Piektdien no rīta tika dots starts jaunajai Eiropas rallija čempionāta (ERČ) sezonai, kas sākās Austrijā. Ja pirms neilga laika rallija norises vietā valdīja īsta ziema, tad rallija laikā gaisa temperatūra vietām bija +6 grādi, tāpēc sportistiem pirmajā dienā nācās braukt gan pa dubļiem, gan pa sniegu, gan pa sausu asfaltu, gan arī pa spēcīgu lietu.
Foto: ir7.at
Pirmajā dienā sportistiem bija jāveic desmit ātrumposmi. Ātrāko laiku pirmajā posmā uzrādīja rallija galvenais favorīts Jans Kopeckis, kamēr viņa konkurenti sūdzējās par nepareizo riepu izvēli. Tas arī pierādījās otrajā posmā, kad austrietis Raimunds Baumšlāgers, kurš pirmajā posmā bija tikai devītais, uzrādīja jau ātrāko laiku. ''Galīgi traki. Pirmais posms bija briesmīgs, bet šajā posmā riepas strādāja lieliski," tā pēc posma teica Baumšlāgers.
Foto: ir7.at
Pēc trīs posmiem līderis bija Jans Kopeckis, kuram 2,3 sekundes zaudēja Baumšlāgers, bet 2,7 sekundes atpalika Vaclavs Pehs. Diemžēl pirmajos posmos neiztika bez avārijām, jo laikapstākļi tiešām bija ārkārtīgi sarežģīti.
Foto: Benjamin Butschell
Pēc servisa parka pilotiem bija jāveic jau no rīta veiktie ātrumposmi. Ātrākais ceturtajā posmā bija Braiens Bufjērs, kamēr franču sportists Fransuā Delekūrs posma sākumā nolauza ātrumu pārslēdzēju. Taču, ņemot vērā, ka Delekūrs ir ļoti pieredzējis sportists (gandrīz 100 starti WRC), viņš ātri vien atrada risinājumu, kas arī stūrmanim ļāva (ja viņš gribētu) pārslēgt ātrumus.
Foto: Twitter
Arī pēc atkārtotajiem posmiem Kopeckis saglabāja vadību. Taču turpat aiz viņa atradās Baumšlāgers (+4,1) un Pehs (+5,8). Jāatzīmē, ka gandrīz nevienā posmā nebija konstanti laikapstākļi, jo daudzi sportisti sūdzējās par to, ka viena ātrumposma laika līst gan lietus, gan ir sniegs, gan arī dubļi, kas braukšanu padarīja ļoti bīstamu. Tāpat vienā ātrumposma bija tāda migla, ka redzamība bija tikai 50 metri.
Foto: Twitter
Pēc nākamajiem diviem posmiem uz otro vietu pakāpās Bufjērs, kurš Kopeckim zaudēja 9,4 sekundes, bet trešās vietas ieguvēju Baumšlāgeru franču braucējs apsteidza par 3,1 sekundēm. ''Trūkst vārdu. Visur bija ārkārtīgi slideni. Vienkārši briesmīgi," pēc posma teica Bufjērs.
Fransuā Delekūrs. Foto: ir7.at
Pēc pēdējiem diviem posmiem, kas jau tika aizvadīti daļējā tumsā, Kopeckis palielināja pārsvaru pār Bufjēru. Līdz ar to pēc pirmās dienas Kopeckis Bufjēru apsteidz par 20,2 sekundēm, bet Baumšlāgers zaudē gandrīz 40 sekundes. ''Nekādu problēmu. Šoreiz lija stiprs lietus, bet nebija miglas. Jā, tas ir Jänner Rallye, bet šogad tas ir īpaši traks,'' saka mājinieks Baumšlāgers.
Diemžēl pirmajā dienā daudzi sportisti arī piedzīvoja avārijas. Viens no tiem bija ungārs Frigyes Turán, kurš ir apstiprinājis dalību arī Liepāja-Ventspils rallijā.
Foto: autosport.cz
Rallija pēdējā dienā sportistiem būs jāveic astoņi posmi, kas sastādīs 109 kilometrus. Nelielus video no pirmās dienas var redzēt ŠEIT.
Rallija rezultāti pēc pirmās dienas:
1. | J.Kopecky | Škoda Fabia S2000 | 01:30:36.5 | |
2. | B.Bouffier | Peugeot 207 S2000 |
+20.2 | |
3. | R.Baumschlager |
Škoda Fabia S2000 | +38.9 | |
4. | V.Pech | Mini John Cooper Works S2000 |
+2:24.7 | |
5. | F.Delecour | Peugeot 207 S2000 | +2:49.3 | |
6. | K.Kajetanowicz | Subaru Impreza Sti R4 |
+2:53.3 | |
7. | B.Harrach | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
+3:20.6 | |
8. | J.Orsak | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:50.3 | |
9. | J.Tarabus | Škoda Fabia S2000 | +4:03.5 | |
10. | J.Černy | Škoda Fabia S2000 | +4:24.6 |
BMW rallija laikā nedaudz padriftē