profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ferrari prezentē Red Bull biedu - Vācijā izstrādāto F138

Artūrs Virbulis 02.02.2013 - 15:00 Ferrari prezentē Red Bull biedu - Vācijā izstrādāto F138
Foto: Ferrari

Šorīt „Ferrari" F1 komanda savā Maranello mītnē prezentēja savu jauno 2013. gada sacīkšu automobili - „Ferrari F138". Tāpat kā „Lotus" vienība arī itāļu izvēlējušies evolūcijas ceļu, uzlabojot pagājušā gada formulu, nevis radot kaut ko radikāli jaunu.

Liels uzsvars uzlabojumos likts uz aerodinamiku, kas bija „Ferrari" komandas 2012. gada sezonas vājākais punkts. Pirmkārt jaunais spēkrats radīts „TMG" rūpnīcā Ķelnē, Vācijā, jo Maranello esošais vēja tunelis iepriekšējās formulas izstrādē uzrādīja neprecīzus datus, kas ievērojami atšķīrās no trasē iegūtajiem radītājiem. Tas arī kalpoja par iemeslu tam, kādēļ komanda visu gadu cīnījās ar aerodinamikas problēmām. Tāpat itāļi piesaistījuši vairākus jaunus aerodinamikas speciālistus.

Interesanti, ka pagājušā gada modelis tika saukts par „Ferrari F2012", bet šī gada spēkrats ieguvis „Ferraris F138" vārdu. Izskaidrojums gan jaunajam nosaukumam ir pavisam vienkāršs: „13" apzīmē aktuālo 2013. gada sezonu, savukārt „8" simbolizē pēdējo gadu ar astoņu cilindru dzinējiem. 2014. gadā F1 formulas tiks aprīkots ar mazākiem V6 turbo agregātiem.


Jaunais „Ferraris F138". Foto: Ferrari

Ja „Lotus E21" formulas priekšdaļa apveltīta ar pagājušajā gadā ieviesto pakāpienu priekšdaļā, tad „Ferrari F138" tāpat kā jaunais „McLaren MP4-28" ieguvis pārsegu, ar kuru aizklāts šis vizuāli diskutablais risinājums. Komandas vadītājs Stefano Domenikali atzīst, ka „auto līdz pirmajām sacensībām vēl pamatīgi izmainīsies". Jaunā „Ferrari" dizains, protams, saglabājis tradicionālo sarkano krāsu, šoreiz gan baltajiem akcentiem pievienojot arī melnu līniju spēkrata apakšējā daļā.

Mērķis leģendārajai komandai šogad ir skaidrs - beidzot pārspēt „Red Bull" vienību, kurai pēdējos trijos gados divreiz nācies piekāpties pēdējās sacensībās. Priekšnosacījumi ir labi, jo komandas līderis Fernando Alonso pagājušogad aizvadīja savu līdz šim karjerā labāko sezonu, savukārt viņa palīgs Felipe Masa otrajā sezonas pusē atguva formu un uzrādīja atzīstamus rezultātus. Atgādināsim, ka pēdējos braucēja titulu itāļiem 2007. gadā izcīnīja Kimi Raikonens, savukārt konstruktora kausu „Ferrari" pēdējo reizi rokās turēja 2008. gadā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png