profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Prezentēts latviešu būvētais Pikes Peak sacīkšu superauto (FOTO)

Go4speed 24.05.2013 - 16:14 Prezentēts latviešu būvētais Pikes Peak sacīkšu superauto (FOTO)
Iespaidīgais eO PP01 pie DnB galvenās ēkas. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed

Piektdienas, 24. maija, pēcpusdienā DnB bankas telpās žurnālisti un citi klātesošie tika iepazīstināti ar Andra Dambja jaunāko projektu - elektriskās piedziņas prototipa automobili eO PP01. Šis auto tika projektēts deviņus mēnešus, bet radīts - trīs mēnešos.

Jaunais automobilis radīts speciāli pasaulslavenajām kalnā braukšanas sacensībām "Pikes Peak International Hillclimb" (PPIH), kas 30. jūnijā norisināsies Kolorado, ASV. Šīs sacīkstes šogad norisināsies 91. reizi, un sacīkšu trase ir 20 kilometrus gara, kuru sportisti veiks tikai vienu reizi. Finišā tā sasniedz 4300 metrus augstumu virs jūras līmeņa. Kopumā trasē līdz "Pikes Peak" kalna virsotnei sportistiem būs jāveic 156 līkumi.


Kristaps Dambis izrāda automašīnas salonu. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

„Šī ir kārtējā lielā diena. Mēs ar Kristapu izdomājām šo projektu un šodien to ar savu uzņēmumu esam realizējuši. Pēc OSCar eO sapratām, ka tā pieredze, ko uzkrājām iepriekš, jāliek lietā un jātaisa kaut kas jauns. Pagājušā gada Pikes Peak sacensību rezultāti mums arī deva šo stimulu, tāpēc augustā ķērāmies pie darba. Mēs jau sen bijām nosprieduši, ka tā ir vispateicīgākā vide, kur parādīt elektroautomašīnas varēšanu. Tas bija izaicinājums, stāsta eO PP01 automašīnas galvenais inženieris Andris Dambis.


Andris Dambis, Jānis Horeliks un Kristaps Dambis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

„Lai arī sacensības notiek tikai vienu dienu, dalībnieki tur atrodas veselu mēnesi. Arī mēs tālo ceļu uz ASV mērosim jau nākamnedēļ (vēl paredzēta viena testu diena Biķerniekos). Divas nedēļas nogales notiek testu braucieni, kur piedalās tikai 15 mašīnas. Tad seko kvalifikācijas braucieni, bet pašas sacensības - 30.jūnijā. Kas interesanti, tad visos treniņos un testos dalībnieki var veikt tikai daļu no distances. Te slēpjas daļa no šo sacensību izaicinājuma," stāsta Kristaps Dambis.

„Kādā jaukā dienā maz zvanīja Andris Dambis, kas jau bija pārsteidzoši. Viņš teica, ka ir viens piedāvājums, kurā, ja man patiks, varēšu iesaistīties. Aizbraucu, parunājām un teicu, ka padomāšu. Taču jau tobrīd, ejot ārā, zināju, ka nē vārdu teikt nevar, un piekritu. Var teikt, ka no pirmās dienas esmu šajā procesā, tāpēc centīšos šo mašīnu lielā ātrumā pēc iespējas ātrāk uzvest šajā kalnā," tā saka šīs mašīnas pilots Jānis Horeliks.


Iespaidīgs atnispārns grezno auto aizmuguri. Foto: Mārtiņš Jankovskis

„Varu piebilst, ka mūsu braucējs ir iespējami mazs, iespējami viegls, iespējami dulls un iespējami nosvērts (smejas). Tāda pieredze un nosvērtība šajās sacensībās ir ļoti svarīga," turpina Kristaps.

Pavisam kopā šogad uz starta izies 72 automašīnas un 91 motocikls.

Plašāku informāciju par mašīnas tehniskajiem datiem portāls Go4speed piedāvās kādā no nākamajiem rakstiem.
Komentāri
Crabis 24.05.2013 22:58
Pēc kāda principa atlasa testu dalībniekus, ja tajos piedalās tikai 15 auto?
Mārtiņš Jankovskis 24.05.2013 19:12
Cik sapratu, tad šī testu diena būs slēgta pat žurnālistiem
pozers 24.05.2013 16:59
Kad ir paredzeeta sii testu diena Bikerniekos?
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png