Foto: jmlatvala.com
Rallijs nesastāv tikai no braukšanas, bet arī no tehnikas un tās sagatavošanas. Lai varētu cīnīties par visaugstākajām vietām, nepieciešama gan meistarība, gan arī augsta līmeņa tehnika.
Pirms divām nedēļām tika aizvadīts asfalta WRC posms Francijā, bet jau šajā nedēļas nogalē pasaules ātrākie braucēji savu meistarību apliecinās Sardīnijas grantī. Lai arī starp abiem posmiem starpā ir apmēram pusotra nedēļa, kā izrādās, ar to ir gaužām par maz, lai WRC mašīnu no asfalta posma sagatavotu grants rallijam.
Foto: jmlatvala.com
Kā stāsta M-Sport inženieris Naidžels Hūgevīns, tad parasto desmit dienu vietā šoreiz mašīnas bija jāsagatavo nepilnās četrās dienās. ''Darbs sākās uzreiz pēc Francijas rallija. Vispirms inženieri un galvenais tehniķis pārbaudīja mašīnu, lai uzzinātu, kas kurai mašīnai pietrūkst, vai ir kādi bojājumi, vai nepieciešamas kaut kādas izmaiņas vizuālajā noformējumā u.t.t."
''Kad mašīnas atgriežas M-Sport bāzē (Anglijā), tās tiek iztīrītas un izjauktas tik tālu, cik katrai mašīnai tas nepieciešams. Visas detaļas, kas tiek izņemtas no mašīnas (transmisija, piekare, hidraulika u.t.t.), tiek nogādātas uz attiecīgo departamentu, lai veiktu rebildu (tehnisko apkopi), kamēr tehniķi sagatavo mašīnas šasiju."
''Šī nedēļa mums prasīja papildus darbus, jo mašīna bija jāsagatavo no asfalta regulējumiem uz grants. Tas nozīmēja to, ka daudz detaļu bija jānomaina - transmisija, amortizatori, piekare. Arī šie visi komponenti dažādos departamentos ātri bija jāpārveido uz grants specifikāciju."
Foto: jmlatvala.com
''Kad visas detaļas ir saņemtas, tās ātri tiek uzstādītas automašīnā un tad pie darba ķeras inženieri, kuri katrai mašīnai, atkarīgi no braucēja un viņa vēlmes, uzstāda attiecīgos regulējumus."
''Parasti šāds process aizņem no astoņām līdz desmit dienām, tāpēc šoreiz puiši strādāja caurām diennaktīm, lai visu paspētu izdarīt laikā. Mūsu tehniķi ir vieni no labākajiem visā pasaulē, kas arī atspoguļojas tajā, ka viņu smagais darbs ļāva mašīnas sagatavot četrās dienās."