Foto: Superstars Series
Pirms pāris dienām izskanēja ziņas, ka uz pēdējo brīvo vietu Audi DTM komandā pretendē „Superstars Series" čempions Johans Kristofersons. Tomēr gan zviedrs, gan Audi šādu iespējamību noliedz. Interesantākais šajā stāstā gan ir „Superstars Series" seriāls, kas pēdējo gadu laikā no Itālijas čempionāta kļuvis par internacionālu pasākumu un piesaistījis vairākus izbijušus F1 pilotus.
Tā, piemēram, 2012. gadā atsevišķos posmos uz starta redzējām tādus braucējus kā Mika Salo, Džoniju Herbertu, Kristiānu Fitipaldi, Kristiānu Klīnu un Džiankarlo Fizikellu. Pilnu sezonu aizvadīja deviņdesmitajos gados F1 startējušais Džiani Morbidelli un vēl pagājušajā gadā F1 redzētais Vitantonio Liuci. Vislabāk no viņiem veicās tieši Liuci, kurš internacionālajā ieskaitē ierindojās otrajā aiz Kristofersona, kuram šī itāļu seriālā bija debijas sezona.
Vitantonio Liuci atzinis, ka „superstars seriāls uz mani atstāja ļoti labu iespaidu, par kuru jāpateicas seriāla organizatoriem, kas izveidojuši augstas klases čempionātu ar labākajiem pasaules braucējiem". Arī F1 zvaigzne Fizikella bija sajūsmā par savu debiju Valelungas posmā, kurā viņš uzrādīja atzīstamu sniegumu, cīnoties ar savu bijuši F1 komandas biedru Liuci.
Džankarlo Fizikella pie Maserati stūres. Foto: Superstars Series
Tagad par pašu seriālu - sacensībās piedalās salona automobiļi, kas gan tehniski, gan vizuāli ir pietuvināti standarta automobiļiem. Pēc reglamenta automašīnas drīkst būt aprīkotas ar 6-12 cilindru benzīna dzinējiem, tomēr visi seriālam homoloģētie jeb atļautie automobiļi apveltīti ar V8 agregātiem. Kompresori un turbīnas atļautas vien gadījumā, ja šie elementi uzstādīti arī automobiļa ielas versijai.
Strikti noteikumi arī attiecībā uz pārnesumkārbām - atļautas vien manuālās pārnesumkārbas, pusautomātiskās un automātiskās pārnesumkārbas ir aizliegtas. Par pamatu sacīkšu automobiļiem tiek ņemti spēkrati ar divām vai četrām durvīm, kas no rūpnīcas apveltīti ar vismaz četrām sēdvietām.
Šobrīd „Superstars Series" pielaisti sekojoši automobiļi: Audi RS4 (B7), Audi RS5 (B8), BMW 550i (E60), BMW M3 (E90 un E92), Chevrolet Lumina CR8, Chrysler 300C SRT8, Jaguar XFR, Lexus IS-F, Maserati Quattroporte, Mercedes C63 AMG un C63 AMG Coupe, kā arī Porsche Panamera S. Piekritīsiet, ka ļoti iespaidīga un kolorīta kompānija, kas kopā veido neatkārtojamu V8 dzinēju dziesmu.
Itāļu seriāls, protams, nevar iztikt bez itāļu daiļavām. Foto: Superstars Series
Viena seriāla ietvaros risinās divi čempionāta tituli - itāļu „Campionato Italiano Superstars" un internacionālais „International Superstars Series". Itāļu ieskaitē iet pieci Itālijā notiekošie posmi, bet internacionālajā tiek ņemti vērā visi astoņi posmi, t.i. pieci Itālijā un trīs ārvalstīs notiekošie. Bieži vien abas ieskaites spēj uzvarēt viens un tas pats pilots kā, piemēram, šī gada uzvarētājs Johans Kristofersons, kurš startē ar Audi RS5.
Sacīkstēs piedalās 13 komandas, kopā uz starta iziet 26 braucēji, no kuriem vairums, protams, ir itāļi. Tomēr izbijušo F1 pilotu daudzums šajā seriālā liek saausīties pat vācu DTM seriālam, kurš 2013. gadā, iespējams, paliks bez neviena skaļā F1 uzvārda. Un līdz ar nākamo gadu „Superstars Series" kļūs par vēl internacionālāku pasākumu, jo no astoņiem posmiem vien trīs norisināsies Itālijā, bet pārējie pieci citās Eiropas valstīs.
2013. gada Superstars Series kalendārs:
1. 7. aprīlis, Monza, Itālija
2. 19. maijs, Brno, Čehija
3. 9. jūnijs, Slovakiaring, Slovākija
4. 23. jūnijs, Zolder, Beļģija
5. 21. jūlijs, Portimao, Portugāle
6. 1. septembris, Donigton, Lielbritānija
7. 29. septembris, Imola, Itālija
8. 13. oktobris, n/d, Itālija