Francijas WRC rallijs noslēdzies ar nu jau deviņkārtējā pasaules rallija čempiona Sebastjana Lēba uzvaru. Šī jau ir otrā reize sportista karjerā, kad viņš savās mājās pēc izcīnītas uzvaras kļūst arī par čempionu. ''Protams, labāku rezultātu nevar iedomāties,'' preses konferenci iesāk Sebastjans Lēbs. ''Joprojām man ir labas atmiņas par to, kā pirms diviem gadiem šeit izcīnīju uzvaru un kļuvu par čempionu. Tās ir manas labākās atmiņas no manas karjeras. Arī šogad sapņojām par to, ka varētu izcīnīt čempiontitulu savās mājās, taču domāt ir viens, bet izdarīt - kas cits. Pirms rallija daudzi teica, ka mēs uzvarēsim, taču tas nav tik viegli.''
Jautāts par atbalstītājiem, Lēbs turpina. "Jā, fanu šeit bija ļoti, ļoti daudz. Pat pārbraucienos ceļi bija pilni, kur visi fani mūs sveicināja un atbalstīja. Zinājām, ka būs atbalstītāji, bet, ka to būs tik daudz, nedomājām.''
Sebastjans Lēbs. Foto: rally-mania.cz
Lēbs vēlreiz preses konferencē atzina, ka šis bija viņa pēdējais pilnais gads WRC rallija čempionātā, jo nu sportists gatavs jauniem izaicinājumiem. "Jā, šis ir pēdējais mans čempiontituls rallijā, taču par nākotni negribu pagaidām domāt. Gribu izbaudīt šo brīdi un šo čempiontitulu. Tas nebija viegls lēmums apstāties, taču kādu dienu agri vai vēlu tas būtu jādara. Nākamgad dažos rallijos jūs mani redzēsiet, taču gribu atrast sev jaunu izaicinājumu, tāpēc ar Citroen nolēmu, ka nākamgad startēšu dažās WTCC sacensībās. Vai nākamgad neplānoju izcīnīt desmito čempiontitulu? Jūs domājat, ka, veicot piecus rallijus, var izcīnīt čempiontitulu? Es gan tā nedomāju (smejas).''
Jari Mati Latvala. Foto: rally-mania.cz
Otrais palika Jari Mati Latvala no Ford vienības, kurš ar katru asfalta ralliju kļūst aizvien ātrāks. Ja ne kļūda otrajā dienā, iespējams, Latvala vēl varētu pacīnīties par uzvaru. "Vācijā Lēbam uz asfalta zaudējām divas minūtes, bet Francijā - tikai 15 sekundes, tāpēc uzskatu, ka esam spēruši soli uz priekšu," iesāk Jari Mati Latvala. ''Man patīk braukt pa asfaltu, ja tas ir tīrs, bet, kad ceļš paliek dubļains, tad sāku zaudēt.''
Tāpat Latvala atzina, ka desmitajā posmā, kas bija garākais šajā rallijā (43,45 kilometri) viņš piedzīvoja nelielu avāriju, kur arī tika zaudētas vērtīgas sekundes un pārliecība. ''Biju pārliecināts, ka tajā vietā būs sauss, taču tur bija slidens, kas manā stenogrammā nebija atzīmēts. Iebraucu par ātru, nobloķēju bremzes un ieskrēju valnī. Pēc tam spēju turpināt braukt, taču priekšējā ritenī bija pārāk daudz dubļu, kas ietekmēja bremzēšanu. Arī pārliecība tobrīd zuda. Jāsaka, ka Lēbs ir stabilāks, un šī iemesla dēļ viņš arī izcīna vairāk uzvaru nekā es.''
Miko Hirvonens. Foto: rally-mania.cz
Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa Lēba komandas biedrs Miko Hirvonens, kurš palīdzēja Citroen tikt pie kārtējā čempiontitula. "Viss gads mums līdz šim aizritējis stabili un labi, tāpēc esmu priecīgs, ka varu palīdzēt komandai. Salīdzinot ar Vācijas asfalta ralliju, esam spēruši soli uz priekšu, par ko esmu ļoti priecīgs. Tas man nākotnē ļaus kļūt tikai spēcīgākam. Pagaidām esmu apmierināts ar to, kā aizrit sezona," īsi un kodolīgi pēc rallija teica Miko Hirvonens.
Nākamais WRC posms no 18. - 21. oktobrim notiks Sardīnijā.
Francijas rallija rezultāti:
1. | S.Lēbs | Citroen DS3 WRC | 3:32:53.1 | |
2. | J.M.Latvala | Ford Fiesta RS WRC |
+15.3 | |
3. | M.Hirvonens | Citroen DS3 WRC | +44.0 | |
4. | T.Noivils | Citroen DS3 WRC | +1:07.2 | |
5. | M.Ostbergs | Ford Fiesta RS WRC | +1:16.3 | |
6. | O.Tanaks | Ford Fiesta RS WRC | +2:27.8 | |
7. | J.Novikovs | Ford Fiesta RS WRC |
+5:51.5 | |
8. | K.Atkinsons | Mini Cooper WRC | +6:42.3 | |
9. | M.Prokops | Ford Fiesta RS WRC | +8:46.7 | |
10. | S.Ožjē | Škoda Fabia S2000 | +9:03.5 |
Kopvērtējums:
1. | S.Lēbs | 244 |
|
2. | M.Hirvonens |
173 | |
3. | J.M.Latvala |
131 | |
4. | M.Ostbergs | 125 | |
5. | P.Solbergs | 119 | |
6. | J.Novikovs | 69 | |
7. | T.Noivils | 52 | |
8. | M.Prokops | 42 |