profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Trillera īstā cīņā noskaidrots pirmais ERČ rallija uzvarētājs

Mārtiņš Jankovskis 05.01.2013 - 17:40 Trillera īstā cīņā noskaidrots pirmais ERČ rallija uzvarētājs
Rallija uzvarētājs Jans Kopeckis. Foto: fiaerc.com

Pēc pirmās Austrijas Eiropas rallija čempionāta (ERČ) dienas līderis bija čehs Jans Kopeckis, kuram 20 sekundes zaudēja franču sportists Braiens Bufjērs, bet trešais bija mājinieks Raimunds Baumšlāgers.

Otrajā dienā sportistiem bija jāveic astoņi posmi. Arī otrā diena iesākās ar mainīgiem laikapstākļiem - lija gan lietus, gan vietām trasi klāja ledus un sniegs. Pirmajos trijos posmos katrā no tiem ātrāko laiku uzrādīja trīs dažādi braucēji, taču absolūtajā kopvērtējumā tas neko būtisku nemainīja - joprojām pirmais bija Kopeckis, kuram sekoja Bufjērs (+14,3) un Baumšlāgers (+42,7).


Braiens Bufjērs. Foto: fiaerc.com

''Posma beigās biju pārāk lēns. Cerējām, ka tur būs vairāk ledus, taču tas bija tikai pāris vietās. Negribēju ļoti riskēt. Bufjērs dod virsū kā velns,'' pēc posma teica rallija līderis Kopeckis.

Pēc servisa parka sportistiem bija jāveic nākamie četri posmi. Pirmajā posmā atkal ar riepu izvēli nepaveicās franču vecmeistaram Fransuā Delekūram. ''Mums vairs nav slapjam laikam paredzētās riepas. Braucam ar beigtiem slikiem," tā Delekūrs, kurš kopvērtējumā pēc 14. posma saglabāja piekto vietu.


Foto: ewrc.cz

Nākamajā posmā, kura garums bija 13,5 kilometri, nepaveicās Delekūram un rallija līderim Kopeckim, kuri abi pārsita riteņus un zaudēja daudz laika. Delekūrs kopvērtējumā atkrita uz septīto vietu, bet Kopeckis - uz trešo. ''Nezinu, kur un kādā veidā mēs pārsitām riteni, jo braucām pa trajektorijām," pēc posma teica Kopeckis, kurš, atkrītot uz trešo vietu, līderim Bufjēram tobrīd zaudēja 29 sekundes.


Foto: ewrc.cz

Pēdējie divi posmi bija garākie šajā rallijā - katrs 25 kilometri. 17.ātrumposmā, kurā ļoti stipri lija, ļoti ātrs bija Kopeckis, kurš rallija līderi Bufjēru apsteidza par 14,4 sekundēm. Tas nozīmēja to, ka pirms pēdējā posma Bufjērs otrās vietas ieguvēju Kopecki apsteidz vairs tikai par 10,6 sekundēm. Kopeckis zina, kā atslēgties no visa un braukt kā trakam. Patiešām, pirms izšķirošā posma servisa parkā teica tā brīža rallija līderis Bufjērs.


Foto: ewrc.cz

Pēdējais posms sākās krēslā, un arī laikapstākļi nelutināja - lietus, aukstums un migla. ''Ļoti grūtas brīvdienas. Neatceros tik grūtu ralliju, it sevišķi šo pēdējo posmu, kurā bija daudz peļķes,'' pēc posma teica Pavels Valušeks.

Protams, visi gaidīja Bufjēra un Kopecka dueli. Pirmais finišēja Bufjērs, kurš atzina, ka Kopeckis vienkārši lidojot pa trasi. Bufjērs nedevās prom, bet palika turpat gaidīt Kopecka rezultātu. Ilgi nebija jāgaida, jo nākamais finišēja tieši čehu sportists. Un, paziņojot laiku, čehs varēja gavilēt - ātrākais posmā un finālā Bufjērs apsteigts par nieka tiesu - pussekundi. Un tas viss - 240 kilometros. Fantastika.


Fransuā Delekūrs. Foto: fiaerc.com

Līdz ar to Austrijas posms noslēdzies. Nākamais ERČ posms notiks jau Latvijā, kad sportisti sacentīsies rallijā ''Liepāja-Ventspils''. Jācer, ka tur cīņas būs tikpat sīvas!

Austrijas rallija rezultāti:
1. J.Kopecky  Škoda Fabia S2000 02:35:45.3
2. B.Bouffier Peugeot 207 S2000 
+0.5
3. R.Baumschlager 
Škoda Fabia S2000 +1:18.1
4. V.Pech Mini John Cooper Works S2000 
+2:47.0
5.  
B.Harrach Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:31.8
6. K.Kajetanowicz Subaru Impreza Sti R4
+3:32.9
7. F.Delecour Peugeot 207 S2000  +5:21.2
8. J.Orsak Mitsubishi Lancer Evo IX +6:33.7
9. J.Tarabus Škoda Fabia S2000 +7:56.0
10. P.Valoušek Peugeot 207 S2000  +8:11.8

Kopvērtējums:
      k K
1. J.Kopecky
38            
            38
2. B.Bouffier 31                           31
3. R.Baumschlager
23                           23
4. V.Pech 20                           20
5. B.Harrach 16                           16
6. K.Kajetanowicz 12                           12
7. F.Delecour 9                           9
8. J.Orsak 4                           4
9. J.Tarabus 2                           2
10. P.Valoušek 1                           1

k - Pēc pirmajiem septiņiem posmiem kopā tiek saskaitīti četri labākie rezultāti
K - Kopā
----------
Punkti tiek piešķirti desmit ātrākajiem braucējiem - 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Papildus punktus piešķir katras dienas septiņiem ātrākajiem braucējiem - 7-6-5-4-3-2-1
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png