Foto: acurazine.com
Jaunā pasaules rallija čempionāta (WRC) sezona vairs nav aiz kalniem, taču, kamēr vēl kāds laiciņš ir jāpaciešas, portāls wrc.com publicējis, viņuprāt, desmit iemeslus, kāpēc jaunā 2013. gada sezona būs interesanta un aizraujoša.
1. Tiks kronēts jauns pasaules čempions
Ņemot vērā, ka deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Lēbs šogad nolēmis startēt tikai dažos posmos, pirmo reizi kopš 2003. gada tiks kronēts jauns čempions. Favorītu uz čempiontitulu daudz, tāpēc būs interesanti.
2. Ostberga lielā iespēja
Pēc lieliskām 2011. un 2012. gada sezonām, kad Mads Ostbergs brauca savas privātās komandas sastāvā, beidzot norvēģis ticis pie līguma rūpnīcas komandā un 2013. gadā pārstāvēs Kataras M-Sport komandu, kuras sastāvā viņš startēs visos 13 posmos.
Mads Ostbergs. Foto: Massimo Bettiol/Getty Images South America
3. Cerība uz Hanninenu
Šobrīd zināms, ka šis ātrais un spēcīgais somu pilots startēs tikai divos WRC posmos (Montekarlo un Zviedrijā), taču, ja sportists sevi pierādīs no labākās puses, iespējams, viņš WRC uzturēsies ilgāk, kas noteikti kopējai konkurencei nāktu tikai par labu.
4. Nākotne ir šeit
Jaunais un talantīgais somu pilots Esapekka Lappi, kurš šosezon, debitējot pie S2000 automašīnas stūres, uzvarēja visos septiņos pašmāju rallijos (unikāls sasniegums), startēs WRC2 čempionātā Skoda Motorsport komandai.
5. Sveiks, Volkwagen
Debiju 2013. gadā WRC piedzīvos VW rallija komanda, kas uz starta izies uzreiz ar trīs (Sebastjans Ožjē, Jari Mati Latvala un Andreas Mikelsens) jauniem, talantīgiem un spēcīgiem braucējiem, kuri visi brauks ar VW Polo Rs WRC automašīnām.
Jari Mati Latvala šogad pārstāves VW. Foto: mad4wheels.com
6. M-Sport liek uz jaunajiem
Bez Ostberga M-Sport komandā brauks vēl divi piloti, kuri ir tikpat jauni un ambiciozi - beļģis Tjerī Noivils un krievs Jevgēņijs Novikovs. Abi ir pierādījuši, ka var cīnīties par pjedestālu (Novikovs karjeras laikā divas reizes jau kāpis uz goda pjedestāla). Bez šiem braucējiem šajā komandā vēl brauks Nasers Al-Atija.
7. Austrālija atgriežas
Ja pēdējā laikā WRC kalendārā tika iekļauts Jaunzēlandes rallijs, tad pēc viena gada pārtraukuma WRC kalendārā atgriezīsies Austrālija. Šī posma organizatori sola ļoti aizraujošas izmaiņas, kas tā jau šo burvīgo ralliju padarīs vēl krāšņāku.
8. Atjaunoti impulsi Citroen
Nākamgad Citroen vairs nevarēs paļauties uz Lēba pilna laika pakalpojumiem, bet tajos posmos, kuros viņš startēs, Miko Hirvonenam un Dani Sordo viņu būs grūti pārspēt. Tāpat komandā brauks Halids Al-Kasimi.
Sebastjans Lēbs. Foto: Massimo Bettiol/Getty Images Europe
9. Jaunas ieskaišu klases
2013. gada sezonā WRC čempionātā būs lielas izmaiņas. Šī brīža S2000 čempionāts (nākamais aiz WRC) pārtaps par WRC-2 čempionātu, kurā tagad varēs startēt ar R5, R4 un S2000 automašīnām. Zem šī WRC-2 čempionāta būs atsevišķa kausa izcīņa N grupas automašīnām. Tikmēr Production Car World Rally Championship jeb PWRC klase, kurā līdz šim sportisti startēja ar N grupas automašīnām, nākamgad tiks pārsaukta uz WRC-3 čempionātu, kurā varēs startēt R3, R2 un R1 klases braucēji. Tāpat pie jauna nosaukuma tikusi WRC Akadēmija, kas tagad sauksies Junior WRC.
10. Evans pāri visiem
Pēc dominēšanas WRC Akadēmijā 2012. gadā, Elfinam Evansam bija lieliska iespēja izmēģināt pilnpiedziņas Fiesta automašīnu. Šādu iespēju sportists saņēma balvā no M-Sport, tāpēc nākamajā gadā šis sportists noteikti liks par sevi runāt.