Foto: No sportista privātā arhīva
Daudziem lietuvieša Benedikta Vanaga vārds asociējas ar ralliju, taču izrādās, ka sportists bez rallija šosezon startējis vēl daudzās disciplīnās - Zviedrijas WRC posmā, vairākos maratonrallijos, šosejas sacensībās, 1000 kilometru sacensības u.c.
Taču jau pēc nepilna mēneša lietuvietis ar Andra Dambja būvēto OSCar automašīnu startēs savā pirmajā Dakaras rallijā. Lai uzzinātu par pilota nākotnes plāniem un jauno izaicinājumu, portāls Go4speed sazinājās ar Vanagu, kurš arī pastāstīja visnotaļ interesantus jaunumus.
Benediktas Vanagas. Foto: No sportista privātā arhīva
''Ja man kāds pirms pieciem gadiem prasītu, vai man interesē Dakaras rallijs, atbildētu, ka man tas nav interesanti un tas nav priekš manis, taču laiks iet uz priekšu un viss mainās,'' sarunā ar portālu iesāk Benediktas Vanagas. ''Pirms trīs gadiem paralēli rallijam braucu arī vairākos maratonrallijos. Šajos rallijos braucu ar dažāda modeļa OSCar automašīnām. Šie maratonralliji bija daudz, un tajos mums gāja visādi. Piemēram, Abu Dabi maratonrallijā vienu brīdi bijām otrajā vietā, taču otrajā dienā kāpās neveiksmīgi uzlecām un stūrmanis salauza atslēgas kaulu.''
OSCar pārmaiņu procesā. Foto: No sportista privātā arhīva
''Vēlāk nolēmām, ka ir jānobrauc Dakaras rallijs, tāpēc pēdējā pusgada laikā bija jāveic daudz sagatavošanās darbu. Tagad mūsu rīcībā principā ir pilnīgi jauna mašīna. Ar šo OSCar mēs braucām 2010. gadā Zīda Ceļa rallijā, taču tagad tas ir pilnībā pārbūvēts - automašīnai ir 6,2 litru dzinējs, jaunas bremzes, jauna elektronika u.t.t. Uzskatām, ka šis variants ar šo mašīnu Dakaras rallijam bija optimālākais variants. Personīgi es gribētu, lai šī mašīna labāk stūrētos un tai būtu nedaudz lielāks ātrums. Šobrīd nevaram atrast tādu vidusceļu, kur varētu pateikt, ka man viss patīk. Jā, nevar šo mašīnu salīdzināt ar rallija mašīnu, jo šis ir pavisam cits auto ar citu mērķi. Varu teikt, ka latvieši ir uztaisījuši cietu riekstu.''
Foto: No sportista privātā arhīva
''Lai arī tas mums būs pirmais Dakaras rallijs, brauksim cīnīties un mēģināsim nobraukt, cik vien labi tas ir iespējams. Saprotam, ka tikt līdz finišam nebūs viegli, jo jābrauc ir gandrīz divas nedēļas no vietas, kas ir ļoti grūti. Šeit ļoti daudz būs jāstrādā ar galvu. Ņemot vērā, ka daudzās sacensībās sanāca sacensties ar daudziem spēcīgiem puišiem, tad domāju, ka, ja nebūs nekādu tehnisku problēmu vai citu pārsteigumu, tad mēs varam iebraukt Top 20, kas arī būtu Baltijas labākais rezultāts Dakaras rallijā. Protams, galvenais gribas sasniegt Dakaras rallija finišu.
Foto: No sportista privātā arhīva
''Dambis mums ļoti palīdzēja, tāpēc šajā ziņā viņam liels paldies. Protams, mums katram dažās lietās bija savs viedoklis, taču kopumā viens otru atbalstījām un neliedzām padomu. Bija ļoti patīkami strādāt ar Andri, jo viņš tiešām ļoti palīdzēja mums. Varēja just, ka arī viņam tas ir interesanti. Tāpēc - vēlreiz liels paldies viņam.''
''Kopumā mūsu programma Dakaras rallijā ir pieci gadi. Ar katru gadu gribam augt, iegūt jaunu informāciju un ar katru reizi sasniegt labāku rezultātu. Pagaidām grūti teikt, vai visus piecus gadus brauksim ar OSCar, lai arī jāsaka, ka mums ir abi OSCar modeļi un mums ir ļoti daudz rezerves daļu, ar ko pietiktu, lai varētu braukt ilgi. Ja mainīsim mašīnu, tas noteikti atsauksies un papildus budžetu, kas būs ļoti liels. Varu tev pateikt, ka braukt rallijā N grupā, salīdzinot ar braukšanu Dakaras rallijā, ir ļoti lēti. Tagad man liekas, ka izmaksas rallijā ir ļoti mazas (smejas).''
Foto: No sportista privātā arhīva
Paralēli startiem maratonrallijā Vanagas turpinās braukt arī rallijā. ''Jā, nākamgad turpināsim braukt rallijā, taču jau ar citu mašīnu. Negribu pagaidām teikt, ar kādu, bet tas būs pavisam kaut kas jauns.'' Sarunas turpinājumā sportistam pasakot, ka ir sajūta, ka tādas mašīnas Baltijā varētu būt retums, Vanagas atbildēja. ''Man arī ir tādas sajūtas. Tas būs kaut kas priekš dvēseles (veselīgi smiekli).''
Benediktas Vanagas 2011. gada rallijā Latvija. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
''Mēs vēl paralēli organizējam Halls Winter Rally, tāpēc pēc Dakaras rallija man būs atlikušas tikai četras dienas līdz minētajam rallijam. Tas nozīmē to, ka mūsu komandai un nelielajam kolektīvam būs daudz jāstrādā, kamēr būšu prom. Ziemā noteikti daudz nebraukšu, bet vasarā tad jau redzēs. Jebkurā gadījumā sezona būs piesātināta, bet noteikti interesanta,'' nobeidz lietuvietis.