Foto: en.best-of-rallylive.com
Jau drīz pasaules rallija čempionāta (WRC) atbildīgās amatpersonas lems, kā uzlabot WRC čempionātu un kā palielināt līdzjutēju interesi par ralliju. Šobrīd aktuāls ir jautājums par "Power stage" ātrumposma uzlabošanu. Pastāv iespēja, ka nākotnē uzvarētājs varētu tikt noteikts tieši šajā posmā.
Tie, kuri varbūt nezina, tad jau otro gadu katrā WRC rallijā ir Power Stage posms, kurā tas braucējs, kurš uzrāda ātrāko laiku, papildus saņem trīs punktus. Otrs ātrākais tiek pie diviem punktiem, bet trešais - pie punkta. Līdz ar to, ja pilots uzvar rallijā un arī Power Stage posmā, tad viņš savā īpašumā iegūst maksimumu - 28 punktus.
Mads Ostbergs šo sezonu iesācis neveiksmīgi. Foto: ewrc.cz
Šobrīd WRC atbildīgās amatpersonas nākušas klajā ar piedāvājumu, ka piloti, kas pirms izšķirošā posma rallija kopvērtējumā atradīsies desmitajā un devītajā vietā, tie Power Stage posmā dotos kā pirmie. Tas braucējs, kurš uzrādītu labāko rezultātu, tiktu pie devītās vietas rallija kopvērtējumā. Tādas pašas cīņas notiktu arī par septīto un astoto vietu, piekto sesto, trešo ceturto līdz visbeidzot beigās tā brīža divi ātrākie braucēji savā starpā noteiktu rallija uzvarētāju.
Sebastjans Ožjē šogad uzvar ne tikai rallijos, bet arī Power Stage posmos. Foto: ewrc.cz
Kamēr WRC pārstāvji vēl domā, tikmēr rallija braucēji un komandas īpašnieki izsaka savu viedokli, kas atšķiras. "Iedomājieties, cik daudz emociju būtu rallija finišā," saka "Volkswagen" rallija komandas vadītājs Josts Kapito. "Tas būtu lielisks brīdis, kad pilots, kļūstot par uzvarētāju pēdējā posmā, izlec no mašīnas un līksmo. Taču šāda lieta strādātu tad, ja piloti kļūtu vairāk atpazīstami globālā līmenī. Lai to nodrošinātu, mums jātaisa šovs."
Miko Hirvonens. Foto: ewrc.cz
Pavisam citās domās bija Citroen pilots Miko Hirvonens. "Tas izklausās ļoti stulbi. Kāda jēga braukt trīs dienas, ja beigās viss izšķiras pēdējā ātrumposmā? Arī "Citroen" vienības boss Īvs Meitons ir Hirvonena pusē: "Piekrītu tam, ka kaut kas ir jādara ar rallija pēdējo dienu. Taču ir daudzas citas idejas, kas neliktu mainīt rallija būtību, filozofiju. Varbūt labākā ideja ir atstāt "Power stage" tādu, kāds tas ir šobrīd, un neiekļaut to rallija kopējā ieskaitē? Tad braucēji nebaidītos pazaudēt to pozīciju, ko izcīnījuši aizvadīto trīs dienu laikā. Tad viņi "Power stage" ātrumposmā varētu braukt maksimāli ātri un cīnīties par papildus punktiem, neriskējot ar savu izcīnīto vietu."
To, ko izlems atbildīgās WRC amatpersonas, mēs uzzināsim 24. maijā, kad Ženēvā notiks minētā tikšanās.