Publicitātes foto.
Šodien Frankfurtē durvis vēra Starptautiskā automobiļu izstāde „IAA", kurā bez neskaitāmiem sērijveida ielas auto un prototipiem prezentēts arī jaunais, Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) atbalstītais „Formula E" seriāla projekta spēkrats. Tam dots Spark-Renault SRT-01E nosaukums un tā unikalitāte slēpjas tajā, ka to darbinās tikai un vienīgi elektrodzinējs.
Jauno formulu kopīgi prezentēja FIA prezidents Žans Tods un Formula E holdinga vadītājs Alehandro Agags. „Es apsveicu visus SRT-01E ražošanā iesaistītos partnerus. Tas ir fantastisks sasniegums. Formula E čempionātam ir potenciāls uzsākt revolūciju elektromobiļu attīstībā - ne vien autosportā, bet arī ikdienas lietošanā. Šis seriāls pasvītro tradicionālo FIA lomu darboties kā autobūves inovatīvo tehnoloģiju attīstītājam," jaunās Formula E lomu skaidro FIA prezidents Žans Tods.
Spark-Renault SRT-01E būs apveltīts ar 200 kilovatus (272 Zs) attīstošu elektrodzinēju. Zīmīgi, ka „Spark Racing Technology" būvētajai formulai elektrodzinēju, pārnesumkārbu un elektroniku piegādās „McLaren Electronics Systems", kas ir ar slaveno F1 komandu tieši saistīts uzņēmums. Auto šasiju un virsbūvi veidos „Dallara", par akumulatoriem parūpēsies „Williams" F1 komandas meitas uzņēmums, bet Renault darbosies kā projekta tehniskas partneris, kas rūpēsies par visu sistēmu savstarpēju sapārošanu. Oficiālais riepu piegādātājs būs „Michelin", kuri izmaksu samazināšanas nolūkos piegādās nevis slikus, bet gan visiem laika apstākļiem piemērotas riepas.
Publicitātes foto.
Kopumā „Spark Racing Technology" Formula E seriālam piegādās 42 spēkratus, kuri tiks tālāk nodoti paredzētajām desmit komandām. Katrā komandā uz starta izies divi piloti, tādēļ rodas jautājums, kādēļ nepieciešamas vairāk nekā 40 formulas? Atbilde pavisam vienkārša - tā kā ar akumulatoru jaudu nav iespējams aizvadīt pilnas sacensības, katram braucējam uz sacensībām būs pieejamas divas formulas, kuras viņš sacensību laikā savā starpā samainīs.
Paredzēts, ka Formula E sacīkstes ilgs vienu stundu, un tās sākot no 2014. gada septembra norisināsies lielākajās pasaules metropolēs. Pirmajā sezonā ir paredzētas desmit sacensības un par norises vietām tiek minētas tādas pilsētas kā Berlīne, Losandželosa un Riodežaneiro. Zīmīgi, ka trases plānots izveidot uz ielām, tādējādi piesaistot lielāku skatītāju un preses uzmanību. Pēc pabūšanas Frankfurtē un FIA konferencē Denhāgā, SRT-01E aizvadīs FIA avārijas testus, pēc kuriem sekos ilga un intensīva testu programma.