Elektriskās piedziņas prototipa automobilis eO PP01 dodas ceļā. Foto: twitter.com/kdambis
Ceturtdienas pēcpusdienā uz Vāciju (Frankfurti), lai pirmdien lidotu uz Kolorado, devās Kristaps Dambis un elektriskās piedziņas prototipa automobilis eO PP01, kamēr pārējā komanda uz Denveru izlidos otrdien.
Pagājušajā nedēļā Andris Dambis ar savu komandu visus interesentus iepazīstināja ar savu jaunāko projektu - elektriskās piedziņas prototipa automobili eO PP01, ar kuru plānots startēt "Pikes Peak International Hillclimb" sacensībās, kur dalībniekiem būs jāveic 20 kilometrus gara distance. Kā atzina Dambja komanda, tad šis auto tika projektēts deviņus mēnešus, bet radīts - trīs mēnešos.
eO PP01 tiek gatavots tālajam ceļam. Foto: twitter.com/kdambis
Lai arī šonedēļ Biķerniekos ar šo jauno automašīnu bija paredzēts veikt testus, tie nenotika. ''Jāsaka, ka, stājoties pretim kopējam darba daudzumam, mēs līdz Biķerniekiem, kur sākotnēji bija plānots aizvadīt testus, netikām. Taču grūtākajam procesam esam tikuši cauri - automašīna ir braucoša un mēs esam priecīgi. Visas smalkās regulēšanas, testu braucienus mēs veiksim Kolorado,'' sarunā ar portālu Go4speed piecas minūtes pirms došanās ceļā uz Vāciju atzina Kristaps Dambis.
Pavisam kopā uz ASV dosies piecu cilvēku liela komanda - pilots Jānis Horeliks, Kristaps ar tēvu Andri Dambi, kā arī vēl divi svarīgi cilvēki - Oļegs (galvenais elektroniķis) un Ingus (galvenais skrūvētājs).
Andris Dambis, Jānis Horeliks un Kristaps Dambis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
''Noskaņojums ļoti labs un kaujiniecisks. Gaidām, kad varēsim aizvadīt pirmos izmēģinājuma braucienus, kuros centīsimies nobraukt pēc iespējas vairāk. Pēc tam sekos testi, kuros mums būs lieliska iespēja divus rītus vienu reizi izbraukt pusi trases no Pikes Peak trases. Jāpiebilst, ka šajos braucienos startēs arī Sebastjans Lēbs,'' turpina Dambis.
Ja rallijā uz tālākām sacensībām sportisti ņem līdzi ļoti daudz rezerves daļu (citreiz pat izjauktu vēl vienu sporta automašīnu), tad šim auto tik daudz rezerves daļu netiks ņemts līdzi. ''1/3 daļu no rezerves daļām veido mūsu lādēšanas stacija, kas ir mūsu pašu veidots ģenerators, ko mēs izmantosim mūsu elektroautomašīnas lādēšanai. Otru 1/3 daļu veidos riepas, bet atlikusī 1/3 daļa ir rezerves daļas un instrumenti. Būtiski ir tas, ka mums ir vienošanās ar visu galveno automašīnas mezglu piegādātājiem par operatīvu mezglu piegādāšanu, ja tāda nepieciešamība radīsies.''
Dambja būvētais superauto. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Protams, interesanti bija noskaidrot, cik ilgs laiks nepieciešams, lai uzlādētu šādu 550 Zs jaudīgu automašīnu un cik garu distanci ar to var nobraukt. ''Lādēšana atkarīga no braukšanas režīma. Ja brauc Pikes Peak sacensību režīmā, tad var veikt 20 kilometrus. Ja ar to pašu enerģiju brauktu ielas režīmā, tad varētu veikt starp 300 - 400 kilometriem. Mēs plānojam uzlādēt automašīnu vienas stundas laikā. Ir iespējams to izdarīt vēl ātrāk, taču tas nozīmē lielāku slodzi akumulatoriem, kas nav vēlams,'' lādēšanas nosacījumus atceras Dambis.
Kristaps Dambis izrāda mašīnas salonu. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Kā sarunas nobeigumā atzina Kristaps, tad šī automašīna uz ASV dosies ar pasažieru lidmašīnu. Ja kādam pasažieram bagāžas nodalījumā būs koferis, tad Dambim - automašīna. ''Jā, lidosim ar pasažieru lidmašīnu (smejas). Visas šādas kravas, kas ir zem 1,55 metriem augstumā, var brīvi ceļot ar pasažieru lidmašīnu. Lidosim ar visprastāko Boeing, kur būs gan tūristi, gan biznesmeņi. Šobrīd visi papīri ir sakārtoti, tāpēc cerams, ka nekādas aizķeršanās nebūs ne Vācijā, ne tai pus okeānam,'' nobeidz Dambis.
Portāls Go4speed visai komandai novēl izturību un augstus rezultātus šajās sacensībās. Arī turpmāk informēsim savus lasītājus par komandas jaunākajiem notikumiem ASV.