profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Spānijas WRC rallijā atkal atgriezīsies taktiskās cīņas un 'netīrās' spēlītes

Go4speed 24.10.2013 - 15:12 Spānijas WRC rallijā atkal atgriezīsies taktiskās cīņas un 'netīrās' spēlītes
Dani Sordo. Foto: facebook.com/citroenracing

Šajās brīvdienās norisināsies pasaules rallija čempionāta (WRC) Spānijas posms, kas būs priekšpēdējais posms šī gada WRC kalendārā. Šajā asfalta posmā pirmās divas dienas sportisti veiks pa asfaltu, bet pēdējā dienā (seši posmi, 138 kilometri) sportisti brauks pa granti.

Sacensību nolikums vēsta, ka rallija pirmajā dienā sportisti trasē dosies pēc vietas čempionāta kopvērtējumā, bet nākamajās divās dienās starta secība tiks noteikta pēc rallija rezultātiem. Tas nozīmē, ka, ja pēc pirmās dienas esi pirmais, tad arī otrajā dienā tu trasē dosies pirmais.


Jari Mati Latvala pagājušā gada Spānijas rallijā. Foto: ewrc.cz

Protams, uz asfalta seguma starta secībai nav lielas nozīmes, bet uz grants gan ir ļoti liela. Šobrīd sanāk tā, ka, ja kāds sportists rallijā dominēs divas dienas, tad pēdējā dienā, kad viņam kā pirmajam būs jābrauc pa slidenu granti, viņš visu savu pārsvaru var zaudēt (ja tas nav pietiekami liels). Līdz ar to vislabāk pēc divām dienām kopvērtējumā ieņemt trešo ceturto vietu, kas pēdējā dienā dos lielāku priekšrocību pret tiem braucējiem, kuri startēs priekšā.  


Dani Sordo pagājušajā gadā Spānijas rallijā brauca vēl ar Mini automašīnu. Foto: ewrc.cz

Jau šobrīd, kad vēl rallijs nav sācies, daudzi runā par to, ka šajā rallijā atkal tiks izmantotas taktiskās un netīrās spēlītes, kad sportisti, visticamāk, otrās rallija dienas izskaņā apzināti zaudēs laiku, lai pēdējā dienā iegūtu labāku starta pozīciju.

''Kopvērtējuma līderim pēc asfalta posmiem pēdējā dienā, kad būs jābrauc pa granti, trasē būs jādodas pirmajam. Viņam būs jāattīra ceļš no liekās grants. Šeit grants ceļi ir ļoti slideni, tāpēc līderis nevarēs uzrādīt ātrus laikus, kas viņam ļautu saglabāt savu vietu. Tas ir skumji, ka pieņemta šāda sistēma, jo tas nozīmē to, ka pirms pēdējās dienas tiks izmantotas dažādas stratēģijas, lai no šīs situācijas gūtu maksimālu labumu,'' neizpratnē ir Citroen komandas pilots Dani Sordo.


Iespējams, tik lietus pēdējā dienā visiem ļautu braukt vienādos apstākļos. Foto: ewrc.cz

''Esmu vīlies, ka pēc otrās dienas nav pārgrupēšanās (desmitā vietas īpašnieks brauc pirmais, devītās vietas ieguvējs otrais un tā uz leju). Kāda jēga braukt maksimāli ātri, palielināt pārsvaru, ja rallija pēdējā dienā tev trasē jādodas pirmajam un jātīra ceļš taviem konkurentiem,'' jautā Sordo.

Jāatzīmē, ka agrāk WRC šādas netīrās spēles bija vērojamas itin bieži, par ko gan braucēji, gan to komandas saņēma lielu nosodījumu no skatītājiem.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png