profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: Daudzi bija pārsteigti par manu sniegumu

Go4speed 04.10.2012 - 17:41 Šlēgelmilhs: Daudzi bija pārsteigti par manu sniegumu
Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Jānis Saļms, Go4speed

29. un 30. septembrī Moncas trasē Itālijā latviešu braucējs Haralds Šlēgelmilhs aizvadīja savas debijas sacīkstes Formula 2. Pirmajā braucienā mūsu sportists uzrādīja piekto ātrāko laiku, bet otrajā reizē Haralds palika devītais. Lai uzzinātu nedaudz vairāk par piedzīvojumiem Itālijā un sportista nākotnes plāniem, portāls Go4speed aprunājās ar Haraldu.

Esi debitējis Formula 2 čempionātā. Kādas sajūtas?
Baigi foršas. Prieks, ka pēc tik ilga laika atkal varēju braukt. No sportiskā viedokļa šos rezultātus neuzskatu par labiem, jo zinu, ka potenciāls otrajā braucienā bija lielāks. Ja skatās uz visu pasākumu kopā, tad viss jau ir labi. Var jau sevi mierināt, bet līdz galam apmierināts neesmu. Kāda atzīme? No desmit ballēm septiņas sev varētu likt.

Pirmais brauciens un uzreiz piektā vieta...
Pirmajā braucienā sanāca braukt pa pilnīgi slapju trasi, ko pirms tam nevienā treniņā neizdevās izmēģināt. Tas bija baigais izaicinājums. Jau iesildīšanas aplī braucu un sapratu, ka būs smagi - pirmais ātrums spolē, otrais - spolē, trešais - atkal spolē. Stūre arī neklausīja, taču, neskatoties uz to, beigās izdevās sasniegt labu rezultātu.


Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Jānis Saļms, Go4speed

Otrajā kvalifikācijā Tu uzrādīji piekto ātrāko laiku.
Jā, bet jāsaka, ka biju vienīgais pilots, kurš respektēja dzelteno karogu, tādējādi konkurentiem uzdāvināju apmēram 0,9 sekundes, kas būtu pilnīgi pietiekami, lai uzrādītu ātrāko laiku kvalifikācijā. Taču arī piektā vieta bija laba, lai arī maza cemmīte jau bija...

Kas notika otrajā braucienā, ka finišā ''tikai" devītais?
Otrās sacīkstes bija ļoti smagas. Iepriekš maksimums biju braucis kādus sešus apļus ar sliku riepām, taču šoreiz ar šādām riepām bija jānobrauc 21 aplis, kā arī klāt vēl 70 kilogrami degvielas, balanss pilnīgi cits, bremzēšanas punkti izmainās. Tas viss mani izsita no sliedēm, tāpēc otrajā braucienā uzrādīju rezultātu, kādu pats nebiju gaidījis. Jāsaka, ka, izanalizējot datus, trasē biju ātrākais braucējs, izņemot pēdējo sektoru, kas arī nedaudz iespaidoja mani psiholoģiski.

Vai pēc šīm sacensībām var teikt, ka esi atkodis šo formulu?
Nē. Par visiem 100% to vēl neesmu atkodis. Vēl īsti nezinu kur, kā un kuros apstākļos ir jābrauc ar šo formulu. Gan mehāniķi, gan inženieri, gan citu komandu braucēji sākotnēji uzskatīja, ka es pirmajā reizē nemaz netikšu pirmajā desmitniekā, tāpēc pēc šīm divām sacīkstēm viņi bija tādā kā nelielā šokā.


Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Jānis Saļms, Go4speed

Arī komanda gan jau, ka bija pārsteigta par tavu sniegumu trasē?
Jā, daudzi bija pārsteigti. Arī mans inženieris, kurš ir strādājis ar daudziem pilotiem vairākos pasaules seriālos, bija ļoti pārsteigts, ka tā var uzreiz iekāpt un būt ātrs. It sevišķi pēc tik lielas pauzes.

Jā, pauze pēc tava pēdējā starta ar formulu bija liela...
Zini kā, viena lieta ir, ka tu ilgi neesi braucis un neesi formā, bet otra lieta - kad tev ļoti daudzas lietas ir jaunas un specifiskas, kuras ļoti īsā laikā ir jāapgūst. Sanāca pāris dienās bija jāapgūst divu gadu viela (smejas).

Laikam ar katru nobraukto apli Tu mācījies, mācījies un vēlreiz mācījies?
Jā, mācīties bija ļoti daudz ko. Ja citi braucēji jau pēcpusdienā devās uz viesnīcu, tad es līdz deviņiem vakarā analizēju katru apli, skatījos onboardus, pētīju telemetrijas datus u.t.t., lai pēc iespējas vairāk iegūtu sev nepieciešamo informāciju. Bet nu beigās īsā laikā sanāca visu apgūt un likt to lietā.

Bija tādas lietas, kur tu sākumā kļūdījies, bet vēlāk jau šīs kļūdas izlaboji?
Jā, tās kļūdas, kas man bija sākumā, sanāca izlabot un kompensēt ar uzviju. Ja pirms tam treniņos pirmajā līkumā uz bremzēšanu zaudēju ļoti daudz laika, tad kvalifikācijā un sacīkstēs jau cīnījos par labākajiem pirmajiem un otrajiem sektoriem. Šādas nianses bija daudz, ko arī ļoti pozitīvi novērtēja mans inženieris.


Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Jānis Saļms, Go4speed

Šīs šogad tad bija tavas pēdējās sacīkstes?
Vēl nezinu, vai šīs bija manas pēdējās sacīkstes šajā sezonā. Ir sarunas un, ja viss baigi labi sanāks, tad šogad braukšu vēl. Kas, ko, kā, pagaidām nevaru stāstīt, taču darbs pie citām opcijām notiek.

Vai šādās sacensībās izdevās aprunāties ar citiem ietekmīgiem cilvēkiem, nodibināt kādus kontaktus?
Ļoti daudzi nāca un aprunājās ar mani. Paralēli F2 notika arī GT Open sacensības, kurās brauc Porsche, Ferrari u.c. Jāsaka, ka tiešām šī posma laikā man bija daudz interesantu sarunu. Ir jau ļoti svarīgi būt šajā apritē. Latvijā, kur šāds sporta veids neeksistē, pie šādiem kontaktiem nevar tikt, jo e-pasti vai sarunas pa telefonu nav tas pats, kas atrasties un būt uz vietas. Ir svarīgi nobraukt šādu vienu posmu un pierādīt, ka pulveris vēl ir. Vajag tikai iespēju un tad jau varēs sevi pierādīt.

Cik sapratu, tad, ja visas zvaigznes nostāsies savā vietā, tad nākamgad mēs tevi redzēsim braucot jau pilnu F2 čempionātu?
Jā, šī ir iespējamība, ka nākamgad braucu šajā čempionātā jau pilnu sezonu. Laiks vēl ir, taču tagad šī puzle, kas sastāv no daudziem maziem gabaliņiem, veiksmīgi jāsaliek kopā, un tad jau būs labi. Ļoti jau gribās braukt un pierādīt, ka es vēl varu un māku braukt!

Lai tev veicas un, lai nākamgad mēs tevi redzētu braucam šajā čempionātā!
Paldies. Darīšu visu, lai to īstenotu.

„Ņemot vērā ievērojamo pārtraukumu, kura laikā Haralds Šlēgelmilhs nepiedalījās sacensībās, ir prieks, ka Baltijas komunikāciju centra un pārējo sniegtais atbalsts palīdzēja mūsu braucējam atgriezties trasē un sasniegt labus rezultātus F2 čempionātā, parādot, ka ir vieta, kur augt un sniegties pēc vēl augstākiem panākumiem, tāpēc ceram reiz Haraldu redzēt braucam F1 sacīkstēs,” piebilst SIA „Baltijas komunikāciju centrs” valdes priekšsēdētājs Gints Feders.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png