profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Saukāns: Par mums Āfrikā teica tā - redz, kur tosters atbrauca

Mārtiņš Jankovskis 14.01.2013 - 07:16 Saukāns: Par mums Āfrikā teica tā - redz, kur tosters atbrauca
Māris Saukāns/Uldis Dzenis un Antons Grigorovs/Sergejs tuvojas finišam. Foto: flickr.com/photos/driveeo

Pagājušās piektdienas vakarā pa Radio SWH tika pārraidīts raidījums Radio Kurbulis, kurā viesojās Māris Saukāns. Tie, kas varbūt palaida garām, tad Māris kopā ar Uldi Dzeni, braucot ar elektro automašīnu OSCar eO, "Africa Eco Race" rallija sacensībās izcīnīja 12. vietu absolūti, bet starp vieglajām ekipāžām latvieši palika astotie, kas ir ļoti labs rezultāts.

Sarunas laikā Māris pastāstīja ļoti daudz interesantu notikumu, tēzes un interesantus faktus no aizvadītā rallijreida, tāpēc piedāvāsim jums interesantākās un spilgtākās domas, citātus no Saukāna teiktā.


Māris Saukāns/Uldis Dzenis. Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Startējām Dakaras rallija klasikā, kas gāja no Francijas līdz Senegālai. Līdz šim ar elektrisko automašīnu bijām pievarējuši Argentīnas Dakaru, Krievijas Zīda ceļa rallijreidu, bet tagad pievarējām arī trešo nozīmīgāko ralliju - "Africa Eco Race".

''Bez šīs braukšanas sacensību laikā paralēli notiek arī dažādas aktivitātes, ko rīko organizatori, bet apmaksā sponsori. Caur šo ralliju notika daudz un dažādi pasākumi, kas nav saistīti ar autosportu - piemēram, bērnu stomatoloģija u.t.t.''


Antons Grigorovs/Sergejs un Uldis Dzenis/Māris Saukāns. Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Šai Āfrikas sacensībai ir mainījies organizators, bet nav mainījies Dakaras gars. Sen nebiju bijis Marokā, kur tagad ļoti sabūvēti ceļi. Piemēram, Mauritānijā redzēju luksoforu, bet Senegālā vienā vietā bija uzbūvēts pat maksas ceļš.''

''No 56 mašīnām finišējām astotajā vietā, un vēl daudziem braucējiem palīdzējām. Sākumā, kad no kāpām vilkām ārā mašīnas, par mums teica tā: redz, kur tosters atbrauca (smejas), bet mēs viņus pretim dēvējām par mikroviļņu krāsnīm. (smejas).''


Antons Grigorovs/Sergejs. Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Ja daudzi domā, ka tādu elektro mašīnu ir viegli uzbūvēt, tad to varat pajautāt vienai krievu ekipāžai, kura arī uz šo ralliju atbrauca ar elektromašīnu, taču nobrauca tikai 15 kilometrus. Viņiem likās, ka tas ir daudz vienkāršāk, bet tas tā nav. Pie tā jāiegulda liels darbs. Mēs ļoti ceram, ka viņi nemetīs plinti krūmos un turpinās darbu pie iesāktā.''

''Šajā rallijreidā orientēšanās bija ļoti daudz, kas, savukārt, nebija Argentīnā. Gribas, lai šādā rallijā ir abiem ko darīt. Un tā arī bija.''


Māris Saukāns/Uldis Dzenis un Antons Grigorovs/Sergejs tuksnesī. Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Esam pārrunājuši ar Kamaz tehnisko direktoru un vairākkārtējo Dakaras rallija uzvarētāju Vladimiru Čaginu par to, kādai  jābūt Dakarai. Mūsu domas sakrita tajā, ka dienā ir jāveic 500 - 600 kilometri. Ja mazāk, tad puikas braukājat pa mājām. Tai grūtības pakāpei ir jāsaglabājas. Ļoti bieži sportam traucē komercija, bet TV un bizness sāk čakaret to pamatni.''

''Šī Dakara ir izveidota par ļoti lētu naudu, salīdzinot ar Argentīnu. Te tiek popularizēts tas, ka sportam jāpaliek tādam, kāds tas bija. Ar katru gadu šajā Āfrikas rallijā dalībnieku kļūst vairāk, tāpēc domāju, ka pēc šī gada daudzi varētu sākt aizdomāties -, vai nu braukt lielo ekrānu priekšā (Argentīnā) vai arī braukt, lai sevi pārbaudītu.''


Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Iedomājieties, kāds ir skats, kad Porsche iet pa kāpām. Protams, viņu klasē grūtākās kāpas tika izņemtas ārā. Taču pēdējā dienā braucām un pamanījām, ka Porsche ir iesēdies. Stāv tie puikas kalna galā, piebraucam un sakam: ķeksē klāt. Viņš mums atbild, ka gaida smago mašīnu, jo netic, ka mēs varam palīdzēt. Taču beigās viņš pieāķēja, mēs viņu pārvilkām pāri divām kāpām un nolikām vertikāli uz leju. Viņš pie mums nāca, asaras acīs un bija pārlaimīgs.''


Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Tas ir tāds kā nerakstīts likums - palīdzēt citiem. Jā, tie pirmie, kas cīnās par medaļām, tie varbūt īpaši nevienam nepalīdzēs, bet pārējie gan ir atsaucīgāki. Te ir tāda lieta, ka, ja tu esi kādam palīdzējis, tu vakarā vari aiziet pie organizatoriem un pateikt, ka tu tai un tai ekipāžai esi veltījis tik un tik laiku, un tad tev tiks noņemtas tās minūtes nost, taču, kas pats interesantākais, to neviens nav izmantojis. Te ir tas Dakaras rallija gars...''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png