/bestofrallylive
Līdz art to šī ERČ sezona noslēdzās ar Jana Kopecka triumfu. Otrais absolūtajā kopvērtējumā palika Braiens Bufjērs, bet trešais - Kreigs Brīns, kuram līdz otrajai vietai pietrūka tikai četri punkti.
1. | Lappi E. |
Škoda Fabia S2000 | 3:13:42.8 | |
2. | Burri O. |
Ford Fiesta RRC | +3:28.2 | |
3. |
Breen C. | Peugeot 207 S2000 | +3:36.2 | |
4. | Ancian J. | Peugeot 207 S2000 | +6:21.8 | |
5. | Orsák J. | Škoda Fabia S2000 | +6:26.7 | |
6. |
Althau N. | Peugeot 207 S2000 | +6:42.9 | |
7. | Gonon F. |
Subaru Impreza STi R4 |
+7:47.7 | |
8. |
Perroud P. |
Peugeot 207 S2000 | +13:15.9 | |
9. | S.Michel | Citroën DS3 R3T | +13:17.7 | |
10. | R.Salinas | Renault Mégane RS | +14:12.4 |
Kopvērtējums:
1. | Jan KOPECKY (CZE) | 287 |
2. | Bryan BOUFFIER (FRA) | 149 |
3. | Craig BREEN (IRL) | 145 |
4. | Francois DELECOUR (FRA) | 75 |
5. | Esapekka LAPPI (FIN) | 64 |
6. | Andreas AIGNER (AUT) | 63 |
7. | Kajetan KAJETANOWICZ (POL) | 50 |
8. | Vaclav PECH (CZE) | 49 |
9. | Jari KETOMAA (FIN) | 39 |
10. | Giandomenico BASSO (ITA) | 38 |
Rallija labākie brīži: