Šogad pasaules rallija čempionātā (WRC) aizvadīti trīs posmi, kuros pie divām uzvarām jau ticis VW rallija komandas pilots Sebastjans Ožjē. Pie viena panākuma (arī vienas 2. vietas) tika Citroen pilots Sebastjans Lēbs, kuram šogad atlikuši vēl divi posmi.
Jāsaka, ka pēdējos desmit gados Citroen bija pieraduši pie uzvarām, jo tās tika izcīnītas gandrīz katrā otrā rallijā. 2012. gadā Lēbs viens pats 13 rallijos izcīnīja deviņas uzvaras, taču vismaz šobrīd izskatās, ka šādu pat kursu uzņēmis cits Sebastjans - Ožjē, kurš pārstāv VW.
Miko Hirvonens, Sebastjans Lēbs un Dani Sordo. Foto: Citroen Racing
To arī saprot Citroen, kas pirms diviem gadiem neļāva Ožjē cīnīties ar Lēbu (abi toreiz bija komandas biedri, taču priekšroka tika dota Lēbam), kas noveda pie tā, ka Ožjē pameta Citroen. ''Mēs daudz un bieži runājām par Lēba aiziešanu no rallija, tāpēc mums bija diezgan daudz laika, lai tam sagatavotos. Taču tik un tā sajūtas ir dīvainas,'' mājas lapā almrally.ru citēts Citroen komandas vadītājs Īvs Meitons. ''Tagad vairs nav Lēba stūrmaņa Daniela Elenas joki, kafijas mašīnas, kuru iecienīja Lēbs. Velns parāvis. Jā, mēs tagad no rītiem no viesnīcas izbraucam laicīgi...''
Foto: Citroen Racing
''Pēc desmit gadiem, kurus pavadījām kopā ar Lēbu, mēs viens otru sapratām no pusvārda,'' atceras Lēba sacīkšu inženieris, kurš tagad ir Dani Sordo inženieris. ''Sordo šo mašīnu vēl nav iepazinis, tāpēc viss ir jāsāk no jauna, kas var prasīt ilgu laiku.''
Meitons atzīst, ka Lēbs bez braukšanas bija arī autoritāte saistībā ar mašīnas regulējumiem. ''Stratēģijas un regulējumu jautājumos Lēbs bija autoritāte. Komanda vienmēr ieklausījās, ko viņš saka. Tā vienmēr centās sekot viņa padomam. Tagad Hirvonens un Sordo būs spiesti strādāt bez viņa rekomendācijām.''
Foto: Citroen Racing
''Mēs bijām pieraduši pie uzvarām. Startējot Citroen sastāvā, Lēbs uzvarēja katru otro ralliju. Agrāk, kad zaudējām, mēs zinājām, ka nākamo ralliju noteikti uzvarēsim. Tagad mums jāmācās uzvarēt no jauna. Un mēs cīnīsimies. Katrs mūsu komandā ir motivēts pierādīt, ka mēs varam uzvarēt arī bez Lēba.''
Kopvērtējums pēc trīs posmiem:
Kopā | ||||||||||||||||
1. | S.Ožjē | 18 | 28 |
28 | 74 | |||||||||||
2. | S.Lēbs |
25 | 18 | - | 43 | |||||||||||
3. | M.Hirvonens | 12 | 0 | 18 | 30 | |||||||||||
4. | D.Sordo | 15 | Izs | 12 | 27 | |||||||||||
5. | M.Ostbergs | 8 | 16 | 2 | 26 | |||||||||||
6. | T.Noivils | Izs | 10 | 15 | 25 | |||||||||||
7. | J.M.Latvala | Izs | 14 | 1 |
15 | |||||||||||
8. | M.Prokops | 6 | 6 | 2 |
14 | |||||||||||
9. | B.Bufjērs | 10 | - | - |
10 | |||||||||||
10. | N.Al-Atija | - | - | 10 | 10 | |||||||||||
11. | J.Hanninens | Izs | 8 | - | 8 | |||||||||||
12. | K.Atkinsons | - | - | 8 | 8 | |||||||||||
13. | K.Bloks | - | - | 6 | 6 | |||||||||||
14. | Z.Vīgands | 4 | 0 | - | 4 | |||||||||||
15. | H.Solbergs | - | 4 | - | 4 | |||||||||||
16. | B.Guēra | - | - | 4 | 4 | |||||||||||
17. | J.Novikovs | Izs | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
18. | O.Burī | 2 | - | - | 2 | |||||||||||
19. | M.Koščusko | 1 | 0 | Izs | 1 | |||||||||||
20. | Y.Al-Radži | - | 1 | - | 1 |
Kopvērtējums komandu ieskaitē pēc trīs posmiem:
Kopā | |||||||||||||||
1. | Citroen Total WRT | 37 | 20 | 20 | 87 | ||||||||||
2. | Volkswagen | 18 | 37 | 26 | 81 | ||||||||||
3. | Qatar M-Sport WRT | 10 | 21 | 6 | 37 | ||||||||||
4. | Qatar WRT | 0 | 10 | 25 | 35 | ||||||||||
5. | Citroen WRT | 15 | 0 | 8 | 23 | ||||||||||
6. | Jipocar | 0 | 8 | 6 | 14 | ||||||||||
7. | Lotus WRC | 8 | 4 | 0 | 12 |