profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Iespēja, kas netika izmantota

Mārtiņš Jankovskis 14.02.2013 - 17:51 Iespēja, kas netika izmantota
Ots Tanaks un M-Sport komandas vadītājs Malkolms Vilsons. Foto: McKlein

Tie, kuri seko līdzi pasaules rallija čempionātam (WRC), noteikti pamanījuši, ka šogad WRC čempionātā nestartē viens no talantīgākajiem un šobrīd ātrākajiem igauņu rallija braucējiem Ots Tanaks. 2011.gada janvāra beigās Ots Tanaks, kuru pirms tam ilgus gadus trenēja bijušais WRC rallija braucējs Marko Martins, noslēdza piecu gadu līgumu ar "M-Sport" komandu. Taču šobrīd pēc divu gadu sadarbības Tanaka un M-Sport ceļi ir šķīrušies. Un, kā izrādās, arī Tanaka un Martina sadarbība pagaidām ir apturēta.


Foto: www.pinger.pl

Jāsaka, ka šī Tanakam bija fantastiska iespēja, par kuru sapņo jebkurš rallija braucējs - braukt WRC rūpnīcas komandā. Un, kas pats interesantākais, Tanakam šī iespēja bija pilnīgi par brīvu, kamēr citi maksāja miljonus! Neticami. Taču Tanaks, iespējams, sava rakstura dēļ nespēja izmantot šo vienreizējo iespēju.

Nesen Ota stūrmanis paziņoja, ka šogad nebrauks ar Tanaku, bet pēc šobrīd pieejamās informācijas arī Tanaka un viņa ilggadējā skolotāja Marko Martina ceļi ir šķīrušies. Abas puses gan nenoliedz to, ka, iespējams, viņu sadarbība varētu atsākties.


Ots Tanaks. Foto: McKlein

''Tanakam ir jāvaino tikai un vienīgi sevi par šādas iespējas neizmantošanu,'' portālam saartehaal.ee saka Marko Martins. ''12 mēnešus atpakaļ viņam bija iespēja paveikt lielas lietas, bet viņš to iespēju izniekoja. Mēs parakstījām piecu gadu līgumu ar M-Sport, bet tas ilga tikai divus gadus. 2012. gadā Tanakam bija skaidri mērķi, kuri, ņemot vērā viņa pieredzi un talantu, bija sasniedzami, tomēr tie netika izpildīti.


Martins un Tanaks. Foto: Raul Vinni

''Ots rūpnīcas komandai nemaksāja nevienu eiro un par problēmām, kuras viņš radīja, maksāja citi. Galvenais sadarbības pārtraukšanas iemesls ar M-Sport nebija braukšanas kļūdas, bet gan tas, ka jaunam pilotam ir jāspēj pieņemt/uzņemt informāciju un kritiku, jāspēj to analizēt un ''lietot" sevis paša labā. Ja viņš 2012. gadā visu būtu izdarījis pareizi, viņa programma turpinātos.''

''Sadarbība starp mani un Tanaku vēl nav beigusies, bet kaut kam ir jāmainās. Viņam jāpaskatās spogulī. Arī izredzes nokļūt rūpnīcas komandā vēl nav izgaisušas, bet šobrīd jauni starti būs sarežģīti un prasīs daudz naudas,'' nobeidz Martins.


Foto: ewrc.cz

Arī Tanaks atklāj, ka sadarbība ar Martinu vēl esot iespējama. ''Pagājušajā gadā man katrā posmā bija savs uzdevums. Bija ralliji, kad man bija tikai jāfinišē, bet bija arī tādi posmi, ka man bija dota brīva iespēja. Ļoti slikti, ka tajos rallijos, kuros man vajadzēja tikai finišēt, es to neizdarīju (Tanaks bieži avarēja - aut.). Ļoti respektēju Martinu un esmu pateicīgs viņam par visu, ko viņš man devis, taču šobrīd mēs joprojām mēģinām atrast kopsaucēju un vienoties par turpmāko sadarbību,'' saka Ots Tanaks.

Šobrīd pats sportists cer, ka viņš šogad startēs vismaz piecos WRC posmos. Tāpat igaunis pagaidām neplāno startēt Igaunijas rallija čempionātā. ''Lai nākotnē atkal kļūtu par WRC braucēju, man dažos WRC posmos būs jācīnās par augstām vietām. Jācer uz to labāko. Šobrīd mans mērķis ir atgriezties WRC, tāpēc, lai to izdarītu, ir jāsaprot tas, ka vietējos rallijos pagaidām nebraukšu.''


Foto: ewrc.cz

Ko Tanaks darīs šobrīd? Pagājušajā gadā brīvajā laikā, kad Tanaks nebrauca WRC, viņš pildīja mehāniķa funkcijas Marko Martin Motorsport (MMM) rallija komandā, taču šogad Tanaks izveidojis savu OT Racing komandu. Apskatot Igaunijas rallija pieteikumu, jāsecina, ka Tanaks ar savu jaunizveidoto OT Racing komandu apkalpos uzreiz piecas mašīnas, no kurām dažas pagājušajā gadā vēl apkalpoja MMM. Kā pastāstīja kāds igaunis, tad viņš pieļauj iespēju, ka MMM komanda šogad plāno pievērsties Eiropas un pasaules rallijiem, tāpēc pastāvot liela varbūtība, ka Tanaka OT Racing komanda turpinās darbu (aizstās MMM) Igaunijā un apkalpos vietējos braucējus.


Viens no pirmajiem Mikelsena rallijiem ar WRC automašīnu beidzās ar avāriju. Foto: www.crash.net

Kā portālam pastāstīja Sindroms (rallija līdzjutējs ar lielu stāžu), tad šāds atkāpšanās solis atpakaļ, iespējams, ir pat veselīgs un noderīgs. "Mikelsens sāka uzreiz ar WRC, taču aplauzās, nogāja malā, pabrauca nacionālajā čempionātā, pēc tam tika ''Škoda" rūpnīcas komandā, bet tagad jau ir VW rūpnīcas komandas pilots. Arī Jevgēņijs Novikovs ieleca WRC, apdedzinājās, paņēma pauzi, bet vēlāk atgriezās jau tomēr labāks (Šobrīd brauc WRC). Iespējams, tas Tanakam nāks tikai par labu,'' saka rallija entuziasts Sindroms.
Komentāri
sindroms 15.02.2013 08:36
Vēl paši igauņi saka, ka Tanakam traucē elementārs izglītības trūkums. Tas tiešā veidā sasaucās ar Martina teikto par spēju analizēt notiekošo un balstoties uz to pieņemt lēmumus. Un tas ir jebkurā sporta veidā - cilvēks "bez galvas" augstāk par "lomiku","dragātāju", sauciet kā gribat, netiks.
Crabis 14.02.2013 23:39
Šoreiz Sindromam negribu piekrist. Pirmo reizi jau Tanaks aplauzās Syrusos, kad arī vajadzēja tikai braukt. Bet nebija vēlēšanās uzklausīt padomus, pamācīties saskarsmi (valodu), rezultātā ceļi šķīrās. Šī jau bija otrā reize, līdz ar to nav pārliecības, ka savas kļūdas viņš pārdomā un uzticības kredīts ir izsīcis. Vai tas ir reāli startēt piecos wrc posmos un cerēt uz labu rezultātu, ja tie ir vienīgie starti sezonā, nebraucot nekur citur?
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png