Foto: Kataras M-Sport rallija komanda
Pēc veiksmīgā Sardīnijas WRC rallija, kurā beļģu pilots Tjerī Noivils izcīnīja otro vietu, sportists devās uz savām mājām Beļģijā, lai ar jauno Ford Fiesta R5 automašīnu debitētu Eiropas rallija čempionāta (ERČ) Ipras posmā, kas notika uz asfalta.
Pilots ar jauno modeli debitēja kā ''0" jeb trases atklājēja ekipāža, kurai laiks kopējā ieskaitē netika ņemts vērā. Taču komanda fiksēja laikus un secināja, ka, ja Noivils brauktu ieskaitē un ja netiktu ņemts vērā posms, kurā Noivils pārsita mašīnas riteni, tad viņš rallija uzvarētāju Frediju Loiksu (brauca ar S2000 automašīnu) finišā apsteigtu par apmēram divām minūtēm!
Foto: ewrc.cz
WRC rallija balss Kolins Klarks, aprunājoties ar Ford komandas pārstāvjiem, zināja teikt, ka šī R5 automašīna uz vienu kilometru ir apmēram par vienu sekundi ātrāka par S2000 spēkratu, bet par apmēram pusotru sekundi lēnāka nekā WRC.
''Mašīna ir ļoti iespaidīga. Lai arī dzinējs nav tik jaudīgs kā WRC mašīnai, un arī ātrumi ir tikai pieci, pateicoties šasijai un bremzēm, šo mašīnu var pielīdzināt WRC. Šī ir ļoti labi vadāma mašīna, ar kuru ļoti jautri braukt,'' pēc rallija teica Tjerī Noivils.
''Tādiem čempionātiem kā ERČ (Eiropas rallija čempionāts), šī mašīna ir perfekta. Lai arī R5 maksā mazāk nekā S2000 vai RRC automašīnas, tā ir ļoti konkurētspējīga.''
Foto: ewrc.cz
''Pie šīs mašīnas var ļoti ātri pierast un ļoti ātri uzrādīt labus laikus. Šis ir lielisks auto tiem braucējiem, kuri grib uzlabot savu ātrumu. Domāju, ka Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) ir paveikusi labu darbu ar šiem jaunās klases regulējumiem,'' nobeidz Noivils, kurš WRC kopvērtējumā šobrīd ieņem trešo vietu.
Debiju WRC čempionātā R5 automašīnas piedzīvos Somijas WRC posmā. Šobrīd zināms, ka uz starta ar jaunākās paaudzes R5 klases rallija automašīnām izies piecas ekipāžas.
Noivils pie Ford Fiesta R5 stūres: